فراخوان مسابقه تصویرگری فرفره‌ طلایی چین

مسابقه تصویرگری فرفره‌ طلایی چین، رویدادی ویژه در نمایشگاه بین المللی کتاب شانگهای است که توسط انجمن روزنامه‌نگاران شانگهای و ناشران حمایت می‌شود. این مسابقه از زمان تاسیس در سال ۲۰۱۵، فرصتی برای تصویرگران جوان فراهم کرده تا استعداد خود را به نمایش بگذارند و سعی داشته تا پلی باشد بین تصویرگران و ناشران سرتاسر جهان. در عین حال که در سطح داخلی خون جدیدی در رگ‌‌های نشر کتاب‌‌های چین دمیده است.

به گزارشگالری آنلاین به نقل از روابط عمومی انجمن تصویرگران ایران، فرفره‌ طلایی نه تنها یک مسابقه، بلکه برنامه‌‌‌ای جامع و رویدادی فراگیر شامل نمایشگاه، کتاب سال تصویرگری و کمپین‌‌های تبلیغاتی بسیار است. این نمایشگاه محیطی الهام‌‌بخش و پرورش‌‌دهنده‌ برای تصویرسازان جوان و هنرمندان کتاب کودک از سراسر جهان و فرصتی برای درک دیدگاه‌‌های خود است.
طی تفاهم‌نامه‌ای که میان نمایشگاه کتاب شانگهای و مسابقه بین‌المللی نوشتن برای کتاب‌های تصویری آسترا، که توسط انتشارات تینکینگدام در چین و انتشارات ماین‌ادیشن سوییس و فرانسه برگزار می‌شود، جایزه‌ای تحت عنوان جایزه فرفره طلایی – آسترا تاسیس شده است. این جایزه مشترک با هدف ارتقا همکاری بین تصویرگران و نویسندگان کتاب‌های تصویری شکل گرفته است. تمام افرادی که آثار آنها در نمایشگاه پذیرفته شوند، می‌توانند در این جایزه که توسط داوران مستقل قضاوت خواهند شد، شرکت کنند.

زمان ثبت‌نام و روش شرکت در مسابقه:

ثبت‌نام و ارسال آثار از طریق این لینک امکانپذیر است.

- ثبت‌نام اولیه باید به شکل آنلاین انجام شود: 26 جون 2023 (7 اردیبهشت تا 5 تیر 1402) ( تا ساعت ۲۴ به وقت چین)
- اعلام اسامی فینالیست‌ها: 5 سپتامبر 2023 (14 شهریور ماه)
- اعلام اسامی برندگان: 17-19 نوامبر 2023 (26- 28 آبان)

شرایط شرکت در مسابقه

شرکت در مسابقه برای تصویرگران حرفه‌ای، هنرجویان و تصویرگران تازه کار آزاد است.
ثبت‌نام می‌تواند توسط هنرمندان، مدارس، انجمن‌ها و سایر سازمان‌های شخص ثالث انجام شود.
ناشرانی که قصد ارسال اثر به این نمایشگاه را دارند تنها می‌توانند آثارشان را از بین کتاب‌هایی انتخاب کنند که در
کاتالوگ کتا‌ب‌هایشان به ثبت رسیده است.
شرکت‌کنندگان باید بین 16 تا 39 سال سن داشته باشند، یعنی متولدین 1 ژانویه 1984 تا 31 دسامبر 2017

مشخصات آثار ارسالی

این رقابت آثاری را که با تکنیک‌‌های دستی، دیجیتالی یا ترکیبی اجرا می‌شوند، می‌‌پذیرد. هیچ محدودیتی برای ارسال اثر وجود ندارد و هر اثری که برای کتاب کودک و نوجوان تصویرگری شده ‌باشد می‌‌تواند در این رقابت شرکت کند.
برای ثبت‌نام در رقابت، شرکت‌کنندگان باید مجموعه‌‌ای از پنج تصویر را که با موضوع یکسان خلق‌شده است ارسال کنند. شرکت‌کنندگان می‌‌توانند هر سال تنها یک مجموعه را به رقابت بفرستد.
آثار هنری باید با متن توضیحی انگلیسی (تا 500 کارکتر) همراه باشد که اثر و ابزار / تکنیک مورد استفاده برای تصاویر را توصیف می‌‌کند.
تصاویر ارسالی می‌تواند منتشرشده یا منتشرنشده باشد. در صورت انتشار، تاریخ چاپ آنها نباید پیش از ژانویه 2021 باشد.
برای کارهای منتشر شده، شرکت‌کننده همچنین باید شماره شابک کتاب، تاریخ انتشار و نام ناشر را ارائه دهد.
تصاویری که قبلاً به فرفره طلایی فرستاده‌ شده باشد، برای ثبت‌نام مجدد واجد شرایط نیستند.

روش ارسال

تنها کانال رسمی برای ثبت‌نام و ارسال آن وب‌ سایت رسمی CCBF است. لطفاً فرم ثبت‌نام را پرکنید و نسخه الکترونیکی کار خود را به صورت آنلاین ارسال کنید.
تمام تصاویری که به صورت دستی اجراشده باشد باید با وضوح بالا اسکن و با فرمت JPG یا PNG، رزولوشن: ۳۰۰ DPI یا بالاتر و حجم کمتر از ۲۰ MB ارسال شود.
آثار تمام50 فینالیست در کاتالوگ مسابقه فرفره طلایی به چاپ خواهد رسید.

جوایز

جایزه بزرگ فرفره طلایی برای هنرمند چینی (یک برنده): بازدید از نمایشگاه بین‌المللی کتاب کودک بولونیا 2024 (بلیط و اقامت) به همراه تندیس جشنواره و لوح تقدیر
جایزه بزرگ فرفره طلایی برای هنرمند بین‌‌المللی (یک برنده): بازدید از نمایشگاه بین‌‌المللی کتاب کودک شانگهای چین 2024 (بلیط و اقامت) به همراه تندیس جشنواره و لوح تقدیر
جایزه تشویقی (سه برنده): لوح تقدیر
جایزه منتخب ناشران، بازدیدکنندگان و کابران شبکه‌های اجتماعی (یک برنده): تندیس جشنواره و لوح تقدیر.
جایزه فرفره طلایی – آسترا (یک برنده): پنج هزار دلار (شامل مالیات) به همراه تندیس و لوح تقدیر. اثر برنده در این بخش در قالب کتاب تصویری به زبان‌‌‌های چینی، انگلیسی، آلمانی، فرانسه و ژاپنی منتشر خواهد شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت فراخوان مراجعه کنید.

و یا به‌ آدرس زیر ایمیل بزنید:
ccbf.goldenpinwheel@bfchina.net

logo-samandehi