فراخوان جشنواره ملی کارتون انسان و حشرات

حشرات و عنکبوتیان گروهی از جانوران بندپا هستند که از صدها میلیون سال پیش بر روی کره زمین زندگی کرده و تعدادی از آنها منافع و سلامت انسان را به مخاطره می اندازند. تعدادی از این موجودات کوچک قادر به انتقال بیماریهای بسیار خطرناکی به انسان در سراسر دنیا هستند. بیماریهایی همچون مالاریا، لیشمانیوزها، طاعون، تب زرد، زیکا، کوری رودخانه ای، تیفوس تب کریمه کنگو (CCHF) و غیره ...

تعدادی از حشرات هم آفت کشاورزی و محصولات انباری بوده و زراعت، باغات و محصولات کشاورزی انباری را در معرض نابودی قرار داده و امنیت غذایی انسان را به مخاطره می اندازند. تعدادی از حشرات نیز با ارتباط نزدیک با انسان آسایش و سلامت جسمی و روانی او را تهدید می نمایند. حشراتی مثل شپشها، ساس ها، سوسریها و غیره که با زندگی شهری نیز تطابق پیدا کرده و بعنوان آفات شهری مطرح شده اند.

معمولا آموزش در نقطه محوری فعالیت های پیشگیرانه از معضلات بهداشتی قرار داشته و یکی از بهترین روش های آموزشی، بکارگیری تکنیک ها و جنبه های مختلف هنری برای انتقال مفاهیم بهداشتی می باشد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی جشنواره، از آنجا که یک اثر هنری مثل کارتون می تواند تأثیر گذاری بسیار خوبی بر مخاطب داشته باشد، انتقال پیام ها و مفاهیم بهداشتی درمانی در حوزه حشرات و رابطه آنها با انسان و حشره شناسی پزشکی در پوشش بخش ویژه ای در دومین کنگره بین المللی بیماریهای منتقله بوسیله ناقلین و تغییرات آب و هوایی و چهارمین کنگره ملی حشره شناسی پزشکی ایران در ۲۴-۲۲ آبانماه سال جاری به میزبانی شیراز جنت طراز، مهد علم و ادب و فرهنگ ایران زمین برگزار می گردد.

موضوع:

حشره، پشه، حشره کش، انسان و حشره، حشره و علم و...

شرایط:

هر شرکت کننده می تواند حداکثر 5 اثر در سایت دبیرخانه آپلود کند.

آثار ارسالی باید با فرمت jpg و dpi 300 حجم آثار نباید کمتر از 2 مگا پیکسل باشد.

هر شرکت کننده می تواند با مراجعه به سایت جشنواره به نشانی http://issme.sums.ac.ir جهت ثبت نام و آپلود اثر اقدام کند.

آدرس ایمیل جهت ارتباط با دبیرخانه cartoonsums@gmail.com

جوایز بخش حرفه ای:

جایزه نفر اول 5 میلیون تومان+ تندیس ویژه جشنواره و لوح تقدیر

جایزه نفر دوم 3 میلیون تومان + لوح تقدیر

جایزه نفر سوم 5/1 میلیون تومان + لوح تقدیر

جوایز بخش دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور:

جایزه نفر اول 1 میلیون تومان + تندیس و لوح تقدیر

جایزه نفر دوم 700 هزار تومان + لوح تقدیر

جایزه نفر سوم 400 هزارتومان + لوح تقدیر

مهلت ارسال آثار: 10 مهر 1398

جهت کسب اطلاعات بیشتر و ارسال آثار به سایت جشنواره مراجعه نمایید.

logo-samandehi