تابلوی باسکیا در حراجی فیلیپس ۱۲.۶ میلیون دلار فروخته شد

یک تابلو نقاشی اثر «ژان میشل باسکیا»‌ در حراجی «فیلیپس» به قیمت بیش از ۱۲ میلیون دلار فروخته شد.


به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا، «بومیانی که اسلحه حمل می‌کنند»‌ (۱۹۸۲) اثر «ژان میشل باسکیا»، نقاش نامدار آمریکایی در حراجی هنر مدرن و معاصر «فیلیپس» که هفته قبل در هنگ‌کنگ برگزار شد به قیمت ۱۲.۶ میلیون دلار فروخته شد.

«آرت‌نیوز» نوشت، با اینکه این نقاشی به کمترین قیمت برآوردشده فروخته شده است، اما همچنان گران‌ترین اثر هنری محسوب می‌شود که در این فصل از حراجی‌های هنگ‌کنگ به فروش رسیده است.

اوایل ماه قبل میلادی نیز یک تابلو نقاشی بدون عنوان از «باسکیا»‌ که در سال ۱۹۸۲ میلادی خلق شده بود،‌ در حراجی هنر مدرن و معاصر «فیلیپس» در نیویورک به قیمت ۴۶.۵ میلیون دلار چکش خورد. این اثر همچنین به گران‌ترین اثر فروخته‌شده در حراجی‌های نیویورک تبدیل شد.

حراجی «فیلیپس» در بهار امسال سه اثر هنری از اوایل دوران فعالیت «باسکیا» را به فروش گذاشت. نقاشی «بدون عنوان» که با نام «پرتره یک بازیکن مشهور» نیز شناخته می‌شود و در سال ۱۹۸۱ میلادی در حراجی هنر مدرن و معاصر فیلیپس به مزایده گذاشته شد، ۷.۸ میلیون دلار فروخته شد.

از دیگر آثار هنری قابل‌توجهی که در حراجی اخیر «فیلیپس» در هنگ کنگ به مزایده گذاشته شد به نقاشی «پلنگ و بره»‌(۲۰۱۶) اثر «بنکسی» می‌توان اشاره کرد که به قیمت ۴.۷ میلیون دلار فروخته شد. همچنین «کدو تنبل»(۲۰۰۰) اثر «یایویی کوساما» به قیمت ۱.۷ میلیون دلار به فروش رسید.

logo-samandehi