نگاهی به مجموعه تصویرسازی های کتاب درخت کوچک

کتاب درخت کوچک توسط Jenny Bowers تصویر سازی شده و راشل ویلیامز نویسنده کتاب است.

به گزارش گالری آنلاین، درخت کوچک ماجرای رشد یک دانه کوچک در طی یک سال و ماجرای تبدیل شدن آن به یک درخت و تغییر شکلش همراه با تغییر فصل هاست.

یک درخت بالغ در سمت چپ هر صفحه قابل مشاهده است که تبدیل به نقطه پایانی هر تصویر شده است.

درخت کوچک نیز در سمت راست هر تصویر جدید وجود دارد، اما در هر تصویر بزرگتر شده و با هر تغییر فصل او هم تغییر میکند. این کتاب طبیعت گردش فصل ها را بررسی میکند و با هر بار ورق زدن خواننده میتواند مراحل رشد درخت را ببیند.

هر دو عدد از صفحات از لحاظ رنگ با هم کاملا متفاوت هستند که با ترتیب فوق العاده ای از جزئیات خیره کننده از خاصیت های تغییرات در هر فصل پر شده است.

تصاویر توسط یک متن که خلاصه ایست از تغییرات فصل ها با ریتمی ملایم دسته بندی شده است و تمرکز خواننده ی جوان را به تغییرات کلیدی درخت گلابی کوچک جلب میکند.

این کتاب مصور جذاب بیش از 20 فلاپ دارد، هر فلپ در تصویر، تعدادی از جزئیات زرق و برق دار در هر صفحه مانند سوسک، باران، لانه، پیکان، عنکبوت، زالو، کرم، جغد و دانه را در خود پنهان میکند.

به عنوان یک متن غیر داستانی وظیفه ی فلپ ها اضافه کردن موضوعات مخفی و آشنا کردن خواننده با ویژگی های متمایز هر فصل است.

سایبان ها نشانی از این جزئیات زیبا هستند که نشان میدهند با تغییر فصل ها چطور طریقه استفاده از این فضاهای خالی در درخت تغییر میکند، مثلا در یک زمان وجود یک لانه ی پرنده با تخم مرغ و بعد مدتی پدیدار شدن جوجه ها در بهار یا سکونت گزیدن یک پرنده در تابستان در اینجا و مثلا تبدیل آن محیط به یک فروشگاه بلوط برای سنجاب در پاییز و یا خانه ای برای موشها و حشرات در زمستان.

logo-samandehi