گفتگوی اختصاصی گالری آنلاین با احمد رویایی

احمد رویایی رئیس هیئت رئیسه انجمن هنرهای تجسمی استان تهران در حاشیه برگزاری جشنواره اسفندگان "نقش خیال" در موسسه فرهنگی هنری صبا، اهداف برگزاری این رویداد را چنین تشریح کرد:

درواقع ما دو هدف داشتیم، یکی اینکه در هفته آخر اسفند به پیشواز نوروز برویم و به خاطر همین نام آن‌را جشنواره اسفندگان گذاشتیم و یک دلیل دیگر اینکه در این آشفته بازار هنر، یک مقدار به هنرمندان خوب کشورمان کمک بشود و آثارشان هم دیده شود و هم به قیمت مناسب فروخته شود.

کارهایی که الان اینجا است کارهای مَستِر بسیار خوبی هستند که دیروز نیز مراجعه کنندگان بسیاری برای خرید آمدند و فکرمیکنم در این یکهفته استقبال خوبی بشود.

رویایی در رابطه با معیار انتخاب هنرمندان این نمایشگاه بیان کرد:

ما یک سری هنرمندان پیشکسوت داشتیم که کارهایشان شناخته شده بود و نیاز به انتخاب نداشت، ولی یکسری کارهایی که مربوط به سالنهای دیگر است، را یک گروه ۴نفره داوری کردند و کارها به انتخاب داوران آقای شیوا، آقای جلال متولی، آقای جعفر نجیبی و من بوده است.

این هنرمند با اشاره به اختصاص بخشی به هنرمندان شهر های دیگر افزود:

به نظر من کیفیت نمایشگاه در مجموع خیلی خوب است و البته ما برای حمایت هنرمندان شهرستانی یک بخش را به آنها اختصاص دادیم. رویداد هایی نیز به مناسبت چهل سالگی انقلاب انجام شده مانند ورکشاپ های مختلف در برج میلاد که یکسری از آن کارها را هم انتخاب کردیم و در آخرین سالن گالری خیال به نمایش گذاشتیم.

در این پنج الی شش سالنی که اینجا هست، یک سالن را کلا اختصاص دادیم به مجسمه سازی و کارها هم مدرن هستند و هم سنتی. شما تکنیکهای مختلف مثل مجسمه های آهنی، کارهای چوبی، کارهای گل و سفال و انواع و اقسام تکنیک ها و حتی یکسری نقش برجسته را میتوانید تماشا کنید.

وی در مورد کارگاه های حاشیه این رویداد توضیح داد:

ما یک کارگاه در رواق هنر داریم که در بخش مجسمه سازی است و با چوب کار میکنند. بخشی از آن کارها به صورت نیمه کاره بود که درحال تکمیل است و یکسری کار با خمیر انجام میدهند. درب اینجا باز است و جمعیت زیادی از اینجا رد میشوند و می‌ایند و از نزدیک با نحوه کار هنرمندان مجسمه ساز آشنا میشوند.


کارگاه ها تا روز هفتم ادامه خواهد داشت و ما یک بخش ورکشاپ هم در حیاط صبا داریم که هنرمندان مشغول به کار نقاشی هستند.

من در پایان دعوت میکنم از هنردوستان که در این فرصتی که باقی مانده بیایند و از این نمایشگاه دیدن کنند.

logo-samandehi