تخت سلطنت ناپلئون 500 هزار یورو فروخته شد

تخت پادشاهی ناپلئون بناپارت امپراطور سالهای 1804 به بعد در فرانسه، در یک حراجی در فرانسه به قیمت 500 هزار یورو فروخته شد.

به گزارش گالری آنلاین، ایرنا به نقل از خبرگزاری روسی تاس نوشت، قیمت اولیه تخمین زده شده برای این تخت طلاکوب، به دلیل شک و شبهات در مورد اصل بودنش، 80 هزار یورو تعیین شد.


اما روزنامه فرانسوی فیگارو با انتشار خبری مشابه در همین زمینه، فروش این تخت به قیمت 500 هزار یورو را نشانه ای از اصل بودنش برشمرد.
از مدت ها قبل، چنین تصور می شد که تنها پنج تخت پادشاهی از ناپلئون برجای مانده است. یکی از این تخت ها در کاخ «تویلری»، دومی در کاخ «سن کلو»، سومی در سنای فرانسه، چهارمی در مجلس ملی این کشور و پنجمین تخت در تالار شهر پاریس (هتل دو ویل) نگهداری می شد. تخت سوم همچنان در سنا موجود است.

ناپلئون در ابتدا فرماندهی ارتش فرانسه را برعهده داشت که آوازه اش در جریان انقلاب فرانسه، همه جا پیچید. وی هدایت چند نبرد موفقیت آمیز را در جنگ های انقلابی سال های 1769 تا 1821 فرانسه برعهده داشت، امابلندپروازی های او و تمجید همگانی از وی، به ناپلئون امکان داد تا در سال 1804 اولین امپراطور فرانسه شود.

logo-samandehi