5 دلیل برای اینکه معماران باید سفر کنند

به عنوان یک معمار، بارها برای همه ما پیش آمده که از تمامی زمان های کاری زیاد در شرکت های معماری و صرف زمان برای اضافه کاری در تعطیلات احساس گناه کرده ایم که چرا از سفر و تعطیلات گذشته ایم و زمان های تفریح و مسافرت خود را فدای کار کرده ایم؛ حداقل یکبار هر معمار این احساس را تجربه کرده که پشت میز کار خود در یک روز شلوغ آرزو کرده باشد در جای دیگری باشد و یا بتواند این آخر هفته خود را به سفر اختصاص دهد!

به گزارش گالری آنلاین، شاید به این دلیل است که فکر می کنیم اگر اکنون سخت کار کنیم، فرصت و وقت خواهیم داشت تا در آینده آرامش بیشتری داشته باشیم و یا اولویت کار و مواردی که هر روزه می آموزیم بیشتر از صرف زمان و هزینه برای سفر یا پرداختن به علاقه مندی ها است اما زمان آن رسیده که دیدگاه خود را به کار و زمان های آزادمان تغییر دهیم زیرا که اثبات شده نه تنها سفر بلکه اختصاص زمانی برای کاری که دوستش دارید ذهن را در معرض تجربیات مختلف قرار می دهد و مزایای زیادی را برای شما در پی خواهد داشت.

1. تجربه مکان ها و فرهنگ های جدید

زمان هایی را که در دفترکار سپری نمی کنید ، فرصت دارید به مکانهایی که هرگز نبوده اید سفر کرده و در مکان های خاصی وقت بگذارید. حتی اگر تصمیم بگیرید استراحت کوتاهی کنید مثلا آخر هفته ها بازهم ذهن ناگزیر خواهد شد تا به یک حالت آرام برسد.

با گذراندن زمان بیشتر در فضاهای خاص، تجربه اجتناب ناپذیری خواهید داشت که یک فرهنگ را با جزئیات بیشتری تجربه کنید به عنوان مثال، اگر به یک شهر جدید سفر کنید، هیجان دیدن مکان های جدید آن، خوردن غذاهای جدید و غوطه ور شدن در یک فرهنگ جدید انگیزه ای برای کشف بیشتر در اختیار شما قرار خواهد داد و به جای مشاهده تصاویر تجربه واقعی بودن در آن مکان را با تمامی حواس دریافت میکنیم با قدم زدن در داخل ساختمان، نسبت و مقیاس فضایی را درک و جزئیات ساختمان را می بینیم و خاطرات فراموش نشدنی را در ذهن مجسم خواهیم کرد.

سفر به ذهن آرامش داده و علاوه بر اینکه شما را برای کار با کیفیت تر یاری می رساند سبب می شود تا به نحوی ناخودآگاه بر تصمیمات طراحی و دیدگاه شما در در پروژه های آینده اثرگذار باشد زیرا سفر و مشاهده مکان و فرهنگ جدید دیدگاه وسیع تری را برای هر معمار میگشاید و به سمتی جدید هدایت میکند.

بنابراین اگر دائماً در حال طراحی تکراری یک نوع فضا هستید و یا همان جزئیات را ترسیم می کنید، مدتی استراحت کنید و از میز کار خود دور شوید. جهان را کاوش کنید و فضاها و جزئیاتی را پیدا کنید که بیشتر شما راهیجان زده می کند.

2. برای دیدار با افراد جدید و کشف مشاغل جدید

سفر به شما این امکان را می دهد که در مکان های جدید با افراد بیشتری آشنا شوید که این افراد سبک زندگی خاص و یا حتی مشاغل جدیدی را که تاکنون تصور نمی کردید به شما نشان می دهند آنها داستان های خود را با شما به اشتراک گذاشته و تجارب بیشتر و مکالمات جذابی را برایتان رقم می زنند.

سفر تعاملات اجتماعی و نحوه ارتباط با دیگران را بیشتر به شما می آموزد و می تواند با آشنا شدن با افراد دیگر مسیرهای بیشتری را برای موقعیت های کاری ایجاد کند.

3. برای افزایش خلاقیت و آرامش ذهن

هر روز، ما به محل کار خود می رویم و حداقل 40 ساعت در هفته را با برخی کارهای معماری تکراری می گذرانیم ما به طور معمول این کار را برای ماهها و زمان های طولانی انجام خواهیم داد. بنابراین، هنگامی که تصمیم داریم به تعطیلات برویم، معمولاً بخشی از مغز معماری خود را خاموش می کنیم و خود را در معرض تجربیات دیگر قرار می دهیم.

به عنوان مثال، هر وقت مسافرت می کنم ، همیشه از خوردن غذاهای جدید، بازدید از موزه های هنرهای مدرن، موزه های طراحی گرافیک و پارک های جدید یا ساختمانهایی که تحسین می کنم، هیجان زده می شویم. همه معماران خارج از شغل خود دارای علایقی هستند، اکه همه این علاقه ها به شکلی انتزاعی برای تقویت خلاقیت ما را یاری می رسانند.

زیبایی معمار بودن این است که ما می توانیم تجربیات مختلف را کنار هم جمع کنیم تا تصمیمات طراحی خود را آگاهانه تر انجام دهیم برای مثال روند تهیه غذا در رستوران یا عملکرد فضایی یا دیدن چیدمان متفاوتی در فرهنگ جدید می تواند رویکردی نوین را برای طراحی یک پروژه جدید در اختیار ما قرار دهد و بر تصمیمات طراحی ما اثرگذار باشد.

ما مانند هر کس دیگری در جهان، دائماً در حال تفسیر تجربیات خود به روش هایی متفاوت هستیم که مربوط به علایق ناخودآگاه ما هستند این فرصت را در آغوش بگیرید و بپذیرید تنها راه برای اینکه معمار بهتری باشید نشستن پشت میز کار و صرف زمان بی وقفه نیست! گاهی باید با جریان زندگی و با دیدگاه معمارانه خود به کارهای دیگر بپردازید.


4. زمانی برای برنامه ریزی شغلی و زندگی

در حالی که در تلاش و کار سخت در شرکتهای معماری هستید، طور کلی وقت ندارید تا از قبل برنامه ریزی کنید و در مورد مراحل بعدی در حرفه و زندگی خود فکر کنید. به شخصه، به عنوان یک معمار فهمیدم که گذراندن وقت مرخصی و یا سفر به من این امکان را می دهد فرصتی پیدا کنم تا نگاهی به زندگی بیاندازم و از خودم سوالات مهم و سختی درباره آینده بپرسم.

از سوی دیگر اگر این زمان را به سفر اختصاص دهید با سپری کردن زمان با افرادی که قبلا نمی شناختید درباره داستان زندگی افراد و چشم اندازهای آینده آن ها دنیای بزرگتری با انتخاب های بیشتر برای شما گشوده می شود و پاسخ هایی عمیق تر برای سوال های خود خواهید یافت.

5. شما ابر قهرمان نیستید! سفر برای استراحت ساده!

شاید این جمله را بارها گفته اید و یا از دوستان معمارتان شنیده اید " تا به امروز، هنوز برایم سخت است که خودم را در طول مرخصی به آرامش برسانم زیرا همیشه می خواهم کاری برای پیشرفت در حرفه و زندگی خود انجام دهم" اما فراموش نکنید خاموش کردن مغز برای چند ساعت در طول تعطیلات و یا سفر به مکان جدید این امکان را می دهد تا بدن و روح خود را مجدداً راه اندازی کنید و با انرژی بیشتری از همیشه به محل کار خود برگردید.

مغز دائماً تصمیم می گیرد ، ایده های جدیدی را به وجود می آورد و دنیای اطراف ما را تحلیل می کند. به طور خلاصه، اگر فرصتی برای استراحت نداشته باشد، وضوح و توانایی تصمیم گیری کند می شود. اگرچه ممکن است فکر نکنیم که کندتر حرکت می کنیم یا تصمیمات بدی می گیریم، اما اشتباهات ما به مرور بیشتر و بیشتر می شوند.

پس برای خود وقت بگذارید و مغز خود را آرام کنید لازم است گاهی حتی در سفر دیدگاه معمارانه خود و یا تفکر استفاده بهینه از تمامی زمان های زندگیتان را رها کنید.

نتیجه

بسیاری از معماران و متخصصان جوان، آنقدر سخت کار می کنند اگرچه کاری را انجام می دهند که از آن لذت می برند اما یکنواختی و تک بعدی بودن سبب می شود فکر کنند تا زمان خود را می سوزانند!

وقت کافی برای شارژ دوباره ذهن و بدن بسیار مهم است. این فرصت را به خود بدهید تا جهان را گشت و گذار کنید، با افراد جدید ملاقات کنید، چیزهای جدید را تجربه کنید و روح خود را دوباره زنده کنید قطعا دنیا به معمارانی نیاز دارد تا روح زندگی را بیشتر می شناسند و با جریان ها پیش می روند و به همراه تجارب کاری و زندگی در کنار هم هر روز معمار بهتری خواهند شد!

بنابراین اگر هنوز وقت زیادی را صرف سفر و تجربه های جدید نکرده اید، فکر کنید و برای تعطیلات خود برنامه ریزی کنید!

منبع: آرل

logo-samandehi