نقطه دید پنج‌ضلعی با ترکیب عناصر طبیعت

در کنار دریا در شهر دی پان، بلژیک، نقطه مشاهده «وسترپونت» ساخته شده توسط استودیو MOTO به ترکیب آب، شن و طبیعت با یک طراحی بتنی مجسمه‌وار می‌پردازد.


به گزارش گالری آنلاین، این نقطه مشاهده با شکل منحصر به فرد خود، بر روی شیب یک پیاده‌رو محلی قرار دارد و به صورت یک پنج‌ضلعی معلق طراحی شده است که از هر دو طرف امکان صعود از پله‌ها را به بازدیدکنندگان می‌دهد. استودیو MOTO توضیح می‌دهد: «دریا با جزر و مدش، ساحل، تپه‌ها و پیاده‌رو، بلژیک و فرانسه، پرندگان و عابران... چگونه می‌توانیم همه این عناصر را با هم ترکیب کنیم و آن‌ها را ملموس‌تر کنیم بدون اینکه به محیط لطمه بزنیم؟ قرارگیری این سازه باعث می‌شود که مکان به یک پیوند بین عناصر مختلف تبدیل شود.» همچنین، وسترپونت به عنوان یک حلقه نماد ارتباط بین انسان و طبیعت یا بین دو کشور است.

در نقشه، نقطه مشاهده وسترپونت به شکل یک پنج‌ضلعی کشیده طراحی شده که از بخش‌های پله‌ای مساوی با زاویه ۱۰۸ درجه متصل به هم ساخته شده است. بین این بخش‌ها، استودیو MOTO مکانی برای استراحت و مشاهده مناظر اطراف فراهم کرده است. پله‌ها همچنین به عنوان «ستون‌های» پل عمل می‌کنند و فرم، ساختار و عملکرد را یکپارچه می‌کنند. هر دو ستون و بنیاد ساختار را قادر می‌سازند تا بر روی ساحل و دریا آویزان باشد. در سمت شرقی برج مشاهده، نیمکتی اضافی به عنوان نقطه‌ای برای استراحت و مشاهده از طریق ساختار بتنی در نظر گرفته شده است.


logo-samandehi