فراخوان رقابت معماری متروکه

تمرکز این رقابت بر شناسایی سازه های فلزی است که مدتهاست فراموش شده اند، در حالت متروک یا ویرانه قرار دارند و این اشیاء را به نوع شناسی کاربردی یک محل اقامت هدایت می کنند.

به گزارش گالری آنلاین، مواقعی وجود دارد که ما به یک شیء متروکه دست می زنیم و حس عمیق دلتنگی را تحریک می کند.صرفاً به این دلیل که هر شیء داستانی برای گفتن دارد و نگاهی اجمالی به زندگی که در گذشته زندگی کرده بود به ما می دهد.

شاید عجیب بودن این اشیاء فلزی فراموش شده هویت آنها است که خیال ما را زنده می کند و غریزه ای را برای حفظ آنها ایجاد می کند.

ساختارهای متروکه باقیمانده در جای خود ، به طرز عجیبی اطمینان بخش هستند، خاطرات ما را زنده می کنند و دوران گذشته را به ما یادآوری می کنند. آنها ما را وادار می كنند كه نه تنها با از بین رفتن كاركرد اصلی آنها مقابله كنیم، بلكه طیف گسترده ای از ایده ها را برای استفاده ممكن در آینده از آنها بیرون آوریم.

برخی از ما در این رقابت ممکن است بخواهیم این اشیاء را بازیابی کنیم در حالی که برخی دیگر ممکن است سعی در طراحی مجدد داشته باشند. این کاملاً به اختیار شرکت کنندگان در استفاده از این اشیاء به هر روشی که می خواهند بستگی دارد. ما می توانیم آنها را با اشیاء دیگر ترکیب کنیم، یا آنها را از هم جدا کنیم. تنها محدودیت این است که هویت شیء واقعی را از بین نبریم.

رقابت معماری متروکه به زیبایی ساختمان مدرن که انسان را جذب میکند نمی پردازد، بلکه بیشتر براساس قدرت و جادوی ایجاد شده توسط الهام گرفتن بنا شده است.


چالش:

تمرکز این رقابت بر شناسایی اشیاء فلزی است که مدتهاست فراموش شده اند، در حالت متروک یا ویرانه قرار دارند و این اشیاء را به یک نوع شناسی کاربردی یک محل اقامت هدایت می کنند. .بازگرداندن این اشیاء در یک پناهگاه با امکانات بی نهایت، استفاده مجدد از مصنوعات فلزی مانند قطارها، ایستگاه های نگهبانی، هواپیماها، کشتی ها، قلعه های دریایی، جرثقیل ها، ظروف ماهواره ای، راکتورهای هسته ای، پل ها، اتومبیل ها و غیره صحبت می کند. این اجسام فلزی را به یک فضای کاربردی می رساند که در غیر این صورت به محل دفن زباله هدف تبدیل میشود. شرکت کنندگان در صدد هستند با استفاده از این اشیاء متروکه که عملکرد قبلی آنها منسوخ شده است ، اقامتگاهی را طراحی کنند.

شرکت کنندگان باید شروع به فکر کردن در خارج از محوطه کنند و تایپولوژی تقریباً همه فضاهای روزمره ما را ترمیم کنند. محدودیتی در ترکیب اشیاء مختلف وجود ندارد. آنها را از بین ببرید، آنها را برش دهید، آنها را بشکنید، تغییر اندازه دهید اما هویت واقعی شی را از دست ندهید و با این کار، فضاهایی را ایجاد کنید که می توانند به عنوان یک خانه بی نظیر باشد.

انتخاب سایت :

محدودیتی در انتخاب سایت مانند منطقه، جغرافیا، توپوگرافی و غیره وجود نخواهد داشت. انتخاب سایت فقط به عهده شرکت کنندگان است. ساختمان را می توان در هر نقطه از این زمین قرار داد. طراح موظف است زمینه ای ایده آل برای ساختمان خود ایجاد کند و حس تعجب ایجاد کند.

شرایط شرکت:

این مسابقه برای همه (دانشجویان و افراد حرفه ای) آزاد است، هر ثبت نام باید با شناسه ایمیل جداگانه ثبت شود و کد ورودی جداگانه به هر ورودی اختصاص می یابد.

در کنار ورودی های فردی، ورودی های تیم نیز مجاز است. شما می توانید به صورت جداگانه یا به عنوان یک تیم شرکت کنید. یک تیم می تواند حداکثر سه شرکت کننده داشته باشد. از تیم های بین رشته ای نیز برای عضویت استقبال می شود. محدودیت سنی وجود ندارد، با این حال، متقاضیان زیر 18 سال باید توسط کسی بالای 18 سال رهبری یا وارد شوند.

مهلت ارسال: 15 اکتبر 2020، ( 24 مهر 1399)

مهلت ثبت نام: 10 اکتبر 2020، ( 19 مهر 1399)

جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت فراخوان مراجعه نمایید.

logo-samandehi