فراخوان رقابت بین المللی طراحان جوان "Q-Village · Gangtou"

با قدرت طراحی خود در احیای دهکده Gangtou شرکت کرده و خاطرات فرهنگی از دست رفته را به دنبال زندگی روستایی و زیبایی های آن کشف کنید و اعتماد فرهنگ روستایی را از نو بسازید.

به گزارش گالری آنلاین، دهکده Gangtou با برخورداری از میراث فرهنگی اصیل Lingnan، در پاسخ به طرح مرمت و بازسازی روستایی، قصد دارد با کشف و بازآفرینی ارزشهای مکانی دهکده تاریخی، روستایی به سبک Lingnan را در کنار مناظر زیبای حومه دهکده بنا کند. در این رابطه رقابت بین المللی طراحان جوان "Q-Village · Gangtou" جهت دریافت طرح های خلاق هنرمندان در زمینه باز سازی فضا و برنامه ریزی آمیخته با تجارت (trade mix planning) آغاز شده است.

طرح پیشنهادی باید در بالا بردن اهمیت فضاهای روستایی متمرکز بوده و به دور از تخریب یا بازسازی کلی باشد. در عین حال راهکاری برای بازسازی بناهای سنتی و برنامه ریزی آمیخته با تجارت در صنایع فرهنگی و خلاق ارائه دهد.

تحت این شرایط، رقابت بین المللی طراحان جوان "Q-Village · Gangtou" آماده است تا با قدرت طراحی و روش های نوین و خلاق، به فضاهای روستایی انرژی بخشیده و بدین ترتیب باعث تقویت و توسعه فضاهای تفریحی ساخته شده روستایی گردد.

دهکده Gangtou روستایی قدیمی با قدمت 600 سال در شهر Huadong، منطقه Huadu، گوانگ ژو و مرکز استان گوانگ دونگ واقع شده است. این روستا در مجموع 2.83 کیلومتر مربع مساحت دارد. نحوه گستردگی مناطق مسکونی در جنوب این روستا به سبک معمول کانتونیایی ها، معروف به "comb-style"، است. با وجود آب های ساحلی در شرق، جنوب و غرب، چهار جویبار در این روستا جریان دارد که در محل تلاقی آن ها در جنوب بندر زیبایی شکل گرفته است. این روستا با برخورداری از موقعیت جغرافیایی مطلوب در زمان قدیم همراه با بندر بارگیری ساخته شده بود که مرکز مهم حمل و نقل زمینی و آبی در Huadu به شمار می رفت.

علاوه بر جوایز زیر به بهترین پروژه ها گواهی نیز اهدا خواهد شد.

جایزه اول - (1 گروه): 14000 دلار

جایزه دوم - (3 گروه): 4000 دلار

جایزه سوم - (8 گروه): 1400 دلار

به افراد ممتاز در دره دوم نیز گواهی افتخار اهدا خواهد شد.

شرکت در این مسابقه رایگان است.

مهلت ثبت نام 20 نوامبر 2020 (30 آبان 99)


جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت فراخوان مراجعه نمایید.

logo-samandehi