فراخوان رقابت بین المللی معماری Micro Housing

طراحی پروتوتایپی از واحد مسکونی میکرو که مطابق با نیازهای فردی و فرهنگ جامعه مسکونی است، موضوع رقابت Impact Competitions است.

به گزارش گالری آنلاین، رقابت بین المللی معماری Micro Housing از ایده های مرتبط با آپارتمان ها و خانه های میکرو حمایت می کند. Impact Competitions از طراحان سراسر جهان، دعوت می کند تا با ارائه راه‌کارهای خلاقانه و تجربی خود در معماری، بازار مسکن فعلی را غافلگیر کرده و حس زیستن را با تکیه بر روح اجتماعی فرا خوانند. واحدهای مسکونی طراحی شده برای اجتماعات مستقل و منسجم ، بیانگر نوآوری و خلاقیت در فضاهای مدولار خواهد بود.
خانه محیطی شخصی و دنج برای تمامی موجودات زنده کره زمین محسوب می شود. خانه علاوه بر آنکه سرپناهی برای انسان ها و زندگی روزمره آنان است ، از رابطه ای به مراتب گسترده، عمیق و خصوصی با ساکنان خود برخوردار است . خانه ارتباطی متفاوت و خصوصی با ساکنانش برقرار می کند.
جهان در حال حاضر جهت تأمین مسکن کافی با افزایش مناطق شهری پرجمعیت همراه با کمبود منابع اراضی برای آحاد مردم مواجه است. الگوهای مهاجرت به مناطق شهری برای فرصت های شغلی بهتر، استاندارد زندگی بالاترو فرصت های تحصیلی منجر به افزایش جمعیت در مناطق شهری می شوند.
این پدیده باعث شکل گیری جنبش جدیدی بنام مسکن سازی میکرو شده است. جنبشی که از ایده زندگی ساده اما مبتکرانه ای در سناریوی شهری برخوردار است. هدف این خانه ها تشویق به نوآوری در ایجاد حداکثر فضای کاربردی در حداقل فضای ممکن است که بدین ترتیب تعریف جدیدی از مفهوم پایداری در خانه های شهری شکل می گیرد.
از شرکت کنندگان دعوت شود تا پروتوتایپی از واحد مسکونی میکرو طراحی کنند که پاسخگوی نیازهای فردی و فرهنگ جامعه مسکونی مورد نظر آنها باشد. یکپارچه سازی مناسب واحدهای مسکونی میکرو باید در بافت شهری انجام شود.
شرکت کنندگان باید در طراحی این مجتمع 100 نفر را برای سکونت نظر گرفته و سایت مرتبط با موضوع را در بافت شهری انتخاب کنند . طرح ارسالی باید در جهت ارتقای استاندارد زندگی ساکنان بوده و در عین کاربردی بودن فضا ، از نظر زیبا شناسی نیز چشمگیر و جذاب باشد.
مساحت هر واحد مسکونی نباید بیش از 350 فوت مربع ( در حدود 33 متر مربع) باشد و حداکثر برای سکونت 4 نفر طراحی شده باشد. واحد طراحی شده باید پروتوتایپ بوده ، استفاده بهینه از فضا انجام شده و جزییات کامل در طرح نشان داده شود.
واحدهای طراحی شده باید پاسخگوی نیازهای شخصی (استراحت، حمام، آشپزی و کار) و نیازهای اجتماعی (تعامل) باشد .
شرکت کنندگان می توانند فضاهای مورد نیاز بیشتری را نیز در طرح خود بگنجانند.
در طراحی مجتمع مسکونی خانه های میکرو راهکارهایی نیز برای سیرکولاسیون از قبیل راه پله ها، راهروها و ... باید در نظر گرفته شود.

جوایز:
در مجموع 10000 دلار جایزه نقدی به سه پروژه برتر تعلق می گیرد.
نفر اول : 5000 دلار
نفر دوم : 2500 دلار
نفر سوم : 1500 دلار
دو برنده تقدیر ویژه : هر یک 500 دلار
اعطای 10 لوح تقدیر به منتخبین
به برندگان جوایز نقدی گواهی تصدیق شایستگی اعطا شده و طرح ان ها منتشر خواهد شد.


مهلت و هزینه ثبت نام :

ثبت نام عادی تا 29 آوریل 2022 ( 9 اردیبهشت 1401) : 100 دلار + 18٪ مالیات
ثبت نام متاخرین از 30 آوریل تا 13 مه 2022 ( 10 اردیبهشت تا 23 اردیبهشت 1401) : 125 دلار + 18٪ مالیات

شرکت در این رقابت برای همه آزاد است.
برگزارکنندگان از معماران، دانشجویان، مهندسان، طراحان محصول، متفکران، شرکت ها، سازمان ها و تمامی علاقمندان به رسالت این رقابت دعوت می کنند تا ایده های خود را ارائه دهند. ارائه مدرک تخصصی جهت شرکت در این رقابت لازم نیست

آخرین مهلت ارسال :20 مه 2022 (30 اردیبهشت 1401)
برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت فراخوان مراجعه نمایید.

logo-samandehi