اختتامیه اولین جشنواره نقاشی روبان قرمز برگزار شد

اختتامیه اولین جشنواره نقاشی روبان قرمز روز سه شنبه 7 اسفند 97 مصادف با ولادت حضرت فاطمه در برج میلاد تهران برگزار شد.

در این مراسم که با حضور دکتر فرداد درودی، مدیر کشوری دفتر برنامه مشترک سازمان ملل متحد در زمینه ایدز در جمهوری اسلامی ایران، استاد امیر احدی، مدیر آموزشگاه هنری پویندگان، دکتر وحید جهانمیری به عنوان نماینده گروه 8 نفره تیم داوری پزشکی و استاد حبیب درخشانی به عنوان نماینده گروه داوری هنری، دکتر علی درویش پور، مدیر عامل برج میلاد تهران و استاد بهناز پورنگ، دبیر این جشنواره برگزار شد، نفرات برتر اعلام و معرفی شدند.
در این رویداد برای تمامی هنرمنداند شرکت کننده لوح جشنواره در نظر گرفته شده بود و به شش نفر شرکت کننده که از توانیابان موسسه نیکوکاری رعد بودند به نمایندگی از هنرمندان شرکت کننده به صورت نمادین تقدیم گردید

در این مراسم وحید جهانمیری در پاسخ به این سوال که چه انگیزه ای برای افراد وجود دارد که در چنین کارهای خیری شرکت می کنند، گفت: من کوچکترین عضو این رویداد بودم، به نظر من همه در یکی کشتی نشسته ایم و وقتی افرادی در اینجا با HIV درگیر هستند این به همه ما مربوط است، این وظیفه همه ماست که درگیر مسایل این عزیزان باشیم.

وی اشاره کرد: متاسفانه بسیار انگ و تبعیض در جامعه نسبت به این افراد وجود دارد و باید با یک تلاش نا امیدی را به امید و عدم آگاهی را به آگاهی تبدیل کنیم. باید توجه کنیم که نقش هنر در ایجاد امید و آگاهی بی بدیل است.

در ادامه حبیب درخشانی صحبت خود را چنین آغاز کرد: حضور شما بنده را تحت تاثیر قرار داد. انرژی هایی که اینجا است باعث شد که فرصتی برای من پیش بیاید تا با گروهی فعال در اینجا آشنا شوم.

وی افزود: اگر انسان حرکتی کند بازتابش فقط یه خود فرد نیست بلکه به بیرون است. دیدن این مجموعه و افراد و لبخندها و چهره های بشاش برای من نقاش پیام بزرگی است.

این داور جشنواره در رابطه با آثار گفت: نکته مهم آثار عرضه شده در اینجا وجود ایده های فوق العاده است که در آنها ذوق، سلیقه و تکنیک های منحصر به فرد به کار رفته است. هرکس به زعم خود تکنیکی را به کار گرفته و به طور خاص پیش رفته است. هر کدام از کارها یک دنیاست، برخی ایده ها بسیار پخته و برخی خام است و جای پیشرفت دارد. کار خوب هنری این است که ایده و تکنیک با هم پیش روند که در اینجا عملی شده است.

در ادامه پس از تشکر فرداد درودی از حضار و دست اندرکاران مراسم، بهناز پورنگ به ایراد سخن پرداخت. وی گفت: به نظر ما تمام افراد حاضر در اینجا نفر اول هستند و صرفا برای تشویق هنرمندان تعدادی از آثار برگزیده شده است.

وی همچنین از حضور حضار و توانیابان رعد در مراسم بسیار سپاسگزاری کرد و با حضور فرداد درودی، امیر احدی، حبیب درخشانی و جهانمیری از این هنرمندان تقدیر گردید و به جهت تکریم لوح جشنواره به این هنرمندان اهدا شد؛ اسامی این هنرمندان بدین شرح بود: اعظم تدینی، لیلا احمدوند، میترا احمدی، ندا بیات، سمیه سادات شجاعی و مونا مرادی.

علی درویش پور هم در پایان مراسم اینچنین گفت: ما برای پیشکیری از هر امری سلیقه به خرج می دهیم. هنر برای انتقال مفاهیم خوب است پس بهتر است از آن کمک گیریم. در گذشته HIV بسیار چالش برانگیز بود ولی الان با حضور NGO ها و گروه های آگاهی بخش بسیار قابل کنترل و قابل مهار است.

وی افزود: من تلاش این عزیزان را نوشدارو نمی بینم بلکه پیشگیری است و آن می تواند در کم کردن ابتلا به این بیماری و هزینه های کمر شکن آن دخیل باشد.

درویش پور بیان کرد: روز مادر و اختتامیه را بهم گره بزنیم، زنی تمایل به تجربه حس شیرین مادری دارد ولی بخاطر این بیماری ممکن است قادر نباشد ولی اقداماتی اینچنین که انجام می شود در عملی شدن این تجربه برای زنان مبتلا کمک ساز است.

وی در نهایت اذعان داشت که ما باید اطلاع رسانی در هر میزان به جامعه داشته باشیم، راه های مبارزه با این بیماری را آموزش دهیم و افراد مبتلا را توانمند کنیم.
در پایان مراسم به نشانه تقدیر از زحمات افراد تندیس جشنواره به این افراد تقدیم گردید:
فرداد درودی
حبیب درخشانی
علی درویش پور
دکتر جهان میری
گیتی محمدی، مجری برنامه و از گویندگان رادیو
امیر احدی

و سپس نفرات برگزیده جشنواره معرفی شدند:
نفر اول از استان گیلان، شهر لاهیجان، متین فکری فلاح، نفر دوم نیلوفر ربانی از استان گیلان، شهر لاهیجان و برگزیده سوم شبنم شاهرخ از تهران و همچنین تندیس جشنواره به این برگزیدگان تقدیم شد.


logo-samandehi