"بهار جان ها" بر روی دیوار گالری خورشید


"بهار جان ها" عنوان نمایشگاه گروهی با آثار عکاسی، نقاشی و نقاشیخط است که از روز جمعه 12 بهمن ماه در گالری خورشید برپا شده است.

در این نمایشگاه آثاری از مهسا ذوالقدر، مهدیه بهشتی فرد، سارا علی اصغری، زهرا جعفرزاده، هنگامه فرهادی، مهناز اسعد، نازنین جدیدی، مژگان حائریان، پریسا بیگدلی، نسرین شکیبایی، علی خراسانی زاده (کاشانی)، شراره رنجبر، ملینا اطهری، حسین معدنی، سارا احمدی، دنیا عبداللهی، نگین فلکشاهی، پرمه صدیقیان، الهام محمودی، ویدا گودرزی، مهرزاد السادات رضوی، فریده افشانی، فاطمه خوانساری، نسیم خوزستانی، مهسا شنوا، مریم گلدوز توکلی، مبینا فلاح، ندا سلیمان روز، شهده خداوندی، لیلا فریان، فرهاد رحمتی، ایمان ایران نژاد، نشاط السادات عطشانی، ستوده شاه میرزایی، شقایق معظمی و لیندا بهرامیان به نمایش در آمده است.

علاقه مندان جهت بازدید از آثار این هنرمندان می توانند همه روزه تا 17 بهمن ماه از ساعت 16 الی 20 به گالری خورشید واقع در جردن، بالاتر از پمپ بنزین، کوچه تور، پلاک 70 مراجعه نمایند.


شهده خداوندی متولد تهران

عکاس، ویدیو آرتیست و پرفورمر ایرانی- آمریکایی؛ فارغ التحصیل رشته هنرهای زیبا با مدرک MFA از American University of Washington DC

پس از مهاجرت، شناخت فرهنگ و زندگی روزمره اجتماعی کشور جدید از دغدغه های این هنرمند شد و حساسیتش نسبت به فرهنگ ایرانی او را تا مرز پیدا کردن شباهت ها، تفاوت ها و تطبیق بین آنها پیش برد.

از آنجا که زبان تصویری و تحقیق بصری شناخته شده ترین بیان ممکن برایش بود؛ دوربین بهترین ابزار مستندسازی و همیار او در این امر شد. تجربه سفر به کشورهای مختلف و ثبت این تصاویر فرهنگی چنان اشتیاقی ایجاد کرد که علاقمند بود این شوق تجربه را با دیگران سهیم شود. نمایشگاه "بهار جان ها"، قسمتی از تجربه های گردآوری شده شهده خداوندی در این زمینه است.

آثار بدون روتوش یا ادیت در منظر دید مخاطبان قرار دارند؛ چون هنرمند بر این باور است که در مستند سازی هرگونه دخل و تصرفی اشتباه است.



حسین معدنی متولد سال 1361

داری مدرک کارشناسی ارشد

وی در سال 1374 شروع به نقاشی در سبک رئال در تکنیک رنگ روغن نمود. همچنین از سال 1378 شروع به نقاشی در سبک هایپررئال در تکنیک سیاه قلم با استفاده از مداد کنته و دوده نموده و از سال 1384 نقاشی بوسیله پاستل گچی در سبک رئال را انجام داده است.

آثار این هنرمند در نمایشگاه اولدنبرگ درکشور آلمان و همچنین در نمایشگاه برج میلاد تهران به نمایش در آمده است.


پریسا بیگدلی ۲۶ساله، متولد تهران

دارای مدرک کارشناسی روانشناسی بالینی از دانشگاه تهران

اثر: تکنیک مداد رنگی و اورجینال نمی باشد


ایمان ایران نژاد متولد سال ۱۳۶۵

فارغ التحصیل سینما و هنرهای دیجیتال، نقاش و نویسنده.

وی شرکت در دو نمایشگاه تجسمی گروهی و تالیف دو رمان را در کارنامه خود دارد.

ایران نژاد پرتره افراد را بر اساس احساسی که نسبت به اشخاص دارد نقاشی می­کند. او برای ابراز احساس خود از فرم، رنگ و روایت تصویری بهره می­برد و بازنمایی او لزوما واقعگرا نیست.


ندا سیمان روز

گرافیست و عكاس
وی فعالیت حرفه ای خود را از سال ١٣٨٩ شروع نموده و سبک آثار او عکاسی مفهومی است.

قاب‌هایم خالی از دنیای رنگ‌هاست ...
من بطن دنیا را سیاه و سفید می‌بینم.
ذهن همیشه در پی مفهوم است، رنگ‌ها ذهن را گول می‌زنند و لذت درك مفاهیم را كم‌تر از آن‌چه باید باشد القا می‌كنند.
چشمان من همواره در پی كاستی‌های روح است؛ رنج‌ها و ناتوانی‌های پنهانی... از همین روست که همه فكر می‌كنند سورئالیست هستم، اینطور نیست! من رئالیست هستم و واقعیات را ثبت می‌كنم، اما فقط در قالب حس‌های رمزآلود روح...



مهرزاد السادات رضوی متولد سال 1373 در استان کرمان

دانشجوی کارشناسی ارشد مترجمی زبان انگلیسی در دانشگاه شهید باهنر

وی از سن 5 سالگی نقاشی را شروع کرده و آثاری در رشته های مختلف نقاشی دارد. عکاسی را نیز از سال 1396 با کلاس های استاد سعید زلفی آغاز نموده است.

توضیحاتی درباره اثر:

سبک این اثر رئالیسم است که در آن عکاسی بدون نور پردازی خاص و در حالتی طبیعی گرفته میشود. لوکیشن این عکس کوچه های تاریخی یزد است.

نام اثر: عابر کوچه خیال


علی خراسانی زاده (کاشانی) متولد سال 1345

دارای مدرک دیپلم، حدود 40 سال است بطور متناوب نقاشی رنگ و روغن و گواش و حتی رنگهای گیاهی را بر روی بوم، چوب و کاغذ انجام میدهد.

وی همچنین خط و خط نقاشی پشت شیشه و تعمیرات سفال را نیز بسیار انجام داده است. وی در نقاشی هنرمندب خودآموخته است و اکثر آثارش خیالی و ذهنی است، همچنین در برخی آثارش، جهت نوشتن بر روی اثر هنری از سروده های خود استفاده مینماید.

وی در نقاشی هایش خود بیشتر پرندگان را به تصویر میکشد؛ دو اثر ارائه شده در این نمایشگاه با تکنیک رنگ و روغن بر روی بوم اجرا شده است.


مبینا فلاح متولد سال 1381 در تهران

وی نقاشی را بطور خودآموز در 13سالگی فراگرفت و سرانجام در 15سالگی اولین نمایشگاه نقاشی خود را به صورت انفرادی انجام برگزار نمود.

استیتمنت:

با مدادهایم، آرام آرام برسینه ی کاغذ کشیدم؛ گاهی صاف، گاهی خمیده، گاهی گرد!

تا که فهمیدم در شادی و غمِ نقاشی هایم، سهیم هستم... نمیدانم من به نقاشی هایم جان میدهم یا آنها به من...

همینقدر میدانم که من با بودن آنها، سرزنده ام


فریده افشانی

دارای مدرک کارشناسی گرافیک و کارشناسی ارشد تبلیغات از دانشگاه الزهرا

از آنجایی که سبک او به دو گروه رئال و انیمیشن (به سبک ژاپنی) تقسیم می شد، احساس می کرد شاید حرف جدیدی نتواند در حوزه هنر بزند. اما دوری ده ساله و گسترش شبکه های اجتماعی او را با هنرمندان بسیاری از سراسر جهان آشنا کرد که علاوه بر رئال در حال گسترش هایپررئال با تکنیک ها و متریال های مختلف بودند.

اثر: این تصویر توسط عکاس خوش ذوقی به نام حمید اسماعیلی ثبت شده است، که پس از جستجوی های فراوان از میان نمونه های متعدد انتخاب گردید. آرامش مادرانه، حس نوستالژیک صحنه و غرق شدن بیننده در دنیای این تصویر در سرتاسر عکس موج می زد.

اثر این هنرمند در ابعاد 36 در 44 سانتی متر با تکنیک مداد رنگی بر روی مقوا اجرا شده است.


مهسا شنوا 25 ساله

دارای مدرک کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی

وی 5 سال است که نقاشی را بصورت آزاد شروع نموده و سبك آثار او رئال با تكنیك های مختلف مانند سیاه قلم، ذغال و مداد كنته، تك رنگ، مداد رنگی و رنگ روغن است.

سه اثر از این هنرمند در نمایشگاه "بهار جان ها" با تكنیك های ذغال، مداد كنته و مداد رنگی به نمایش درآمده است.



نازنین جدید متولد سال ١٣٨١ در تهران

هنرجوی ﭘردﯾس هنرهای زﯾﺑﺎ داﻧﺷﮕﺎه تهران (آزاد)

به رﻧﮓ زﻧدﮔﯽ و به ﻟطﺎﻓت ﻧور، به ﻧظم ﺧﻠﻘت و آراﻣش ﭘر ﺷور طﺑﯾﻌت...

سبزی های گم شده در مه و ﺻدای زﻧﮕوله های گله ی ﭼوﭘﺎن و ﭘﯾﭼﯾدن ﺻدای ﭘرﻧدﮔﺎن و ﮔوﺳﻔﻧدان در ﺣﺎل ﭼرا... مهمان ﭼﺷﻣﺎﻧﺗﺎن ﻣﯾﮑﻧم، اﯾن ﻗﺎب از طﺑﯾﻌت را و آراﻣﺷﯽ طﻠب ﻣﯾﮑﻧم از ﺟﻧس ﻧور و رﻧﮓ و درﺧت..!

ﻣﻐﺎزه ای در ﯾﮑﯽ از ﺧﯾﺎﺑﺎن های تهران

و ﭘﯾرﻣردی که ﺧورﺟﯾن ﻣوﺗور رﮐس ﻗدﯾﻣﯽ اش ﭘر از ﺧﺎطرات روز های دور ﺑود و پنکه ی زهوار در رفته اش هنوزﮐﺎر ﻣﯾﮑرد.. ﺻﺎﺑون ها را ﺑﺎ ﺗرازوی ﻗدﯾﻣﯽ وزن ﻣﯽ ﮐرد و دﯾوار های ﻣﻐﺎزه اش ﭘر ز ﻋﮑس های آدم های کهن ﺑود..

و ﻧﮕﺎه به اﯾن ﻗﺎب ﺳﻔری ﺑود به اﯾﺎم ﮔذﺷته...

logo-samandehi