رقابت شهرسازی تاکتیکی Tactical Urbanism Now! 2021

رقابت های TerraViva دور جدیدی از رقابت معماری را با موضوع Tactical Urbanism Now و با تمرکز بر تحول در فضاهای عمومی معاصر برگزار می کند.

به گزارش گالری آنلاین، در دهه گذشته، شهرهای مختلفی از سراسر جهان تحولات شهری را با مداخلاتی چشمگیر، انعطاف‌پذیر و تفریحی، به طرق مختلف تجربه کرده‌اند. امروزه نیز هم در شهرهای کوچک و هم در کلانشهرها این تحولات بیش از پیش به چشم می خورد.

شهرسازی تاکتیکی با ارائه روش طراحی نوآورانه دستیابی به بازسازی بلندمدت با استراتژی های کوتاه مدت را مد نظر قرار می دهد. در برخی موارد نیز به دلیل تأثیر مثبت این مداخلات در حوزه شهری پروژه هایی که تصور میشد موقتی و کوتاه مدت باشند به پروژه های دائمی تبدیل شدند.

ابزارهای تاکتیکی که در مقیاس یک خیابان، یک بلوک یا یک ساختمان عمل می کنند از پتانسیل بهبود زیست پذیری در سطح شهر برخوردار هستند. همانطور که در طب سوزنی فرو بردن سوزن در قسمتی از بدن به سلامتی کل اندام کمک می کند، پروژه های تاکتیکی نیز در واقع می توانند منجر به ایجاد تغییرات مثبت در کل منطقه شوند.

این چالش از شرکت کنندگان دعوت می کند تا با بازطراحی فضاهای عمومی به اصطلاح سنتی مانند پارک، خیابان، زمین بازی و میادین با دیدگاهی راهبردی که قابلیت انعطاف پذیری و چندمنظوره بودن فضاها را فراهم کند در این رقابت شرکت کنند.

طراحی تاکتیکی را می توان ابزاری برای اجرای پروژه های آزمایشی دارای ارزش ارتباطی بالا و با هدف بهبود فضاهای عمومی یا حتی ایجاد فضاهای عمومی جدید تلقی کرد. این چالش به طراحی فضاهای همه شمول و قابل دسترس عموم می پردازد که بتواند پاسخگوی اقشار مختلف مردم بوده و شهروندان را به همزیستی ترغیب کند.

این رویداد از شرکت کنندگان دعوت می کند تا با راهکارهای نوآورانه، ایده های بکر و کانسپت های خلاق به پژوهش و تحقیق در این رابطه بپردازند. نکته مهم این است که بتوانید با تفکری خلاق و خارج از چارچوب سنتی سناریوهای شهری پر جنب و جوش و جذابی را به تصویر بکشید که بتواند پایداری، قابلیت تعامل اجتماعی و کاربری های متعدد آن را تضمین کند.

مدولار بودن و انعطاف پذیری از جنبه های بنیادی در اجرای این پروژه است که باید به آن توجه داشته باشید.


شرکت کنندگان باید دو پانل A1 (59.4×84.1 سانتی متر) جهت افقی به اضافه توضیح مختصری از طرح پیشنهادی (حداکثر 250 کلمه) ارسال کنند.

پانل ها باید حاوی تمام اطلاعات گرافیکی لازم برای توضیح پروژه به بهترین شکل ممکن باشد (عنوان، نمودارها، اسکیس ها، تجسم سه بعدی، پلان ها و بخش ها، کلاژ و غیره). انواع نمایش های گرافیکی قابل قبول است.


شرکت در این رقابت برای دانشجویان، معماران، طراحان، شهرسازان، مهندسان، هنرمندان، سازندگان، فعالان و علاقمندان به تحول فضای شهری معاصر آزاد است. شرکت کنندگان می توانند به صورت انفرادی یا تیمی در این مسابقه شرکت کنند.


جوایز:

مجموع جوایز نقدی: 8000 دلار

نفراول: 3000 یورو

نفر دوم: 2000 یورو

نفر سوم: 1000 یورو

4 برنده یادبود طلایی: هر یک به ارزش 250 یورو

10 برنده لوح تقدیر

30 برنده نهایی


مهلت و هزینه ثبت نام:

مهلت و هزینه ثبت نام عادی: 89 یورو تا 4 مارس 2022 (13 اسفند 1400)

مهلت و هزینه ثبت نام متاخرین: 119 یورو تا 18 مارس 2022 (27 اسفند 1400)

آخرین مهلت ارسال پروژه: 18 مارس 2022 (27 اسفند 1400)


علاقه مندان درخواست خود جهت دریافت مشاوره را به همراه اطلاعات تماس به آدرس ایمیل onlineartgallery.ir@gmail.com ارسال نمایند.


برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت فراخوان مراجعه نمایید.

logo-samandehi