جداسازی

استراتژی طراحی آشپزخانه با یک رنگ واحد

یک محیط تک رنگ فضایی است که در آن بیشتر عناصر معماری از یک رنگ واحد ساخته شده است. اگرچه اغلب معمارها در فضاهای تک رنگ از رنگ سیاه و سفید به دلیل خنثی بودن استفاده میکنند اما می توان تقریباً از هر رنگی برای طراحی یک فضا استفاده کرد و از مزایای آن ها و سایه های نامتناهی آنها استفاده کرد. در این مطلب نگاهی خواهیم داشت به سه استراتژی طراحی با یک رنگ واحد.

به گزارش گالری آنلاین، انتخاب یک پالت تک رنگ می تواند یک استراتژی مؤثر برای متحد کردن عناصر تشکیل دهنده یک محیط باشد ، و آن را به عنوان گزینه ای پرکاربرد در هنگام طراحی فضای آشپزخانه جسورانه تر استفاده کنید. در این موارد معمول است که معماران از سایه ها ، تعهدات و تغییرات نامتناهی هر رنگ انتخاب شده استفاده کنند.

جداسازی

برخی از پروژه ها ترجیح می دهند با جدا کردن بخشی از سایر فضاهای ساماندهی شوند. برخی از آنها برای دستیابی به این هدف از رنگ استفاده می کنند و این منطقه بندی را از طریق پارتیشن هایی بسته به کاربرد آشپزخانه باز یا بسته طراحی میکنند.

معماران NatureHumaine در طراحی راهرو با سطوح سیاه بسیار خلاق بودند و آشپزخانه سفید را از پله های زرد در Casa Canari جدا می کردند.

در آشپزخانه مرکبات 3in1 هنگام نگاه به آپارتمان به عنوان یک کل، می توان دریافت که رنگ سبز آن عملکرد جدا کردن آشپزخانه از بقیه فضاهای داخلی را دارد.

معماران معماری IDIN تصمیم گرفتند آشپزخانه ای کاملاً سفید برای خانه JB ایجاد کنند که در صورت عدم استفاده می تواند پنهان بماند. پنل های چوبی متحرک آن برای جدا کردن آشپزخانه از یک فضای بزرگ طراحی شده اند که قابلیت باز و جمع شدن دارند.

logo-samandehi