طراحی خانه ای با توهم بصری


بی گمان بسیاری از جنگل های موجود بر این سیاره مناظری فوق‌العاده تماشایی هستند. این جنگل ها بستر مناطق پراکنده کوهستانی پوشیده از درختان کاج و صخره، چشم اندازهای بکر و بی نظیر پوشیده از برف، و گونه های منحصر بفرد حیات وحشَند.

معماران REFORM لهستان در آخرین پروژه خود به نام خانه Izabelin، یک ترکیب عالی از این ویژگی های الهام بخش را، به دقت مفهوم گذاری و تلفیق کرده، و از نو به وجود آورده است.

به گزارش گالری آنلاین، خانه Izabelin، در برابر پیش زمینه جنگلیَش کمی عجیب و غریب بنظر می رسد. سعی شده است تا خانه، با در هم آمیختن یکسری ویژگی های منحصر به فرد معماری، نسبت به محیط پیرامون خود نمای منحصر بفردی بیابد. در ساخت این خانه دو طبقه، دو قالب افقی با قاب های آینه مانند و منعکس کننده که بنظر می رسد امتداد خود جنگل باشند، ترکیب شده است.

تراس های از جنس چوب سیاه، با رنگ زمینِ پیرامون هماهنگی خاصی ایجاد می کنند، و برای طبقه "معلق" دوم شالوده و فونداسیون مناسبی به وجود می آورند. خطوط تیز و برجسته خارجیِ خانه، و کَفِ شیشه ای و شفافش، منعکس کننده سرسبزی های جنگل است و ساکنین خانه را در حس خالص و حقیقی غوطه وری فرو می برد.

logo-samandehi