عکس هایی با نوردهی طولانی از واسیلیس تانگولیس

معرفی هنرمند

واسیلیس تانگولیس، عکاس بین المللی برنده جایزه فاین آرت سیاه و سفید است که در یونان زندگی می کند. وی استاد فیزیک در دانشگاه بود که در کنار آن شروع به عکاسی کرده است.

این عکاس در شهر کوچکی در یونان با نام کارپنیسی - شهری محصور در بین کوه ها- متولد شده است؛ سپس با بزرگ شدن در فضای روستایی، دیدن مناظری مانند طلوع و غروب و مناظری پوشیده از برف به صورت ناخودآگاه به سمت عکاسی از طبیعت کشیده شد.

تانگولیس اغلب با گرفتن عکس های به صورت تک رنگ مجموعه ای را جمع آوری کرده است که با سرعت شاتر پایین عکسبرداری شده اند.

این عکاس یونانی با سبکی احساسی و جذاب عکاسی می کند؛ علاقه مند به گرفتن عکسهایی غیر معمول و خارق العاده است و به همین دلیل با سرعت پایین و همچنین مادون قرمز عکاسی می کند.

وی که عکس هایش را با دوربین Cannon EOS 7D، لنز Canon 17-40mm/USM، فیلتر ND 9.0 نرم یا سخت و فیلتر های CPL گرفته است، گهگاهی از حالت Bulb و بیشتر از سرعت شاتر ۵ تا ۶ دقیقه برای عکاسی استفاده می کند و علاقه زیادی به فیلتر های کاهنده نور (Neutral Density – ND) دارد چرا که به او اجازه می دهد تا عکسهای داستانی و سورئالیستی از طبیعت بگیرد.

این هنرمند بیشتر به دلیل عکسبرداری سیاه و سفید از مناظر با نوردهی طولانی شهرت دارد اما رنگ را نیز در آثارش تجربه می کند و سعی دارد این تکنیک را وارد ژانرهای مختلف عکاسی کند.

دید عکاسی تانگولیس بیشتر به عنوان گرفتن زمان در جهان توصیف می شود جایی که " لحظه حال" فقط بخشی نامتناهی از زمان است، یک خیال زودگذر از تقسیم تقریبا نامحدود گذشته و آینده.

وی فیزیکدانی است که در دانشگاه آریستاتل (Aristotle University) در Thessaloniki تدریس می کند؛ همچنین او به عنوان عکاس در انجمن (Atomic Force Microscopy) به گرفتن عکس از مولکول ها مشغول است.

این عکاس اخیراً در مورد پیشرفت خود در سبک خاص عکاسیش اینطور گفته است:

«من فکر می کنم مهمترین نکته در رسیدن من به این سبک خاص در هنر زیبای عکاسی، صرف ۵ سال زمان در رسیدن به هدف شخصی بوده است. به عبارت دیگر پیدا کردن خود‌ِ درونیم در دنیای اشکال، خطوط و سایه ها با طبیعت و ظاهر تنهایی.

بعد از پیدا کردن هدف خود باید بر روی سبکتان حرفه ای شوید و بتوانید تصویری که در ذهن دارید را به خوبی نشان دهید. خیلی خوشحالم که تقریباً از ابتدای شروع کار من در هنر زیبای عکاسی توانستم هدفم را پیدا کنم. من هر روز در تلاش حرفه ای شدن در سبک خود هستم و با توجه به اینکه هدفم به صورت واضحی برایم روشن است هنوز به خود می گویم خیلی چیز ها برای یاد گرفتن دارم…».


تهیه و تنظیم: بهاره زالی/ مریم محمدزاده

منبع: vassilistangoulis /create.adobe /behance /lenzak

logo-samandehi