زنان منتخب در جایزه معماری 2019 معرفی شدند


معمار مشهور Liz Diller و عکاس پروژه های معماری Hélène Binet، به ترتیب جایزه های Jane Drew و Ada Louise Huxtable 2019 جایزه معماری 2019 را به خاطر دستاوردها و کمک های استثنایی خود در عرصه معماری و عکاسی کسب نموده اند.

به گزارش گالری آنلاین، این جوایز بخشی از نسخه هشتم جوایز زنان در عرصه معماری است که توسط مجله های ژورنال معماری و نقد معماری پدید آمده است.

بانوی معمار Liz Diller یکی از بنیانگذاران Diller Scofidio + Renfro در نیویورک عنوان کرد: "افتخار بزرگی است که از جین درو جایزه معماری برتر زن سال 2019 را دریافت می کنم و نام من در کنار بسیاری از معماران زنی که پیش از من این افتخار را کسب کرده اند قرار میگیرد." این جایزه در سال های گذشته به آماندا لِوِت (2018)، دنیس اسکات براون (2017)، و اودیل دک (2016) رسید.
اخبار جایزه جین درو در مهم ترین لحظه فعالیت و زندگی Liz Diller به وی اعلام شد، آن هم زمانی که دفتر طراحی وی سالن کنسرت و موسیقی لندن و توسعه بخشی از هادسون یاردز در نیویورک را به پایان رساند. Diller نسبت به دریافت چنین جوایزی غریبه نیست. سال گذشته او به عنوان 100 چهره اثرگذار دنیای معماری در مجله تایمز معرفی شد. Diller جزء معدود معمارن زنی است که طیف گسترده ای از فضاهای عملکردهای معماری را به مرحله اجرا رسانده که مهم ترین آنها شامل: پارکHigh line نیویورک، موزه هنر لس آنجلس و مرکز موسیقی لندن است.


عکاس پروژه های معماری، Hélène Binet به واسطه 30 سال فعالیت در این حرفه و دریافت جایزه آدا لوئیس، جزء شاخص ترین عکاس پروژه های معماری به شمار می رود.

سردبیر مجله Ada Louise Huxtable در بیانیه ای عنوان کرد: برای نزدیک به سه دهه کارهای Hélène Binet به درک کامل ما از کالبدهای معمارانه یاری داده است. Binet در کشورهای مختلف و از انواع پروژه با مقیاس های مختلف عکاسی کرده که برخی از آنها به پروژه های زاها حدید و جفری بوا تعلق دارد. وی در سال 2015 جایزه عکاسی ژولیوس شولمن را دریافت نمود و در سال 2007 عضو افتخاری موسسه سلطنتی معماران بریتانیا نام گرفت.



منبع: آرل/archdaily

logo-samandehi