فراخوان مسابقه طراحی جداره حرم حضرت زینب (س)


ستاد بازسازی عتبات عالیات سوریه و مرکز معماری اسلامی حوزه هنری با کمک جمعی از خیرین در نظر دارد جهت بهسازی و ترمیم دیواره پیرامون حرم حضرت زینب (س) اعلام به فراخوان ارسال طرح دیوار پیرامون حرم و اجرای آن نماید.

بستر طرح:

سازه دیوارهای موجود سازه های بتنی یا بلوک های سیمانی است که در دو ارتفاع متغیرسه و چهار متر در طول های متغیر و با بستر نسبتا مسطح موجود می باشد.

طرح ها بگونه ای باشد که بصورت تکرار شونده قابلیت اجرا داشته باشند. در طرح هیچ گونه بازشو و حفره ای نباشد. دیوارهای موجود منقش به تصاویر شهدای مدافع حرم از کشورهای مختلف می باشد. لذا در نظر گرفتن قاب هایی در طرح جهت جانمایی تصاویر شهدا از خواسته های طرح است. دیوارها در دو حالت دیوارهای دائمی و دیوارهای موقت موجود است. لذا طرح های پیشنهادی در دو حالت دیوارهای ثابت و دیوارهای موقت(با مصالحی نسبتا ارزان تر) ارائه گردد. توجه به موضوعات مصالح بومی، مباحث اقتصادی، دفاع از حرم و استفاده از فرم و هندسه های اسلامی از موارد مورد تاکید است.

مدارک قابل ارائه:

نقشه های فنی شامل نما و جزئیات اجرایی طرح در قالب فایل dwg و بصورت شیت بندی شده ارائه گردد.

آخرین مهلت ارسال آثار 27 بهمن 1397 است.

نحوه ارسال آثار:

جهت ارسال آثار به کانال تلگرام @irac_ir و یا سایت www.irac.ir مراجعه فرمایید.

دبیرخانه: تهران، خیابان فلسطین، جنوبی پایین تر از جمهوری، کوچه لقمان الدوله ادهم، پلاک هفت، مرکز معماری اسلامی 021-66487866

جوایز:

طرح های ارسالی توسط هیاتی سه نفره بررسی شده و یک طرح از سه طرح برگزیده اجرا می گردد.

به طرح های برگزیده تندیس و لوح تقدیر اهدا شده و طراح منتخب بعنوان ناظر پروژه جهت نظارت بر حسن اجرای طرح به مدت دوهفته به سوریه اعزام می گردد.


منبع: مرکز معماری اسلامی حوزه هنری

logo-samandehi