ایده هایی برای دکوراسیونی با ترکیب سفید و آبی (بخش دوم)


آبی و سفید، ترکیبی است که هرگز کهنه نمی­شود، برای تزیین اتاق خود از این ۳۰ نمونه اتاق شگفت ­انگیز، الهام بگیرید. این ترکیب که در عین حال هم شادی ­بخش و هم پیچیده است، یکی از ترکیب­های رنگی رسمی و مشهور در یونان به شمار می­رود، و نه تنها بسیاری از خانه ­ها به همین رنگ هستند، بلکه پرچم یونان نیز از این ترکیب رنگی بهره گرفته است.

این ترکیب رنگی روی ظروف و کوزه­ های چینی قرن نهم میلادی قابل مشاهده است، و تا به امروز نیز برای طرح­های سرامیکی ترکیب پر­طرفداری به شمار می­رود. از پر­طرفدار بودن این ترکیب رنگی در سراسر دنیا نباید شگفت ­زده شد، زیرا هنگامی که رنگِ آبی که نماد آرامش و آسودگیست با سفید که نماد پاکی و سادگیست ترکیب می­شود، به فضایی کاملا آرامش بخش و سرشار از سکوت دست پیدا می­کنید. با گالری آنلاین همراه باشید تا با تمام این اتاق­ها آشنا شوید.

اشیاء مختلف آبی را به فضای سفید اضافه کنید

در اتاق خواب بزرگ خانه هنرمند Cindy Sherman واقع در شرق Hampton نیویورک، که با همکاری Billy Cotton طراحی شده است، چلچراغی خریداری شده از یک سمساری در پاریس، بر فراز یک تخت سفارشی ساخت Hatens آویزان است. پارچه­ هایی به رنگ نیلی روی لحاف کشیده شده است، و پوشش­ های ابریشمی و عتیقه ­ای که بالش­ها را در بر گرفته ساخت تولیدیِ Xenomedia هستند. نقاشی­ها اثر Bill Komoski است، چراغ­های دیواری ساخته Get Back هستند؛ و پرده­ ها که طرح­هایی به سبک ikat دارند نیز، ساخته Textile Trunk هستند.

ترکیب طرح های آبی و سفید با طلایی

اتاق پذیرایی خانه Alexa Hampton واقع در نیویورک که به رنگ آبی بنجامین مور رنگ ­آمیزی شده، شامل یک مبل تخت­خواب­ شو متعلق به دوران لویی شانزدهم است که روکشی پارچه ­ای از جنس Les Indiennes بر آن کشیده شده است.

آشپزخانه را با کابینت­های آبی شاد­تر کنید

در آشپزخانه خانه ­ای واقع در لوس ­آنجلس که توسط Madeline Stuart طراحی شده است، کابینت­های ساخته شده توسط Kevin A. Clark دیوار­های سرامیک شده را کامل می­کند. چراغ­های آویزه­ا در مقابل پنجره نیز ساخته Blackman Cruz هستند.

کاشی­های سنتی نصب کنید

در خانه ویلایی Anouska Hempel در انگلیس، یک میز توالت با کاشی­های trompe l'oeil روکش شده، و طبق طرحی از Hempel، توسط Kaffe Fassett رنگ ­آمیزی شده است.

یک دیوار طرح­دار بسازید

خانه روستایی هنرمند Ahn Duong، دارای آشپزخانه­ ای با سقفی سه گوش است. دیوار­ها نیز به رنگ آبیِ Farrow & Ball رنگ ­آمیزی شده­ اند.

آبی و سفید را با هنر پررنگ در هم بشکنید

نقاشی­هایی از Andro Wekua در سمت چپ، و Josh Smith، به فضای اتاق اصلیِ خانه Martha Vineyard که توسط Ash and Leandro طراحی شده، جان می­بخشند. بر روی تخت­خواب سفارشی، پوششی ساخت John Robshaw کشیده شده است. چراغ­های دیواری ساخته Christian Liaigre هستند، صندلی ساخته Hans J. Wegner یک صندلی قدیمی است، و فرش Rosemary Hallgarten ساخته ALT for Living است.

با ظروف آبی و سفید چینی تزیین کنید

کفِ اتاق نشیمن یک منزل مسکونی در Boca Grande فلوریدا، که بر روی تیرک­های درخت سرو ساخته شده، توسط Country Floors با سنگ تراورتن فرش شده است. روی دیوارها تزییناتِ trompe l'oeil ساختۀ Bob Christian، و همچنین چیدمانی از بشقاب و سینی­ های Staffordshire به چشم می­خورد.

یک هاله آبی پررنگ انتخاب کنید

در خانه Timothy Whealon در Monte Carlo، از پارچه­ های کتانی ساخت Galbraith & Paul، برای پرده­ ها و کوسن­ ها استفاده شده است. فرش نیز ساخته Vanderhurd است.

تزیینات چینی به اتاق بی افزایید

در حمام عمارتی واقع در Charleston کالیفرنیای جنوبی، که Mario Buatta طراحی داخلی­ اش را بر عهده داشته است، توالت داخل یک کابین بلند به سبک چینی قرار گرفته. پوششی طراحی شده توسط Manuel Canovas، نیمکتی که در سمت چپ قرار گرفته را می­پوشاند. برای پوشش صندلی سمت راست نیز از یک پارچه ساخت Brunschwig & Fils استفاده شده است. و چهار پایه باغبانی نیز از اشیاء عتیقۀ John Rosselli به شمار می­رود.

کاغذ دیواری­ها و پارچه­ های هماهنگ انتخاب کنید

در اتاق غذا­خوریِ پنت هاوس Friederike Kemp Bigg در نیویورک، کاغذ­ دیواری­ های چینی ساخته Gracie، با پوشش پارچه­ ای طراحی شده توسط Lee Jofa، که روی مبل دسته دار را پوشانده، کاملا هماهنگ هستند.

یک فضای آرام با هاله ­های نرم آبی رنگ ایجاد کنید

در این آپارتمان طراحی شده توسط Mark Gillette، که در یک ناحیه تاریخی انگلیس قرار گرفته، اتاق اصلی، مشرف است به پاگرد یک پلکان عمودی.

با طرح­های قرمز مخلوطش کنید

اتاقِ طراح Marie-Anne Oudejan در هتل Narain Niwas هندوستان، شامل اتاق خواب بزرگی است که توسط Vikas Soni –که خالق پرتره­ ها نیز است- به رنگ آبی و سفید نقاشی شده است.

از گرافیک استفاده کنید

یک صندلی حبابی شکل ساخته Eero Aarnio، در خانه Fiona Kotur واقع در هنگ کنگ آویزان است. کاغذ دیواری با تزئینات شش ­گوشِ David Hicks نیز، ساخته Cole و پسران است.

از یک زمین نقاشی شده استفاده کنید

در اتاق نشیمنِ آپارتمانِ کارآفرین و طراح Lapo Elkann واقع در میلان، که توسط استودیویِ Natalia Bianchi دوباره طراحی و بازسازی شده است؛ یکی از آثار Blair Thurman، بر فراز یک مبل تخت­خواب­شویِ مُزَین به بالش­هایی با روکش پارچه ­ای Le Manach، قرار گرفته است. سرباز بزرگ اسباب­ بازی توسط Playmobil ساخته شده است، و tête-à-tête نیز ساخته Verner Panton است.

از طرح­های شطرنجی استفاده کنید

دو نفر از بچه­ های صاحب­خانه، در عمارتی سنگی در بروکلین، که دوباره توسط Nick Olsen طراحی شده است ساکن هستند. دیوارهای اتاق­شان پوشیده از کاغذ دیواری­هایِ Stark، ساخت Sandberg است. تخت­خواب­های کوچکِ چرخدار نیز روتختی ­هایی ساخت RH Bedding دارد.

logo-samandehi