طراحی ستاره های کریسمس برای انجمن سرطان نروژ

استودیوی معماری و طراحی Snøhetta برای جمع آوری پول برای یک موسسه خیریه تحقیقات سرطان، سه دکوراسیون کریسمس به شکل ستاره ایجاد کرده است.

به گزارش گالری آنلاین، طرح های Snøhetta شامل تزیین درخت کریسمس کاغذی کوچک، تزئین پنجره کاغذی بزرگ و جا شمعی با نسخه محدود ساخته شده از برنج صیقلی است.

آنها برای دهمین سالگرد کمپین ستاره کریسمس، جمع آوری کمک های مالی سالانه برای انجمن سرطان نروژ خلق شدند.

از سال 2012، هر ساله در فصل تعطیلات، ستاره‌های مختلفی در پنجره‌های بیمارستان‌ها، مشاغل و خانواده‌ها در سراسر نروژ نمایش داده می‌شود.

از بسیاری جهات، این کمپین به بخش مهمی از فصل ظهور و کریسمس برای بسیاری از ما تبدیل شده است.

ستارگان Snøhetta از همان ابتدا با در نظر گرفتن پایداری توسعه یافتند.

اولویت ایجاد طرح‌هایی بود که می‌توان به صورت محلی در نروژ تولید کرد و از پلاستیک اجتناب کرد. یکی دیگر از این موارد کاهش اثرات زیست محیطی ستاره های حمل و نقل به مشتریان بود.

این باعث شد که طراحان رویکرد طراحی بسته تخت را بررسی کنند. هر ستاره از دایره های ساده ای تشکیل شده است که به آرامی تا می شوند و برای ایجاد هندسه های سه بعدی روی هم قرار می گیرند.

کوچکترین طرح به عنوان ستاره قابل تشخیص است که از پنج دایره کاغذی در سایه های سبز، طلایی و نقره ای تشکیل شده است. این را می‌توان از درخت کریسمس آویزان کرد یا به عنوان برچسب روی هدایای کریسمس استفاده کرد.

یک ستاره کاغذی بزرگتر شکل انتزاعی تری دارد که به نظر می رسد با چرخش تغییر شکل می دهد. در درجه اول برای پنجره های بیمارستان در نظر گرفته شده است، دارای یک الگوی سوراخ است که حس حرکت را اغراق آمیز می کند.

نگهدارنده شمع، تولید شده توسط سازنده صنعتگر TH Marthinsen، از رویکرد مشابهی پیروی می کند.

هر قطعه دست ساز از سه دیسک منحنی تشکیل شده است که یک لوله مرکزی را قاب می کند. این دیسک های با اندازه های مختلف از برنج تصفیه نشده ساخته شده اند، بنابراین ظاهر آنها در طول زمان تغییر می کند.

logo-samandehi