مروری بر آثار Réhahn عکاس برجسته ی فرانسوی

معرفی هنرمند

عکاس برجسته ی فرانسوی “Réhahn”؛ در شهر Normandy فرانسه متولد شده است، و از سال 2011 در Hoi An ویتنام مرکزی زندگی می کند.

او که همیشه علاقمند به کشف مکان های جدید است، پس از بازدید از بسیاری کشورها در سراسر جهان، ویتنام و بویژه شهر کوچک Hoi An را که به عنوان یک شهر میراث جهانی توسط یونسکو طبقه بندی شده است، برای زندگی برگزید.

این عکاس که بیشتر بر روی عکاسی از پرتره های ویتنام و کوبا و راجستان تمرکز دارد، به این موضوع معروف است که روح مدلهای خود را در عکسهایش به نمایش میگذارد.

تفاوت بین عکس های او با دیگر عکاسان پرتره، لحظه ای تصادفی و طبیعی است که در هنگام وقت گذرانی برای تعامل با مدل ها، او را جذب می کند. عکسهای Réhahn به مخاطبان اجازه میدهد تا داستان را در هر لحظه تصور کنند زیرا او از تماشاگر می خواهد زیبایی عکس ها را برای خود کشف کنند.

وی در سال 2010، عکاسی را به عنوان یک سرگرمی تمام وقت برگزید و به جستجوی مکان های پنهان ویتنام رفت و پرده های زیبایی را پیدا کرد.

وی که بدون شک یکی از بهترین عکاسان پرتره در جهان است، سفر می کند تا با مردم ملاقات کند و لحظه ی طبیعی فردی را پیدا کند که او با آن مواجه است. وی تنها از طریق این مکان های دور افتاده است که فرهنگ های جدید را یاد می گیرد.

او پس از اولین سفر به مناطق شمالی کشور، شاهد تنوع پیچیده و شکنندگی میراث فرهنگی برخی گروه های قومی بوده است.

این هنرمند یکی از عکاسان برجسته 4 سال گذشته است و با خرید و فروش عکس های خود به طور منظم با National Geographic، BBC، Travel Live و... همکاری می کند.

وی مقالات متعددی نیز در رسانه های بین المللی مانند (BBC, Los Angeles Times, National Geographic, Business Insider, The Independent, Foto Digital, Travel Live, Conde Nast Traveler, Elle, Paris Match, Marie-Claire, Esquire, Geo, Forbes… ) منتشر کرده است؛ و همچنین بیش از 500 مقاله و مصاحبه در طول 4 سال گذشته (شامل حداقل 50 نمایش تلویزیونی در کانال های ملی ویتنام) داشته است.

این عکاس در شبکه های اجتماعی بسیار فعال است و به طور منظم با طرفدارانش ارتباط برقرار می کند.

او اولین کتاب خود را نیز در ژانویه 2014 منتشر کرد ( Vietnam, Mosaic of Contrasts ) مجموعه ای از 150 عکس که نشان دهنده تنوع کشور است.

رحان، در اکتبر 2014 عکس "Best Friends " را ضبط می کند که در آن کیم لوآن، یک دختر 6 ساله مونونگ، با یک فیل به دعا می پردازد. از طریق خبرگزاری مطبوعاتی Caters در نیویورک، این عکس در بیش از 25 کشور منتشر شد، و روی جلد چندین مجله معتبر مانند Conde Nast Traveler, The Times and National Geographic را پوشش داد.

در دسامبر 2014 وب سایت Bored Panda، رحان را در رتبه چهارم از 10 عکاسان برتر پرتره و گردشگری جهان در کنار دیگر عکاسان مشهور بین المللی رتبه بندی نمود. این مقاله در بیش از 20 زبان ترجمه شده است؛ جلد دوم کتاب «Vietnam, Mosaic of Contrasts, Volume II» نیز در نوامبر 2015 با موفقیت بزرگ همراه با بیش از 500 نسخه در ماه اول فروخته شد.

وی همچنین در ژانویه 2016 دومین عکاس محبوب فرانسه شد.


تهیه و تنظم : بهاره زالی

منبع: Rehahnphotographer/ en.wikipedia/ 500px/ Xxlpix


logo-samandehi