فراخوان رقابت Re-Draw.07

هفتمین دوره از رقابت های Non Architecture با عنوان The Line برای سال 2024 برگزار می شود.


به گزارش گالری آنلاین، پروژه توسعه شهری The Line در عربستان سعودی، از تغییر طراحی شهری و معماری خود خبر داد. The Line بخشی از پروژه NEOM، با هدف ایجاد یک محیط شهری با کربن صفر و فوق مدرن به طول 170 کیلومتر است. در حالی که ایده این شهر از پایداری، فناوری و زندگی انسان محور تحسین برانگیز است، اما این پروژه پرسش های مهمی در ارتباط با امکان سنجی، تأثیر زیست محیطی و پیامدهای اجتماعی رقم زده است.

در طول تاریخ، طراحان از "طراحی" به عنوان ابزاری اصلی برای ایجاد ارتباط بین ایده ها و دیدگاه ها بهره گرفته اند. طراحی، ابزاری برای ارائه مفاهیم انتزاعی و به چالش کشیدن عموم مردم در تلاشی اولیه جهت شکل دادن به افکار خود استفاده می‌شد. در واقع طراحی وسیله ای برای روایت بصری مفاهیم بشمار می رفت.

ما در عصر دیجیتال، غرق در حجم انبوهی از داده های بصری هستیم، پدیده ای که ما را وادار به برقراری ارتباطی جدید با محتوای بصری و همچنین در حوزه معماری کرده است. از ساختمان‌های معروف اغلب عکسبرداری شده و سپس به عنوان یک تصویر از معماری به اشتراک گذاشته می‌شود.

بیش از 100 میلیون پست با هشتگ معماری (cultural) توسط جمعیتی جهانی از کاربران مشتاق بارگذاری شده است. این واژه خود مفاهیم گسترده ای از جمله بافت بهترین رستوران گرفته تا جدیدترین اثر دیدنی معماری را در بر می گیرد.

این رقابت از معماران دعوت می کند تا لحظاتی قابل نمایش دراینستاگرام را خلق کنند. نتیجه تصویری رسانه محور از معماری است که اغلب به صورت آنلاین توسط کاربران مختلف از یک منظر به تصویر کشیده شده که از زیبایی شناسی و سبک های متداول پیروی می کند.

هدف از برگزاری این رقابت مشارکت یک جامعه در بازیافتن یک بنای خاص، یک نماد معماری، تحقیق کنشگرایانه در رابطه با یک تصویر جدید و سبکی جدید برای به تصویر کشیدن آن است.


شرکت در رقابت Non Architecture بصورت انفرادی یا گروهی برای تمامی علاقمندان در سنین مختلف از سراسر جهان آزاد است.


جوایز:

- نفر اول 1000 یورو جایزه نقدی دریافت کرده همچنین اثر او در کتاب و سایت Non Architecture Competitions منتشر شده و در مجلات دیجیتال و چندین وبلاگ معماری مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.

- همچنین به 7 نفر از منتخین تقدیر نامه اهدا شده و آثار آنها در کتاب و سایت Non Architecture Competitions منتشر شده و در مجلات دیجیتال و چندین وبلاگ معماری نقد و بررسی می شود.

- آثار 36 نفر از منتخبین مرحله نهایی نیز در مجله Non Architecture Competitions منتشر خواهد شد.


مهلت و هزینه ثبت نام:

ثبت نام زود هنگام: 01-31 اوت 2024 (11 مرداد تا 10شهریور 1403)

55 یورو + 22% مالیات بر ارزش افزوده

ثبت نام عادی: 01-31 سپتامبر 2024 (11 شهریور تا 9 مهر 1403)

70 یورو + 22% مالیات بر ارزش افزوده

ثبت نام نهایی: 01-31 اکتبر 2024 (10 مهر تا 10 آبان 1403)

100 یورو + 22% مالیات بر ارزش افزوده


گالری آنلاین در راستای حمایت و همراهی بیشتر هنرمندان جهت حضور و شرکت در برنامه های بین المللی، در انجام مشاوره، ثبت نام، آماده سازی رزومه، پروپوزال، انگیزه نامه و طراحی وب سایت شخصی برای شرکت در رزیدنسی و فراخوان ها در خدمت هنرمندان و فرهیختگان گرامی خواهد بود.

علاقه مندان درخواست خود جهت دریافت مشاوره را به همراه اطلاعات تماس به آدرس ایمیل onlineartgallery.ir@gmail.com ارسال نمایند.


جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت فراخوان مراجعه نمایید.

logo-samandehi