فراخوان چهارمین سالانه هنرهای تجسمی ورسوس

همراهی مجتمع صنعتی سن ایچ با هنر معاصر ایران، با افتتاح نمایشگاه سالانه هنرهای تجسمی ورسوس آغاز شد.

نمایشگاهی که دربرگیرنده ی آثار نسلی از هنرمندان جوان ایرانی در دهه ی گذشته بوده و می تواند آینه شفاف فعالیت هنرمندانی باشد که به حق جایگاه خود در متن هنرهای تجسمی معاصر ایران جستجو می کنند.

درطول تاریخ همیشه حمایت بخش های متعهد جوامع، نظیر نمادهای صنعتی و سرمایه گذاران و حامیان علاقه مند، زمینه ساز ایجاد و عرضه ی آثار هنری ارزشمند بوده است و در ایران امروز نیز وجود چنین حمایت ها و مراقبت هایی لازم است تا هنر معاصر به صورتی گسترده در میان ما نهادینه شود.

طراحی و اجرای نمایشگاه سالانه هنرهای تجسمی ورسوس می تواند زمینه ای مناسب برای رشد و ارتقای آثار هنرمندان جوان ما باشد که در طول دهه های آینده، حرف بسیاری برای گفتن خواهند داشت و حرکت هایی از این دست میتواند امکان ادامه ی گسترش هنرهای تجسمی مارا فراهم آورد و برای رسیدن به این هدف برنامه ریزی دقیق و همیاری تمامی اهل فرهنگ و هنر ضرورت تام و تمام خواهد داشت.

شرایط و ضوابط شرکت در چهارمین سالانه‌ی هنرهای تجسمی ورسوس، نمایشگاه نقاشی:

1- هنرمندان بین ١٨تا 30 سال می‌توانند در سالانه‌ی هنرهای تجسمی ورسوس شركت كنند.

2- تکنیک، موضوع و مواد آزاد است.

3- انتخاب آثار به روش دو مرحله‌ای صورت می‌گیرد:

- انتخاب اولیه براساس تصاویر ارسالی هنرمندان در سایت و توسط هیات انتخاب شامل مصطفی دشتی، ساسان نصیری، لیلی وکیلیان، مهدی احمدی، عطا هاشمی‌نژاد انجام می‌پذیرد.

- انتخاب 3 اثر برتر توسط هیات داوران مهصومه مظفری، شهلا حسینی و امیرحسین اعتماد خواهد بود.

4- حداكثر 5 اثر از هر هنرمند، برای بررسی در مرحله اول سالانه‌ی هنرهای تجسمی ورسوس پذیرفته می شود. آثاری كه حائز اكثریت آرای هیات انتخاب شوند (حداقل ١و حداكثر ٢ اثر از یك هنرمند) به بخش نهایی سالانه‌ی هنرهای تجسمی ورسوس راه پیدا کرده و به نمایش گذاشته می‌شوند.

5- اصل آثار منتخب، باید به دبیرخانه‌ی سالانه‌ی هنرهای تجسمی ورسوس فرستاده ‌شوند و چنانچه آثار تا تاریخ مقرر به دبیرخانه تحویل نشوند، از شرکت در سالانه محروم خواهند شد.

لازم به ذکر است آثار معیوب پذیرفته نمی‌شود و سالانه‌ی هنرهای تجسمی ورسوس هیچ‌گونه مسئولیتی در این‌باره به عهده نمی‌گیرد.

6-هرگونه خسارت ناشی از پست یا حمل و نقل آثار، تا لحظه تحویل به دبیرخانه، متوجه فرستنده خواهد بود.

7-ثبت نام، تكمیل فرم و ارسال تصویر آثار، فقط از طریق پایگاه اینترنتی www.versusartcontest.com امكان‌پذیر است.

8- هنرمندان راه‌یافته به سالانه‌ی هنرهای تجسمی ورسوس از طریق پست الكترونیكی، پیامک و همچنین اعلام در سایت از حضور خود در سالانه مطلع خواهند شد.

9- در روز افتتاحیه نمایش آثار، از طرف شرکت عالیفرد (سن‌ایچ) به سه نفر برتر، جوایز اهدا خواهد شد.

10-كلیه‌ی آثار به نمایش در آمده در سالانه‌ی هنرهای تجسمی ورسوس برای فروش گذاشته می‌شوند و 100% مبلغ فروش آثار به هنرمند تعلق خواهد گرفت.

11- قیمت‌گذاری آثار به نمایش درآمده بر پایه‌ی پیشنهاد اولیه هنرمندان و تصمیم و تعدیل نهایی گروه انتخاب خواهد بود.

12- هنرمندانی كه آثارشان به فروش نرفته است، موظفند آثارشان را حداكثر تا دو هفته پس از اتمام نمایشگاه از دبیرخانه تحویل بگیرند. درغیر این صورت هیچ مسئولیتی بر عهده دبیرخانه نیست.

13- چاپ آثارفرستاده شده به سالانه ی هنرهای تجسمی ورسوس دراقلام انتشاراتی، تبلیغاتی و بانك اطلاعاتی با ذكر نام صاحب اثر برای برگزاركنندگان سالانه مجاز است.

14- به تمامی هنرمندانی كه آثارشان در سالانه‌ی هنرهای تجسمی ورسوس به نمایش درآمده، لوح تقدیر و تندیس سالانه كه همان گواهی حضور این عزیزان هنرمند است، اهدا می‌شود.

15- تصمیم‌گیری درباره موارد پیش‌بینی نشده بر عهده دبیر سالانه‌ی هنرهای تجسمی ورسوس خواهد بود.

16- آخرین مهلت ارسال تصاویر آثار: یکشنبه 10 آذر 1398 - آخرین مهلت ارسال اصل آثار: 1 دی 1398

امید است با شركت پرشور و گسترده‌ی هنرمندان جوان ایران، كیفیت سالانه‌ی هنرهای تجسمی ورسوس از ارزش والا و شایسته‌ای برخوردار شود و با تداوم آن در طول سال‌های آینده، شاهد حضور و درخشش بیشتر هنرمندانی شویم كه هنر معاصر ایران، امید به شكوفایی خود را در میان آنان سراغ می‌گیرد و جستجو می‌كند.

هیات انتخاب آثار: مصطفی دشتی، ساسان نصیری، لیلی وکیلیان، مهدی احمدی و عطا هاشمی‌نژاد

داوران: شهلا حسینی، معصومه مظفری و امیرحسین اعتماد

logo-samandehi