نمایشگاهی در تقدیر از دو استاد پیشکسوت

گالری آیریک "هنر در گذر زمان" را نمایش می‌دهد

جمعی از هنرمندان معاصر و هنرجویان اساتید محمود تیمورپور و سیما صلاحی، مجموعه آثار نقاشی و نقش برجسته خود را در نمایشگاهی تحت عنوان "هنر در گذر زمان" در گالری آیریک به نمایش در خواهند آورد.

به گزارش گالری آنلاین، این مجموعه با کیوریتوری زهرا محمدی جمع آوری شده و از روز جمعه هفدهم اسفند ماه 97 از ساعت 17 به معرض دید عموم گذاشته خواهد شد.

محمدی در رابطه با هدف برگزاری این نمایشگاه در گفتگو با خبرنگار گالری آنلاین بیان کرد:

هدف اصلی از برگزاری نمایشگاه تقدیر و سپاس از دو استاد ارجمند و پیشکسوت عرصه هنر های تجسمی استاد سیما صلاحی و استاد محمود تیمور پور است و همچنین ایجاد انگیزه برای هنرمندان و شاگردان قدیمی اساتید محترم که فعالیت های هنری خود را گسترش دهند. انتخاب آثار تحت نظارت اساتید محترم صورت گرفته ، و دو ماه پروسه کاری برگزاری نمایشگاه به طول انجامیده.

مفهومی که اغلب هنرمندان بدنبال انتقال به مخاطب بوده اند پایبند بودن به ارزش ها و المانهای اصیل ایرانی که متکی بر قدمت و فرهنگ ناب پارسی بوده است، بوده و کارها با تمام اینکه رئال هستند شور و احساس در آنها نمایان است.

مجموع آثار در سبک رئال و با تکنیک رنگ روغن ،مداد رنگی و... و نقوش برجسته خلق شده اند.نقوش برجسته با نوعی متریال خاص که سبک و ترکیب اساتید ذکر شده هستند، خلق شده.

وی در ادامه افزود:

مجموع آثار مشتمل بر سی و دو تابلو نقاشی و نقش برجسته است که از ابعاد 30.40 گرفته تا 80.120 موجود است.

محمدی در مورد عنوان نمایشگاه توضیح داد: دلیل انتخاب نام تعیین شده این است که، اغلب از آثار قدیمیه هنرمندان بوده و برخی از آثار جدیدشان که با این تفاسیر نام هنر در گذر زمان تعیین شده است.

تلاش هنرمندان این مجموعه گذراندن اصولی دوره آکادمیک هنرهای تجسمی نزد اساتید پیشکسوت و تحت نظارت ایشان بوده است.

مهندس محمود تیمورپور در سال ۱۳۱۸ در بیرجند متولد شد، تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در دبستان و دبیرستان شوکتی بیرجند و تحصیلات لیسانس و فوق لیسانس خود را در رشته هنرهای تجسمی دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران در سال ۱۳۴۵ به پایان رسانید.

slide2

وی در سال ۱۳۴۶ به استخدام شرکت ملی ذوب آهن ایران درآمد، در سال ۱۳۵۱ از اصفهان به تهران منتقل گردید و در شرکت ملی فولاد ایران به عنوان کارشناس فنی امور نمایشگاهها ، رییس اداره انتشارات و مدیر مسئول مجله پولاد ایران انجام وظیفه نمود.

ساخت تندیس های برنزی و گچی شخصیتها و بزرگان از جمله تندیس پرفسور دکتر گنجی در دانشکده جغرافیای دانشگاه تهران وهمچنین تندیس برنزی وی نصب شده در بوستان دکتر گنجی بیرجند ازجمله آثاربیاد ماندنی استاد تیمورپور است .

جهت آشنایی بیشتر با این استاد به وب‌سایت شخصی ایشان مراجعه نمایید.

مهندس سیما صلاحی از همدوره های تحصیلی استاد تیمورپور بوده و فوق لیسانس خود را در رشته هنرهای تجسمی دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران در سال ۱۳۴۵ به پایان رسانید.


این دو استاد از هنرمندان پیشکسوت و برجسته در زمینه نقاشی، طراحی، گرافیک ، مجسمه سازی و معماری داخلی هستند و تعداد بیشماری از بزرگترین و زیبا ترین تابلوهای نقش برجسته مترو تهران و هتلهای معروف ایران از آثار ایشان است.

جهت آشنایی بیشتر با این استاد به وب‌سایت شخصی ایشان مراجعه نمایید.

نمایش آثار این هنرمندان تا 22 اسفند ماه از ساعت ۱۶:۳۰ الی ۲۰:۳۰ ادامه خواهد داشت و علاقه مندان جهت بازدید می توانند به نشانی بلوار فردوس شرق، نبش خیابان وفا آذر، مجتمع آیریک سنتر جنوبی، طبقه ۳، واحد ۱۰۲ مراجعه نمایند.

logo-samandehi