فراخوان فستیوال ملی طراحی سنگ ایران «ساخته های سنگی کوچک مقیاس»

انجمن سنگ ایران، به عنوان عالی ترین نهاد صنفی و تخصصی حوزه سنگ در کشور، با هدف حمایت از ایده های خلاق و نوآورانه معماران، طراحان و هنرمندان کشور عزیزمان ایران که از کشورهای بسیار غنی جهان به لحاظ منابع طبیعی سنگ به شمار می رود و ارزش آفرینی خلاقیت-محور از طریق توسعه و ترویج مقوله طراحی سنگ در بین صنعتگران و فعالان این حوزه، «فستیوال ملی طراحی سنگ ایران» را با موضوع «ساخته های سنگی کوچک مقیاس» برگزار می کند.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی انجمن سنگ ایران، این رویداد ملی، با حضور و حمایت جمع کثیری از نخبگان، اساتید دانشگاهی، معادن و شرکت های تخصصی حوزه سنگ برگزار خواهد شد و علاوه بر ابعاد ملی، در راستای چشم انداز بین المللی آن و باهدف شناساندن ایده ها و طرح های خلاق و نیز معرفی انواع متنوع و بی نظیر سنگ های ایرانی به جهانیان، برگزار خواهد شد. همچنین یکی از اهداف این فستیوال، جان بخشی به سنگ در سبک زندگی معاصر افراد با استفاده از تفکر طراحانه و هنرمندانه است. در همین راستا، آثار برگزیده این فستیوال، در دو کشور ایتالیا و اسپانیا که خود از کشورهای شاخص در حوزه تولید و طراحی سنگ به شمار می روند، در قالب نمایشگاه هایی تخصصی در این کشورها به نمایش گذاشته خواهند شد.

در این فستیوال، که از بهمن ماه ۱۳۹۹ تا تیرماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد، معماران، طراحان و هنرمندان خلاق کشور، طرح ها و ایده های خود را در مرحله اول تا تاریخ ۲۰ اسفندماه ۱۳۹۹ بصورت فایل تصویری در قالب اتود دستی یا عکس از مدل یا ماکت یا فایل سه بعدی سازی شده، از طریق وبسایت فستیوال به دبیرخانه آن ارسال نموده و پس از انتخاب آثار برگزیده، در مرحله دوم، ساخت آثار با استفاده از سنگ های منتخب از معادن سنگ کشور، توسط صاحبان طرح ها آغاز شده و توسط هیئت داوران فستیوال مورد داوری قرار گرفته و در نهایت در تیرماه ۱۴۰۰ علاوه بر انتشار در کتاب فستیوال، در قالب «نمایشگاه فستیوال ملی سنگ ایران» به نمایش عموم گذاشته خواهند شد. همچنین در قالب چند نمایشگاه بین المللی در سال ۲۰۲۱ میلادی، گزیده ای از این آثار در دو کشور ایتالیا و اسپانیا نیز ارائه خواهند شد.


ارکان فستیوال:

برگزارکننده: کمیسیون هنر و معماری انجمن سنگ ایران با حمایت شرکت‌ها و معادن سنگ ایران

رئیس فستیوال: احمد شریفی

رئیس شورای سیاستگذاری: فرهاد آزرمی

رئیس شورای انتخاب آثار: محمدیوسف نیلی

مدیر اجرایی فستیوال: حسین دنیاگرد

دبیر فستیوال: مهدی فلاح

دبیراجرایی فستیوال: رحمان علاقه بند

اعضای شورای سیاست گذاری و انتخاب آثار: احمد شریفی، فرهاد آزرمی، حسین دنیاگرد، محمدیوسف نیلی، حسین موسوی، ایمان علاقبند، محمد رسا، محمد مالکی، رضا حسن زاده و مهدی فلاح


هیئت داوران:

بهروز دارش(مجسمه ساز)، هوشنگ مهراردلان(معمار)، غلامحسین نامی(نقاش)، کارلو واننیکولا(طراح)، خوزه کارلوس پالاسیوس(طراح)

مسئول دبیرخانه فستیوال: سعید نجاتی

مدیر روابط عمومی فستیوال: هاجر نظامی

مدیر هنری فستیوال: مهتاب نخعی

مدیر فناوری اطلاعات: علی دژمی


جوایز مسابقه :

طرح اول: لوح تقدیر، تندیس فستیوال ملی طراحی سنگ ایران و ۵۰۰ میلیون ریال

طرح دوم:لوح تقدیر، تندیس فستیوال ملی طراحی سنگ ایران و ۳۰۰ میلیون ریال

طرح سوم:لوح تقدیر، تندیس فستیوال ملی طراحی سنگ ایران و ۲۰۰ میلیون ریال

طرح های چهارم تا ششم:هریک ۵۰ میلیون ریال

طرح های هفتم تا دهم:هریک ۳۰ میلیون ریال

طرح های دهم تا بیستم:هریک ۱۰ میلیون ریال


بخش های جانبی:

برگزاری نمایشگاه داخلی آثار ساخته شده فستیوال ملی طراحی سنگ ایران در تیرماه ۱۴۰۰
برگزاری نمایشگاه بین المللی آثار ساخته شده فستیوال ملی طراحی سنگ ایران در دو کشور ایتالیا و اسپانیا تا انتهای سال ۲۰۲۱
چاپ و نشر کتاب آثار فستیوال ملی طراحی سنگ ایران
برگزاری نشست های تخصصی فستیوال ملی طراحی سنگ ایران


تاریخ های مهم فستیوال :

اعلان فراخوان فستیوال و آغاز تبلیغات:۱۰ بهمن ماه ۱۳۹۹

مهلت ارسال آثار از طریق وبسایت:۲۰ اسفندماه ۱۳۹۹

اعلام برگزیدگان مرحله اول:۲۰ فروردین ۱۴۰۰

برگزاری جلسات فنی و مشاوره تخصصی ساخت طرح های برگزیده: ۳۰ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰

ساخت آثار:۱۰ اردیبهشت تا ۳۰ خرداد ۱۴۰۰

برگزاری نمایشگاه: تیرماه ۱۴۰۰

معرفی آثار برتر و اهدای جوایز و انتشارکتاب فستیوال و برگزاری اختتامیه:تیرماه ۱۴۰۰

برگزاری نمایشگاه های خارج از کشور: تابستان و پاییز ۲۰۲۱


نکته های مهم :

شرکت در مسابقه بصورت فردی یا گروهی امکان پذیر است و هر فرد یا گروه مجاز به ارسال حداکثر سه طرح می باشد.
آثار این فستیوال بر اساس خلاقیت و ایده و نیز مطلوبیت کلی اثر مورد بررسی و داوری قرار خواهند گرفت.
آثار ارائه شده در این فستیوال می توانند شامل هرنوع ساخته سنگی کوچک مقیاس باشند و امکان استفاده از سایر مواد به شرطی که سنگ، ماده غالب در پیکره طرح ها باشد، مجاز است.
مطابق ضوابط فستیوال، منظور از اثرکوچک مقیاس سنگی، اثری است که مجموع طول+عرض+ارتفاع آن بیش از ۱۰۰ سانتی متر نباشد.
مسئولیت مالکیت معنوی ایده ها برعهده ارسال کننده اثر می باشد و در صورت احراز هرگونه نقض قوانین کپی رایت و تکرار مستقیم، عواقب این اقدام بر عهده ارسال کننده اثر بوده و دبیرخانه فستیوال حق هرگونه پیگیری حقوقی در این زمینه را دارا می باشد.
انجمن سنگ ایران امکان هرنوع بهره برداری از جمله ارائه و نمایش این آثار در نمایشگاه های داخلی و خارجی و انتشار آن ها در کتاب فستیوال را دارا خواهد بود. همچنین در صورت ایجاد منافع مادی برای این آثار در قالب درخواست خرید آثار در داخل یا خارج از کشور، این موضوع با هماهنگی صاحب اثر و در قالب یک قرارداد پیگیری خواهد شد.
گزیده ای از آثار این فستیوال علاوه بر نمایشگاه های داخلی، در نمایشگاه های تخصصی در دو کشور ایتالیا و اسپانیا به نمایش گذاشته خواهند شد و برای آثار ارائه شده در این نمایشگاه ها، گواهی بین المللی شرکت در این نمایشگاه ها به صاحبان آثار ارائه خواهد شد.
ثبت نام و ارسال آثار از طریق پایگاه اینترنتی فستیوال به آدرس https://stoneassociation.ir/StoneDesignFestival صورت خواهد گرفت. برای شرکت در مسابقه طرح و ایده مورد نظر باید در نماهای مختلف (حداقل سه نمای اصلی به همراه دو نمای پرسپکتیوی) درقالب اتود دستی قابل درک یا عکس مدل یا نمونه ساخته شده از طرح و یا تصاویر سه بعدی سازی شده رایانه ای با ابعاد و تناسب دقیق در یک صفحه افقی به ابعاد ۵۰ در ۷۰ سانتی متر با فرمت jpg و با کیفیت ۳۰۰dpi و حداکثر با حجم ۵ مگابایت صفحه بندی شده و به همراه عنوان و توضیح مختصر اثر در حداکثر ۱۰۰ کلمه فارسی، در پایگاه اینترنتی فستیوال بارگذاری شوند.
هرگونه درج نام از صاحب یا صاحبان طرح یا تیم طراحی در صفحه ارسالی، باعث حذف آن از چرخه داوری خواهد شد.
در داوری آثار علاوه بر فایل تصویری ارسالی، عنوان اثر و توضیح مختصر طرح نیز به دقت توسط داوران مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

logo-samandehi