جانسون تانگ مرزهای تخیل بیننده را هدف قرار می دهد

معرفی هنرمند

جانسون تانگ مجسمه ساز هنگ کنگی است که در زمینه سرامیک، مجسمه های استیل ضد زنگ و پروژه هنری عمومی تخصص دارد و مرزهای تخیل بیننده را تحت فشار قرار می دهد.

به گزارش گالری آنلاین، این هنرمند بیشتر از تکنیک های مجسمه سازی واقع گرایانه به همراه تخیل سورئالیستی در آثارش استفاده می کند.

آثار تانگ دو عنصر را شامل می شود: "انسان" و "اشیاء" که به مضامین خلاق تبدیل شده است.

از سال 1993 آثار تانگ در هنگ کنگ، تایوان، کره، اسپانیا و سوئیس به نمایش گذاشته شده و توسط موزه ها و مجموعه داران محلی و برون مرزی جمع آوری شده است.

در سال 2002 تانگ شروع به نمایش دادن اسپلش های همه کاره در سرامیک کرد. او مجموعه Yuanyang را ایجاد کرد که سپس توسط موزه هنر هنگ کنگ و موزه سرامیک Yingge تایوان جمع آوری شد.

‏مجموعه ای از مجسمه ها تحت عنوان "Open Mind" است که با چهره های انسان که حرکت جسمی و احساسات انسانی را ضبط می کند و ما را به چالش می کشد تا جهان را به روشی متفاوت ببینیم.

آخرین مجموعه این هنرمند هنگ کنگی ، Lucid Dream II، دارای گردهمایی های سورئال است که بهم پیوسته، پیچیده، درحال ذوب و کش آمدن است.

وی در این مجموعه از گل رس ساده و بدون لعاب استفاده می کند و از جزئیات معمولی مانند رنگ ، مو و پوشاک جلوگیری می کند تا توجه بیننده را بر روی عبارات قابل قبول جهانی از هر یک از موضوعات تصویری خود معطوف کند.


منبع: WordPress / WOoArts / Artsy / My Modern Met / thisiscolossal / ignant /

تهیه و تنظیم : بهاره زالی/ مریم محمدزاده

logo-samandehi