نحوه تبدیل یک محیط داخلی آلوده به یک خانه سالم (بخش دوم)

نقش استاندارد های ساختمان سازی در شرایط شیوع ویروس کرونا و اهمیت ماندن در خانه، چشمگیر شده است. در این مقاله نگاهی خواهیم داشت به چگونگی تاثیر عملکرد معماران بر سلامت افراد.

به گزارش گالری آنلاین، علاوه بر موارد ذکر شده در شماره قبلی مقاله، موثرترین وسیله اجرای سیستم های تهویه مکانیکی / تهویه مطبوع هوشمند با تصفیه مناسب و بازیابی گرما و سرما نیز خواهد بود. مکمل های تهویه طبیعی، سیستم های گرمایشی و سرمایش داخلی مصنوعی می توانند با فیلترهای خاصی مجهز باشند که باعث کاهش نرخ ذرات موجود در هوا می شوند. با توجه به اینكه فیلترهای پانل فایبرگلاس استاندارد همیشه مؤثر نیستند زیرا مقدار توصیه شده حداقل بازده گزارش یا MERV باید در 8 و بالاتر (طبق استانداردهای خاص) باشد، در حالی كه فیلترهای خانگی معمولی در 4 یا 5 هستند. فیلترهای مناسب معمولاً قابل تنظیم نیستند. به تمام سیستمهای تهویه استاندارد نیاز دارد و نیاز به نگهداری مداوم دارد.

استانداردهای تهویه مناسب و فیلتر نیز می تواند از طریق گزارش Science for Policy توسط مرکز تحقیقات مشترک (JRC) بررسی شود. این یک پایگاه اطلاعاتی استاندارد اروپا است در گزارش HELTHVENT WP5 استانداردهای تهویه مربوط به کیفیت هوای داخلی را ارزیابی می کند و آنها را بین 16 کشور مقایسه می کند. این یک سند به خصوص مهم برای پیگیری توصیه های فیلتر تهویه مکانیکی است که هنوز هم به طور معمول در خانه های اروپایی استفاده نمی شود.

گام بسیار مهم دیگر کنترل رطوبت و ترویج رطوبت زدایی خواهد بود. این کار با داشتن یک روند ساخت و ساز خشک از جمله قاب های فلزی یا چوب شروع می شود. یک پایه خشک و پاکت ساختمانی برای حفظ میزان رطوبت کنترل شده مهم است که برای سرنشینان راحت است و مانع از رشد آلاینده ها می شود. جستجوی ساخت و ساز خشک گام خوبی برای ارتقاء کیفیت هوای سالم در محیط داخلی است.

سرانجام، یکی از موثرترین راهها برای کاهش انتشار آلودگی های هوای داخل ساختمان، انتخاب بهترین ماده است. این کار را می توان با استفاده از مواد مدرن غیر سمی که برای ساخت و سازهای ایمن در داخل خانه ایجاد شده اند، انجام داد. جستجوی موارد دارای مارک سبز یا بهداشت راه حل مناسب برای کاهش آلاینده هوا در محیط داخلی است. طراحی ساختمان ها و خانه ها با وسایل تولید شده با فن آوری جدید همچنین می تواند به گواهینامه های بسیار مانند BREEAM ، LEED و WELL (سیستم های رتبه بندی) کمک کند.

موادی مانند سقف Activ'Air® و تخته گچ میتوانند موثر باشند و تا 70٪ VOC های موجود در داخل را رقیق کنند. آنها یک فناوری منفعل و در نتیجه طولانی مدت ارائه می دهند که بدون در نظر گرفتن درجه حرارت، گازهای مضر را خارج میکنند. آنها به هیچگونه تعمیر و نگهداری و تنظیم نیاز ندارند.

اجرای این مواد رقیق کننده یکی از ساده ترین راه ها برای حفظ کیفیت هوای سالم در محیط داخلی است زیرا یک راه حل کاربردی تر و مقرون به صرفه تر برای ساخت های جدید است.

آپارتمان ها و خانه های قدیمی اغلب ممکن است دارای افزایش رطوبت باشند. از این رو راه حل VOC eating drywall روشی ایده آل برای مقابله با قالب های موجود و آلاینده های بیولوژیکی در خانه از پیش ساخته است ، زیرا Active'Air® حتی پس از نوسازی و تزئین مجدد کار می کند و بطور دائم فرمالدئید را کاهش می دهد. این ماده بر اساس آزمایشات و تجزیه و تحلیل، جذب طولانی مدت فرمالدئید را فراهم می کند.

همانطور که در چند ماه گذشته به دلیلشیوع ویروس کرونا نشان داده شده است که انسانها می توانند با خطرات جدید بهداشتی روبرو شوند. بنابراین گذراندن وقت در داخل خانه اهمیت پیدا کردهو به عنوان یک راه حل در نظر گرفته شده است. با وجود کنترل عوامل مختلف و در نظر گرفتن استاندارد های توسط معماران میتواند در تضمین سلامت افراد در خانه موثر باشد.


logo-samandehi