ایده هایی برای ایجاد دکوراسیونی پاییزی

چطور خانۀ خود را گرم و دنج کنیم؟


پائیز وقت رفتن سراغ لاتۀ پائیزی و غذاهای پخته شده در آرام پز است اما مهمترین نکته تغییر دادن استایل خانه تان برای فصل جدید است. پائیز فصلی است که انگار نمی توانیم به اندازۀ کافی از آن بهره ببریم به این علت که همه رنگ های زیبا، صمیمیت، گرمی و راحتی را با خود به ارمغان می آورد.

خانه تان عالی ترین مکان برای در آغوش کشیدن پائیز است. آراستن آن برای این فصل آن را به جایی گرم و پذیرا تبدیل می کند. با گالری آنلاین همراه باشید تا با نکاتی برای دنج کردن خانۀ خود در پائیز آشنا شوید و سپس در آرامش از کارتان لذت ببرید.


رختخواب تابستانی را تغییر دهید

یک فوت و فن سریع دکوراسیون که باعث می شود اتاق خوابتان بیشتر حال و هوای پائیزی بگیرد این است که رختخواب تابستانی خود را با وسایل گرمتر جایگزین کنید؛ رنگ های گرمتر و جنس های گرمتر. روتختی، بالش ها و پتوهای نرم تر مطمئنا حال و هوای تابستانی را از اتاق بیرون می کنند. قالیچه ها، دکور و نورِ راحتی را به اتاق خود اضافه کنید تا در پائیز امسال اتاق خوابتان دنج تر شود.

اگر نگران هستید که اتاقتان بیش از اندازه تاریک شود پس از پرده ها، چراغ ها، مبلمان و کارهای هنری برای روشن کردن آن استفاده کنید. نقاشی کردن فعالیت خیلی خوبی برای پائیز است چون هوا سرد می شود و شما بیشتر داخل منزل هستید.




پنجره ها را بپوشانید

تمیز و مرتب کردن پنجره ها راهی عملی برای کشاندن بیشترِ حال و هوای پائیزی به خانۀ شماست. استفاده از پرده ها، دراپه ها، تزئینات و پوشش های نازک راه هایی ساده برای پوشاندن پنجره ها هستند. POPSUGAR که یک ناشر رسانه ایِ سبک زندگی است توصیه می کند که سر تا سر پنجره ها را با پرده بپوشانید تا با استفاده از حجمِ متریال، جذابیت بصری و احساس دنج بودن را ایجاد کنید. Ikea نیز امکان انتخاب های خیلی زیاد با قیمت کم برای پرده را دارد پس می توانید از پارچه های فراوانی برای پوشاندن پنجره ها استفاده کنید.

حواستان به رنگ و متریالی که انتخاب می کنید باشد تا مناسب فصل باشند. از رنگ های گرمی که در طبیعت وجود دارد استفاده کنید و از پارچه هایی استفاده کنید که به صورت موجدار آویخته می شوند و حس راحتیِ اتاق را بیشتر می کنند.


با نور و شمع حس دنج بودن را بیشتر کنید

پائیز فصلی عالی برای این است که با نور و شمع هیجانزده شوید. این عناصر دکوراتیو این قابلیت را دارند که بلافاصله هر فضایی را دنج تر کنند. اگر شما اهل فعالیت های هنری هستید فرصت خوبی است تا خانواده را دور هم جمع کنید و شمع بسازید.

شمع ها و نورپردازی های متنوع محیط خانۀ شما را بهبود می بخشند. همچنین شمع ها راهی ساده برای افزودنِ رنگ ها یا بوهای شیرین به هر فضا هستند.


رو مبلی ها، بالشت ها و روکش های بیشتری را در معرض دید بگذارید

به فروشگاه اجناس خانگی محلی بروید و رومبلی ها، بالشت ها و روکش های نرم و گرم بیشتری بخرید یا از یک کارشناس کمک بگیرید. ایدۀ خوبی است که متناسب با فصل، بالشت های دکوراتیو را روی کاناپه یا صندلی ها بگذارید. از رنگ ها و استایل هایی استفاده کنید که فصل پاییز را به داخل خانه می آورند.

علاوه بر قرار دادن لوازم تزئینی در اطراف کاناپه از رنگ های گرم و صنایع دستی هم در فضای اصلی خانه استفاده کنید. به کاربردن ظرف های شیشه ای Mason، گل ها، حوله های آشپزخانه، کدو تنبل ها، میوه های کاج و دسته های گل و گیاه به شما کمک می کند تا به هدفتان برسید.


رایحه های شیرین پخش کنید

هیچ چیز بهتر از این نیست که بعد از یک روز طولانی کار کردن وارد خانه شوید و بوی شیرین پائیز را حس کنید. ادویه ها، نان ها، غذاهای داخل آرام پز و روغن های عصاره ای این حس را ایجاد می کنند. یکی از قسمت های خانه که این روغن های عصاره ای به وفور در آن استفاده می شود آشپزخانه است.

پنجره ها را باز کنید و به باد پائیزی و بوهای فریبنده خوش آمد بگوئید. چند نکتۀ دیگر برای خوشبو کردن خانه این است که کیک وانیلی بپزید، پوست پرتقال و دارچین را بجوشانید و خانۀ خود را تمیز نگه دارید.


پذیرای قالیچه ها باشید

قالیچه ها اصلی ترین لوازم تزئینی هستند که بلافاصله خانۀ شما را دنج تر می کنند. لازم نیست تجملی و گران باشند. چند قالیچه متناسب با این فصل بخرید و به هر فضایی که احتیاج به دنج شدن دارد راحتی و رنگ ببخشید. به علاوه قالیچه ها از سرمای کف ها و پاهای شما در صبح های سرد می کاهند.

دنبال چیزی می گردید که از قالیچه گرمتر باشد؟ موکت کردن کف ها ایدۀ بدی نیست. اگر می خواهید این کار را انجام دهید فصل پائیز و قبل از آمدن زمستان زمان مناسبی است. آنها زیبا هستند به سرعت نصب می شوند و زیر پاهای شما گرم و بدون صدا هستند.


پاسیو و حیاط خلوت را دنج کنید

هنوز زمان آن نرسیده که پاسیو را کاملا ببندید، در واقع یک فصل کامل می توانید از آن استفاده کنید. کوسن هایتان را به آنجا ببرید، چراغ و شمع بگذارید و از تزئینات جشن در آنجا استفاده کنید. پشیمان نمی شوید از این که در پایان روز جای دنجی داشته باشید که رنگ ها، مناظر، صداها و بوهای پائیزی را در آن حس کنید.

با کمی تلاش می توانید با گل های زیبا و گلدان ها محیطی آرام و آرامش بخش ایجاد کنید. بوته های منحصر به فرد، رنگ های متنوع، آثار هنری سفالی و بالشت هایی با رنگ درخشان مثال هایی هستند که می توانید به آنها فکر کنید.

این ایده ها پایه هایی برای شروع هستند که می توانید با سلیقۀ خود آنها را شاخ و برگ بدهید.


نوشته: Katie Carlson

ترجمه گالری آنلاین

logo-samandehi