زنان ناشناس از نگاه پتی کارول، عکاس آمریکایی

معرفی هنرمند

پتی کارول، عکاس اهل شیکاگو - ایلینویز است که در پروژه «زنان ناشناس» با استفاده از دوربین به بررسی زنان و روابط پیچیده آنها با خانواده می پردازد.

کارول عکاس و مربی است که پس از سالها تدریس عکاسی با اشتیاق به استودیو بازگشت تا بتواند با انتقاد بازیگوشانه خود به خانه و افراط در آن، بینندگان را خوشحال کند.

این عکاس از دهه 1970 به دلیل استفاده از عکسهای پر رنگ و اشباع مشهور بود. پیشینه وی در زمینه طراحی گرافیک بوده و سال ها است که در سطح دانشکده به آموزش عکاسی می پردازد.

جدیدترین پروژه کارول «زنان ناشناس» -شامل یک سلسله 3 قسمتی از چیدمان استودیویی است که برای دوربین خلق شده است و به زنان و روابط پیچیده آنها با خانواده می پردازد- است.

این هنرمند با استتار شکل در پارچه و یا اشیاء خانگی بازی تاریک و طنزآمیز قایم موشک را بین بینندگانش و زن ناشناس ایجاد می کند. این عکس ها به صورت تک پژوهش "زنان ناشناس (Anonymous Women)"، در ژانویه سال 2017 به طور رسمی توسط کتاب های Daylight منتشر شد.

مجموعه «زنان ناشناس» در سطح بین المللی به نمایش گذاشته شد و جوایز متعددی را از آن خود کرد از جمله اینکه در سال ۲۰۱۴ به عنوان یکی از "50 مورد برتر" Photolucida شناخته شد.

کارهای وی در وبلاگ های معتبر و مجلات بین المللی به نمایش در آمده است. همچنین آثارش در بسیاری از نمایشگاه های بین المللی یک نفره در چین، اروپا و همچنین ایالات متحده به نمایش گذاشته شده است.

قابل ذکر است که این عکاس در بیش از 100 نمایشگاه گروهی در سطح ملی و بین المللی شرکت کرده است.

جدیدترین نمایشگاه موزه انفرادی او "Still/Life" در موزه هنرهای معاصر کمپر (Kemper) در کانزاس سیتی، کالیفرنیا بود.


تهیه و تنظیم: بهاره زالی/ مریم محمدزاده

منبع: lensculture /pattycarroll /artsy /catherinecouturier /westongallery

logo-samandehi