تاثیر سبز طبیعت بر طراحی داخلی

اکنون که اکثر مردم در مناطق شهری زندگی می کنند، نیاز به نزدیک شدن به طبیعت به یک اولویت تبدیل شده است. در این مقاله نگاهی خواهیم داشت به چگونگی استفاده رنگ سبز در دکوراسیون داخلی.

به گزارش گالری آنلاین، ادغام عناصر طبیعت در دکوراسیون داخلی تنها یک مفهوم طراحی نیست. این راهی برای داشتن یک زندگی سالم هم از نظر روحی و هم از نظر جسمی است.

طبیعت سطح استرس را کاهش می دهد و حس آرامش را القا می کند. گفته می شود حتی اقلام کوچکی مانند گیاهان جو را تمیز می کند و ذهن افراد را آرام می کند. همانطور که مردم به این مزایا دست می یابند، تقاضا برای طراحی های داخلی بیوفیلیک به شدت افزایش می یابد.

گئورگ هامباردزومیان، مدیر عامل Square Signs، یک شرکت چاپ علائم که در ایالات متحده و کانادا فعالیت می کند، می گوید: از زمان شیوع بیماری همه گیر کرونا شاهد افزایش نقوش طبیعت بر روی تابلوهای تزئینی بوده ایم و به نظر نمی رسد روند کاهشی داشته باشد.

تحقیقات نشان می دهد که طرح های الهام گرفته از طبیعت بر خلق و خو و سلامت جسمانی تأثیر می گذارد. چیزهایی که ما تجربه می کنیم یا حس می کنیم به گونه ای بر بدن ما تأثیر می گذارد که ما نمی دانیم.


راه هایی برای آوردن طبیعت به خانه؛

یکی از برترین روندها در طراحی داخلی مدرن استفاده از وسایل طبیعی واقعی به عنوان ابزار تزئینی است. انتخاب ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد، از تزئینات دیوار چوبی گرفته تا نمایشگرهای سنگی موزاییکی. صرف نظر از اینکه چگونه آن را بیان می کنیم، ایده بیوفیلی نشان می دهد که "انسان ها پیوندی ذاتی با طبیعت دارند و میل به حضور در طبیعت دارند."

به طور کلی، طراحی داخلی به ترکیبی برای ایجاد تعادل کامل بین عملکرد و زیبایی شناسی، بین زیبایی طبیعت و ارزش عملی آن در زندگی ما تبدیل شده است. پس از کووید-19، رویکردهای هنری بسیاری وجود دارد که ما کشف کرده‌ایم که می‌توانند فضا را دلپذیر و همچنین رضایت‌بخش جلوه دهند. در اینجا چند راه مفید برای طبیعی تر کردن فضای داخلی ارائه میشود:


1- گیاهان آپارتمانی

گیاهان خانگی یکی از ساده ترین راه ها برای افزودن طبیعت بیشتر به فضای داخلی شما هستند. به یاد داشته باشید که قبل از خرید در مورد نحوه مراقبت از آن تحقیق کنید، از جمله میزان نور مورد نیاز یا محل قرار دادن آن. بسیاری از گیاهان آپارتمانی می توانند با پخش رایحه های مطبوع، هوا را تصفیه کرده و جو را بالا ببرند. گیاهان دی اکسید کربن را جذب می کنند و اکسیژن می دهند، بنابراین نگه داشتن آنها در اطراف خود همیشه ایده خوبی برای تنفس است.


2- عناصر چوبی

اگر می خواهید جلوه ای دلچسب داشته باشید، فضای داخلی خود را با چوب تزئین کنید. کفپوش های چوبی یک انتخاب محبوب هستند زیرا کاشی های مقرون به صرفه ای نیز وجود دارد که از چوب تقلید می کنند. برای داشتن ظاهری روستایی تر، به جای یک سطح یکنواخت، از چوب های طبیعی رنگ با دانه استفاده کنید. حتی اگر فضای داخلی اتاق شما به سبک صنعتی یا مدرن طراحی شده باشد، افزودن عناصر چوبی آن را جذاب تر می کند.


3- نور طبیعی

یکی دیگر از راه‌های ایجاد روحیه‌ای الهام‌گرفته از طبیعت در فضای داخلی، استفاده از نور طبیعی خورشید تا جایی که می‌توانید است. نور خورشید یک تقویت کننده خلق و خو است. گاهی اوقات نور طبیعی دست کم گرفته می شود، چیزی است که کل پویایی فضا را تغییر می دهد. عمق می‌افزاید و رنگ‌ها را برجسته می‌کند. انجام محاسبات صحیح برای تعیین محل برخورد نور خورشید بسیار مهم است. با در نظر گرفتن این موضوع، می‌توانید انتخاب کنید که پنجره‌ها چقدر بزرگ باشند تا میزان نور مناسب را دریافت کنند.


4- ویژگی های آب


آب اثر آرام بخشی بر افراد دارد. صدای آب بر امواج عصبی مغز ما تأثیر می گذارد تا اثری آرام بخش داشته باشد. این نوعی «صدای سفید» است که مزایای روانی متعددی را به همراه دارد. آب را می توان به عنوان استعاره ای برای "جریان زندگی" درک کرد، که به آن آموزش می دهد که زندگی به جلو حرکت می کند. نصب آب نما در داخل خانه به افراد امکان می دهد از درس ها و خواص آرامش بخش آب در آسایش خانه خود لذت ببرند. چه یک فواره ذن باشد و چه یک کاسه ماهی کوچک، تأثیر آن قابل توجه خواهد بود.


5- سنگ های ارگانیک

کار کردن دیوار با آجر یا سنگ کاری نمایان بلافاصله حال و هوای خنکی را در اتاق ایجاد می کند. سنگ های طبیعی نیز تعادل حرارتی را در خانه حفظ می کنند. علاوه بر معماری، آنها را می توان به صورت سنگریزه و سنگ تزئینی نیز در خانه گنجاند. می توانید کاسه ها، گلدان ها و گلدان های گیاهی را با سنگ هایی در رنگ ها، بافت ها و اندازه های مختلف پر کنید. این یکی از ساده ترین روش ها برای افزودن سنگ به طراحی داخلی است.


6- لهجه های رنگی

در حالی که تقریباً هر سایه ای از رنگین کمان را می توان در طبیعت یافت، "رنگ های طبیعی" در این زمینه عمدتاً به رنگ های خنثی و رنگ های عناصر طبیعی اشاره دارد. یعنی رنگ هایی که به سایه های سبز گیاهی، آبی یا قهوه ای خاکی نزدیکتر هستند. پالت‌های طبیعی به‌عنوان همراهی برای ترکیب‌های رنگی روشن‌تر استفاده می‌شوند که منجر به ظاهری ارگانیک برای فضای داخلی می‌شود. به دلیل آشنایی و تطبیق پذیری آنها، خطر قدیمی بودن آنها به این زودی وجود ندارد.


7- تزئینات طبیعی

با ایجاد دکوراسیون داخلی الهام گرفته از طبیعت، آرامش فضای باز را در خانه یا محل کار خود تکرار خواهید کرد. استفاده از تصاویری با مضمون طبیعت، حس خوب دنیای طبیعی را در فضای داخلی شما به ارمغان می آورد. با دیوارهای گیاهی زنده یا نقاشی های دیواری که مناظر جنگلی و کوهستانی را به تصویر می کشند، دیوارهای برجسته خیره کننده آرامش را ایجاد کنید. آنها را با لوازم تزئینی تزئین کنید که قطعات چوبی را با رنگ های سبز ترکیب می کند.


با استفاده از دکوراسیون بیوفیلیک، طراحان داخلی پیوند قوی تری بین مردم و طبیعت ایجاد می کنند و در نتیجه رفاه کلی آنها را بهبود می بخشند. امروزه مردم بیشتر وقت خود را در داخل خانه می گذرانند و بین خانه و محل کار خود زندگی می کنند. با آگاهی جدید از مزایای طبیعت، تمایل بیشتری برای ادغام آن در زندگی روزمره وجود دارد. ثابت شده است که اتاق هایی که مردم را با طبیعت مرتبط می کنند، بهره وری و سلامتی را بهبود می بخشند. آنها زیبایی دکوراسیون را افزایش می دهند و کیفیت زندگی ما را بهبود می بخشند.

logo-samandehi