مسابقه بین المللی طراحی خلاقانه صندلی متحرک کمپ 2022 PRI²DE

این طرح با هدف جمع آوری طراحی صندلی های متحرک از سراسر جهان به طور مشترک توسط HKRI و پلتفرم رقابت بین المللی،Young Bird Plan، برگزار می شود.

به گزارش گالری آنلاین، در مورد معماری عالی مهمترین چیز همیشه ساختمان یا محیط اطرافش نیست، بلکه اغلب آنچه بزرگترین تفاوت را ایجاد می کند به اصطلاح «فضای خاکستری» است. این عناصر انتقالی و در بین فضا؛ مانند راه پله ها، راهروها، ایوان ها، پیش آمدگی لبه بام و دهلیز ها می توانند مرزهای بین داخل و خارج را کمرنگ و یا حتی از بین ببرند و نقش مهمی در تعیین عملکردی بودن یک توسعه، یا زنده بودن محیط ایفا می کنند.

معماری معاصر پذیرای فضاهای خاکستری مانند طبقه های همکف و تراس های باز است تا سرپناهی برای باد و باران، یا مکان هایی آفتابی که مردم می توانند در آسایش، استراحت و تعامل داشته باشند، فراهم کند. این ایده جدیدی نیست. اقامتگاه های سنتی چینی اغلب دارای فضاهای خاکستری از جمله ستون ها و راهروها، ایوان های پنجره ای، سکوها، ایوان ها، کوشک های کنار دریا و خانه های قایقی هستند. باغ های کلاسیک چینی در شهرهایی در مناطق جنوبی رودخانه Yangtze اغلب با استفاده خلاقانه از فضاهای خاکستری تعریف می شوند.

در واقع فضای خاکستری مثال عالی از فلسفه چینی «وحدت انسان و طبیعت» است. فضای خاکستری به جای تاکید بر وجود و ملموس بودن خود، مناظر را به تصویر می کشد و زمانی که مردم با هر گامی که می گذارند در معرض مناظر متنوع قرار می گیرند، فضاهای خاکستری ارتباطی عاطفی بین ساختمان و محیط اطرافش ایجاد می کند.

پیشینه

شهرهای مدرن فضاهای خاکستری کم استفاده شده بسیاری در قسمت های عمومی یا خصوصی خود دارند از جمله فضای زیر بزرگراه ها، فضاهای باز بین ساختمان های مسکونی، بخش های استفاده نشده از مراکز خرید، گوشه های پنهان در پلازاهای اوقات فراغت و فضاهای عمومی در داخل هتل ها. سوال این است که چگونه پتانسیل این فضاهای خاکستری را از طریق طراحی خلاق باز کنیم؟ چگونه مناطق استراحت و نقاط اوقات فراغت بیشتری را در شهرهای شلوغ ایجاد کنیم؟ HKR International (HKRI) با شعار "ما یک سبک زندگی ایجاد می کنیم"، تلاش می کند تا بهترین راه حل را فراهم کند.

توضیحات

و HKRI برنامه توسعه طراحان جوان "PRI²DE creative camp" را در سال ۲۰۱۹ میلادی با هدف ایجاد بستری برای به نمایش گذاشتن کارهای خلاقانه و ایجاد فرصت هایی برای طراحان و هنرمندان جوان برای عملی کردن آثار خود راه اندازی کرد.

این طرح با هدف جمع آوری طراحی صندلی های متحرک از سراسر جهان به طور مشترک توسط HKRI و پلتفرم رقابت بین المللی،Young Bird Plan، برگزار می شود. با استفاده از پروژه های موفق HKRI در شانگهای، هنگ کنگ و بانکوک به عنوان سکوی، عنصر موضوعی و کلیدی "45" به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد HKRI انتخاب شد.

با هدف ایجاد حس مکان و لذت بردن کاربران از آثار خلاقانه طراحان با استعداد در سراسر جهان، این رقابت میخواهد نشاط را در انواع فضاهای عمومی داخلی و خارجی در Discovery Bay هنگ کنگ، HKRI Taikoo Hui وThe Sukhothai Bangkok ایجاد کند. همچنین این رقابت تفکر رو به جلو و خلاقیت برند HKRI را از طریق تبلیغات اینترنتی و غیر اینترنتی به نمایش می گذارد که به افزایش آگاهی در میان شاغلان صنعت طراحی جهانی کمک می کند.


هیئت داوران

Wei Ding

بنیانگذار Moma Design

رئیس Future Design OGI، مرکز نوآوری بین المللی در Shanghai Tsinghua

مدیر مرکز نوآوری طراحی صنعتی در اطراف ECUST

Jamy Yang

بنیانگذار و مدیر طراحی YANG DESIGN و YANG HOUSE، گردآورنده، با نفوذترین طراح صنعتی چینی به گفته مجله Forbes.

Joeri Reynaert

بنیانگذار و مدیر نوآوری JRS

Jackie Tang

مدیر عامل HKRI

The Hong Kongعضو همکار موسسه معماران

Isa Ye

بنیانگذار YoungBird

بنیانگذار designverse


الزامات طراحی

۱. شرکت کننده ملزم است که یاDiscovery Bay، یا HKRI Taikoo Hui و یا یکی از هتل های The Sukhothai Hotels & Resorts(در بانکوک یا شانگهای) به عنوان صحنه ای برای طراحی خود، انتخاب کند. صندلی متحرک باید برای شهرهای سازگار با محیط زیست یا فضاهای خاکستری در پروژه های تجاری در مناطق اصلی شهر، از جمله مراکز خرید، اقامتگاه ها، هتل ها، باشگاه ها، تفرجگاه های اسکله ای و میدان های اوقات فراغت طراحی شود. صندلی ها چه برای استفاده در داخل سالن، چه برای استفاده در فضای باز نیمه باز و یا چه برای فضای باز در نظر گرفته شده باشند، باید به راحتی حمل و نمایش داده شوند.

۲. طراحی باید داستان برند HKRI را نشان دهد، به ویژه تم "45" را که چهل و پنجمین سالگرد HKRI را جشن می گیرد.

۳- هیچ محدودیتی از نظر مواد وجود ندارد اما استفاده از مواد قابل بازیافت و سازگار با محیط زیست تشویق می شود.

۴- عملی بودن و عملکرد طراحی صندلی باید در نظر گرفته شود. نمونه اولیه می تواند سه بعدی چاپ شود.


معیارهای ارزیابی

1. مطابقت دید، ماموریت و ارزش HKRI باشد. طرح باید چهل و پنجمین سالگرد HKRI را با ادغام عنصر تم "45"به نمایش بگذارد.

· دید و نظر: پیشگام در فضای زندگی ابتکاری باشیم.

· ماموریت: ما تلاش می کنیم تا یک تجربه زندگی سالم، شیک و متمایز را از طریق کار گروهی و با پرشور دنبال کردن نوآوری و تعالی ایجاد کنیم.

· ارزش ها: PRI²DE – پیشگام - کار جدید و متفاوت کردن؛ احترام -- ارزش دادن به فرد و گرامی داشتن محیط زیست؛ نوآوری -- خلاقانه فکر کردن؛ درستی و راستی - رعایت استانداردهای اخلاقی بالا؛ سرسپردگی - متعهد و پرشور باشید؛ تعالی – ثبات در دستیابی به استانداردهای کیفیت.

۲- خلاق و معاصر: طرح کلی باید مدرن و از نظر زیبایی شناسی چشمگیر باشد.

۳. یکپارچه: تزریق نشاط به فضاهای تجاری و جامعه برای ایجاد یک تجربه سبک زندگی هنری برای کاربران.

۴- عملی و متحرک: کار باید بتواند در دنیای واقعی اجرا شود. نمونه اولیه می تواند سه بعدی چاپ شود و به راحتی قابل حمل باشد.

۵- پایدار: استفاده از مواد برای حفاظت از محیط زیست و بازیافت تشویق می شود.


بسته اطلاعات مسابقه

۱. فیلم شرکت HKRI

۲. کتاب یادبود چهل امین سالگرد HKRI

۳. و On the RISE – از Dazhongli تا HKRI Taikoo Hui

۴. و Discovery Bay, Hong Kong

۵. و HKRI Taikoo Hui

۶. و The Sukhothai Bangkok

۷. و The Sukhothai Shanghai

۸. اطلاعات مربوط به فضاهای خاکستری


واجد شرایط بودن

۱.این مسابقه با هدف پرورش و حمایت از طراحان جوان برگزار می شود. شرکت کنندگان ممکن است به صورت انفرادی یا گروهی شرکت کنند. اما هر گروه نباید بیشتر از سه نفر باشد. رهبر تیم هر شرکت کننده باید زیر ۳۵ سال سن داشته باشد.

۲. رقابت برای حرفه ای ها، دانش آموزان/دانشجویان و آماتور ها با سابقه در طراحی و هنر، شامل–اما نه محدود به– طراحی محصول، طراحی داخلی، طراحی معماری، طراحی منظر و هنر عمومی می باشد.

۳. هر شماره ثبت می تواند حداکثر دو اثر ارسال کند. در صورت تمایل به ارسال بیش از دو اثر، باید جداگانه ثبت نام کنید تا شماره ثبت نام دیگری دریافت کنید.

۴. تمام اعضای تیم باید از قبل در وب سایت رسمی designverse ثبت نام کنند و سپس توسط رهبر تیم برای تکمیل تیم دعوت شوند. برای سوالات متداول پرسیده شده، لطفا بخش Q&A را در وب سایت رسمی مرور کنید.

جدول زمانی

شروع پذیرفتن ورودی: 2022.4.14 (۲۵ فروردین ۱۴۰۱)

پایان مهلت ارسال: 2022.6.19 (۲۹ خرداد ۱۴۰۱)

انتشار لیست کوتاه برندگان: 2022.6.29 (۸ تیر ۱۴۰۱)

انتشار ۱۰ طرح برتر و رای گیری عمومی: 2022.8.01 (۱۰ مرداد ۱۴۰۱)

پایان مهلت رای گیری عمومی: 2022.8.14 (۲۳ مرداد ۱۴۰۱)

انتشار سه طرح برتر، the Champion و Special Award برای مواد پایدار: 2022.8.17 (۲۶ مرداد ۱۴۰۱)

جدول زمانی فوق فقط برای مرجع است. زمان بندی خاص منوط به وب سایت رسمی designverse است.

جوایز

■ جایزه Champion (یک برنده): جایزهRMS 50,000 (پیش از مالیات) + نمونه اولیه برای کار + گواهی افتخار

■ جایزه Runner Up (یک برنده): جایزه RMS 20،000 (پیش از مالیات) + نمونه اولیه برای کار + گواهی افتخار

■ جایزه Second Runner Up (یک برنده): جایزه RMS 10،000 (پیش از مالیات) + نمونه اولیه برای کار + گواهی افتخار

■ جایزه ویژه برای مواد پایدار(Special Award for Sustainable Materials) (یک برنده): جایزه RMS 10،000 (پیش از مالیات) + گواهی افتخار

■ ۱۰ طرح برتر (هفت برنده): نمونه اولیه برای کار + گواهی افتخار ده طرح برتر

■ لیست کوتاه: گواهی لیست کوتاه شرافتمندانه


ثبت نام

۱. با ورود به .www.designverse.com.cn ثبت نام کنید.

۲. برای اطلاعات بیشتر در مورد این رقابت، لطفا حساب رسمی WeChat به آدرس: designverse设计宇宙 / 香港兴业国际 و یا حساب رسمی Weibo به آدرس: @YoungBirdPlan / @香港兴业国际 را دنبال کنید.

۳. با دبیرخانه مسابقه (the Competition Secretariat) با اضافه کردن youngbirdplan به عنوان دوست در WeChat خود به طور مستقیم ارتباط بگیرید و یا از طریق وب سایت رسمی سوالات را ارسال کنید. ما برای پاسخ به هر گونه سوالات بیشتر شما در خدمت هستیم.

برگزارکنندگان

HKRI

و HKRI International Limited علایق متنوع ای در توسعه و سرمایه گذاری املاک، مدیریت املاک، هتل های لوکس و سرمایه گذاری های دیگر در چین و در سراسر آسیا دارد. ما تلاش می کنیم تا یک تجربه زندگی سالم، شیک و متمایز را از طریق کار گروهی و با تعهدی تزلزل ناپذیر به نوآوری و تعالی ایجاد کنیم. نمونه آثار متنوع این شرکت شامل Discovery Bay و ساختمان CDW در هنگ کنگ، HKRI Taikoo Hui در شانگهای و تعدادی از املاک مسکونی حق بیمه در شانگهای، Jiaxing و Hangzhou؛ همچنین The Sukhothai بانکوک، آپارتمان ها و غیره است. HKRI از سال ۱۹۸۹ میلادی با کد سهام ۰۰۴۸۰ در بازار بورس اوراق بهادار هنگ کنگ ثبت شده است.


طرح پرنده جوان (Young Bird Plan)

طرح پرنده جوان یک پلت فرم مسابقه بین المللی برای استعدادهای طراحی جهانی است که در سال ۲۰۱۳ میلادی توسط Isa Ye تاسیس شد. با سه عنصر کلیدی – ساخت، راهنمایی مربی و هیئت داوران میان رشته ای- به سرعت در حال تبدیل به یک صدای پیشرو در زمینه های طراحی جهانی مانند طراحی شهری، طراحی معماری، طراحی منظر، طراحی داخلی، طراحی محصول، طراحی لوگو و طراحی مد است. در پنج سال گذشته شرکت کنندگان را از ۱۰۴۵ موسسه برتر طراحی و ۴۲۵۷ آژانس برتر طراحی داخل کشور و از سراسر جهان جذب کرده است که ۳۱۰ شهر در ۷۵ کشور جهان را شامل می‌شود. این پلت فرم دائماً خواسته های مختلف محافل سیاسی، تجاری و دانشگاهی را به هم متصل و برآورده می کند و فعالانه شکاف های بین عرضه و تقاضا را در میان طراحان، تولیدکنندگان، توسعه دهندگان، اپراتورهای شهری و کاربران پر می کند. ما متعهد به طراحی و نوآوری، و ارائه فرصت برای ذهن های خلاق در سراسر جهان برای شرکت در فرایند خلق کردن هستیم، به طوری که اجرای پروژه های طراحی و محصولات با تمرکز بر فضاهای شهری و زیبایی شناسی در زندگی را پیش ببرند. طرح پرنده جوان به پیشبرد توسعه شهری و ارائه راه حل های با کیفیت بالا برای به روز رسانی محصول اختصاص داده شده است. ما به عنوان یکی از تاثیرگذارترین پلتفرم های مسابقه طراحی در سراسر جهان و بر اساس تقریبا ۳۰ مسابقه ای که در ۹ سال گذشته برگزار شده است تمام تلاش خود را برای ایجاد فرصت برای طراحان جوان انجام می دهیم.

وب سایت: www.hkri.com

جایزه نقدی: $13,725.00 USD


گالری آنلاین در راستای حمایت و همراهی بیشتر هنرمندان جهت حضور و شرکت در برنامه های بین المللی، در انجام مشاوره، ثبت نام، اماده سازی رزومه، پروپوزال، انگیزه نامه و طراحی وب سایت شخصی برای شرکت در رزیدنسی و فراخوان ها در خدمت هنرمندان و فرهیختگان گرامی خواهد بود.

علاقه مندان درخواست خود جهت دریافت مشاوره را به همراه اطلاعات تماس به آدرس ایمیل onlineartgallery.ir@gmail.com ارسال نمایند.


برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت فراخوان مراجعه نمایید.

logo-samandehi