روایت دبیر جشنواره از آثار نمایشگاه "عکس آب"


بابک برزویه، دبیر چهارمین جشنواره ملی عکس آب با شعار " آب برای همه" در گفتگو با خبرنگار گالری آنلاین در حاشیه افتتاحیه این جشنواره در رابطه با استقبال هنرمندان و کیفیت این دوره از رویداد گفت: مشارکت جمعی این دوره 6000 اثر بوده که این رقم در سال گذشته 4000 اثر بود. به نظر من علت این موضوع اطلاع رسانی دقیق است که ما سعی کردیم در آحاد جامعه عکاسی بخش هنری داشته باشیم و بازتاب آن تعداد اثرهای دریافتی است.
همچنین می توان گفت معضل بی آبی یکی از مشکلات بزرگ زندگی برای همه ما است و این هم قاعدتا یکی از دلایل استقبال زیاد از این جشنواره بوده است.

وی افزود: در رابطه با کیفیت باید یک زمینه سازی از قبل صورت گرفته باشد که متاسفانه این اتفاق رخ نداده است و هر بار این مسند به آدم های بعدی تحویل داده شده و روند پیش رفته است، به نظرم در سال های آینده باید یک سری تورهای عکاسی و برنامه هایی که بتوانیم فیدبک درستی از آنها بگیریم، بگذاریم.

برزویه اظهار داشت: اینکه یک موضوع ساده را به هنرمند بگوییم تا خود پیش برود، شدنی نیست، مثلا "آب برای همه" که شعار این جشنواره است، میگوید که آب مایه حیات است، پاکیزه است؛ دوست داشتم عکسی از بدرقه مسافر با آب ببینم که متاسفانه اصلا به آن پرداخته نشده است و این نشان می دهد که عکاس نسبت به این موضوع بی تفاوت بوده است.

دبیر این دوره از جشنواره ملی عکاسی آب در ادامه گفت: مسلما انتخاب اثرهای نمونه از بین 6000 اثر ارسالی کار سختی است، داوران ما در طول سه روز باید انتخاب می کردند؛ ابتدا 60 اثر انتخاب شد که اکنون در نمایشگاه به نمایش درآمده اند و سپس از این بین 5 اثر نهایی برگزیده شدند.

وی در نهایت اشاره کرد اگر چه نقش هنرهای تجسمی در فرهنگ سازی آب قابل چشم پوشی نیست ولی به نظرم باید این فرهنگ سازی از خود فرد شروع شود و هر یک از ما با یک لیوان کمتر آب در این مسیر پیش رویم.

logo-samandehi