فراخوان دومین دوره مسابقه «به رنگ خدا» ویژه نونهالان و کودکان

فرهنگسرای کار و تعاون دومین دوره مسابقه نقاشی «به رنگ خدا» با محوریت و مضامین آیات قرآنی و با بهره‌مندی از رنگ‌های قرآنی برای نونهالان و کودکان برگزار می‌کند.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایرنا، موضوع رنگ‌ها یکی از شگفتی‌های مطرح شده در قرآن است. قرآن ‌کریم علاوه بر کاربرد واژه‌های کلی مربوط به رنگ‌ها از قبیل (لون، الوان، و صبغه) از برخی رنگ‌ها مانند زرد، سبز، آبی‌، قرمز، سفید و سیاه نیز به طور ویژه نام برده است تا آنجا که برخی، پدیده رنگ‌ها را از مظاهر اعجاز، رازگویی‌ها و شگفتی‌های علمی قرآن شمرده‌اند و در نهایت رنگ خدایی را بهترین رنگ معرفی کرده است.

در مسابقه نقاشی «به رنگ خدا» که در قالب ارسال نقاشی با رنگ‌های قرآنی، است، کودکان با مضامین آیات قرآنی آشنا می‌شوند. این رویداد، ویژه گروه سنی «الف» (۴ تا ۶سال)، «ب» (۷ تا ۹سال) است و هر کودک باید آیه مورد نظر را با کمک خانواده انتخاب کند و سپس با محور قرار دادن موضوع مورد اشاره در آیه و با استفاده از رنگ‌های قرآنی سبز، زرد، سفید، سیاه، قرمز و آبی ، نقاشی خود را ارسال کند.

والدین می‌توانند به تفاسیر آیات پیشنهادی مراجعه و موضوع و رنگ اشاره شده در آیه را برای کودک تشریح کنند. سپس هر کودک می‌تواند حداکثر دو نقاشی با دو آیه متفاوت به دبیرخانه مسابقه ارسال و در بخش مسابقه شرکت کند.

ابعاد نقاشی باید حداکثر در اندازه A۴ وسبک و تکنیک نقاشی آزاد (آبرنگ،مداد شمعی، پاستل و...) باشد.

علاقه‌مندان می‌توانند نقاشی‌های خود را تا دهم اردیبهشت به نشانی بزرگراه یادگار امام(ره) جنوب، تقاطع خیابان هاشمی، پلاک ۷۶، فرهنگسرای کار و تعاون ارسال و یا به شماره ۰۹۹۰۵۳۲۶۲۰۰ در بله و یا با بارگذاری در صفحه مجازی والدین در روبیکا با هشتگ به رنگ خدا و تگ کردن شناسه @farhangsarakar در مسابقه شرکت کنند. داوری آثار تا ۱۶ اردیبهشت انجام می‌شود و به ۱۰ اثر برگزیده جوایزی اهدا خواهد شد.

logo-samandehi