فراخوان ششمین سوگواره ملی عكس "قاب شیدایی"

شهرداری و شورای اسلامی شهر بیجار با همکاری و مشارکت حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان ششمین سوگواره ملی عکس قاب شیدایی را برگزار می کند.

به گزارشگالری آنلاینبه نقل از روابط عمومی شهرداری بیجار، بیگ محمدپور شهردار بیجار ضمن اعلام این خبر گفت: سوگواره قاب شیدایی با هدف حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، رشد و تعالی آثار هنری با موضوع قیام عاشورا، بسط و گسترش فرهنگ و معارف اسلامی از منظر هنری، تبین بازشناسی فرهنگ عاشورایی و زنده نگه داشتن شور حسینی برگزار خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی با الهام از فرهنگ عاشورای حسینی افزود: بزرگترین پیام عاشورا ترویج دستور اسلامی امر به معروف و نهی از منکر است که باید در این راستا تلاش گردد تا مفاهیم مربوط به آن از جمله مبارزه با ظلم وستم، مبارزه با فساد، در بخش نهی از منکر و ترویج اسلام ناب محمدی (ص) و دستورات قرآنی در بخش امر به معروف در جامعه نهادینه گردد.

وی بیان داشت: در این سوگواره تلاش می گردد تا علاوه بر معرفی آیین ها و مراسم عزاداری ایام محرم در سراسر کشور از قاب تصویر عکاسان، فرهنگ عزاداری شهر بیجار را نیز به سراسر ایران معرفی نموده و زمینه کشف و حمایت از استعدادهای هنر عکاسی و تولید آثار فاخر هنری فراهم گردد.

بیگ محمدپور اظهار داشت: از اهداف دیگر برگزاری این سوگواره آشنایی عکاسان مبتدی با حوزه ی عکاسی موضوعی و ایجاد رغبت جهت ورود به این عرصه به منظور ارتقاء ارزش های معنوی حاکم بر ایام محرم و صفر است.

وی بخش های سوگواره را در پنج محور:
مجموعه عکس ملی
مجموعه عکس ویژه شهرستان بیجار
تک عکس ملی
تک عکس ویژه ی شهرستان بیجار
• عکس موبایلی

عنوان کرد و گفت: شرکت در این سوگواره برای تمامی عکاسان آماتور و حرفه ای آزاد است.

بیگ محمدپور در خصوص مقرارت سوگواره نیز خاطرنشان کرد : در این دوره از سوگواره آثاری مورد ارزیابی قرار می گیرند که مربوط به محرم 1398 باشد و هر عکاس، مجاز است در هر دو قسمت ملی و شهرستانی با ۵ قطعه تک عکس (رنگی یا سیاه‌ وسفید) شرکت نماید. (۵ عکس ملی و ۵ عکس شهرستان)

وی در ادامه افزود: در صورتی که عکسی قبلا در مسابقه یا نمایشگاهی موفق به راهیابی یا کسب مقام و جایزه شده باشد، از مرحله داوری حذف خواهد شد و عکاسان باید توجه نمایند که در صورت اصلاح رنگ و یا برش عکس نباید به استناد اثر خدشه وارد گردد .
بیگ محمدپور فرمت قابل قبول راJPEGبا وضوح ۳۰۰dpi و طول ۲۰۰۰ پیکسل اعلام نمود و تصریح کرد: در صورتی‌که بنا به تشخیص هیات برگزار کننده اثر ارسالی بعنوان اثر برتر معرفی گردد، ارسال فایل اصلی عکس به دبیرخانه سوگواره ضروری است.

وی گفت: شرکت‌کننده در سوگواره به عنوان عکاس و مالک اثر شناخته می‌شود و مسئولیت هرگونه دعوی در باب مالکیت اثر از عهده برگزار کننده خارج است و حق استفاده از عکس‌های پذیرفته شده برای چاپ در کتاب، بروشور یا انتشارات مربوط به مسابقه، با ذکر نام عکاس در اختیار دبیرخانه سوگواره خواهد بود.

وی در خصوص نحوه ی ارسال آثارنیز اعلام کرد: علاقه مندان جهت ارسال اثر به سه شیوه ذیل
می توانند آثار خود را ارسال نمایند : ارسال اثر به پست الکترونیکی سوگواره به آدرس ghabesheydeei6@gmail.com و یا ارسال فایل اثر به شماره تلگرامی 09903869161 و یا از طریق ارسال پستی لوح فشرده به دبیرخانه سوگواره به آدرس : کردستانبیجارشهرداری بیجارواحد روابط عمومی.

بیگ محمدپور تصریح نمود در تمامی شیوه های عنوان شده جهت ارسال اثر می بایست مشخصات کامل صاحب اثر، آدرس و شماره تماس و یک قطعه عکس صاحب اثر به همراه بخش مورد نظر جهت حضور در سوگواره نیز ارسال گردد.

وی با معرفی سعید کردی و مهدی باشوکی به عنوان دبیران این سوگواره آخرین مهلت ارسال اثار را 20مهرماه 98 اعلام نمود و گفت: نتایج داوری آثار راه یافته به بخش نمایشگاه 30 مهرماه اعلام و مراسم اختتامیه سوگواره و افتتاح نمایشگاه 12 آبان ماه 98 در بیجار برگزار می گردد.

logo-samandehi