آتش‌سوزی کلیسای تاریخی تورنتو را نابود کرد

یک کلیسای تاریخی در تورنتو به همراه نقاشی‌های ارزشمند آن در جریان آتش‌سوزی نابود شد.


به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا، وقوع یک آتش‌سوزی در صبح روز یکشنبه (۲۰ خرداد ۱۴۰۳) در یکی از کلیساهای «تورنتو» به نابود شدن ساختمان تاریخی و نقاشی‌های هنرمندان برجسته کانادایی، منجر شد.

«گاردین»‌ نوشت،‌ آتش‌نشان‌ها در روز یکشنبه گزارش یک آتش‌سوزی در کلیسای «سن آن آنجلیکا»‌ را که یک مکان تاریخی ملی این شهر محسوب می‌شود، دریافت کردند.

به گفته مسئولان آتش‌نشانی، ساختمان این کلیسا به همراه تمام اشیاء آن به طور کامل نابود شده است و هنوز نمی‌توان علت آتش‌سوزی را تشخیص داد.

از جمله مهمترین آثار هنری که روی دیوارهای این کلیسا وجود داشت، به حدود ۲۰ اثر هنری، تصویرگر زندگی مسیح می‌توان اشاره کرد که توسط اعضاء «گروه هفت»‌، یک گروه از نقاشان برجسته کانادایی در دهه ۲۰ میلادی خلق شده بود.

آثار این گروه هنری در دهه‌های اخیر به یکی از محبوب‌ترین آثار هنری این کشور تبدیل شده بود.

در سال ۲۰۱۶ یک نقاشی از منظره یک کوهستان که توسط یکی از اعضاء این گروه هنری کشیده شده بود، در یک حراجی به مبلغ ۸ میلیون دلار آمریکا فروخته شد.

این کلیسا که در ساخت آن تاحدی از «ایاصوفیه»‌ در استانبول الهام گرفته شده است و در سال ۱۹۰۸ میلادی ساخته شده است،‌ در نهایت در سال ۱۹۹۵ به عنوان یکی از مکان‌های تاریخی ملی کانادا به رسمیت شناخته شد.

logo-samandehi