حضور ده هنرمند ایرانی در دوسالانه فاین کرفت فرانسه

مجسمه‌سازان و هنرمندان سفالگر ایرانی با آثار خود در دوسالانه‌ی فاین‌کرفت فرانسه حاضر خواهند شد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایلنا، مجسمه‌سازان و هنرمندان سفالگر ایرانی با آثار خود در دوسالانه‌ی فاین‌کرفت فرانسه حاضر خواهند شد. این چهارمین دوره‌ی این دوسالانه است که در دو بخش فراخوان و کیوریتوریال برگزار می‌شود.

انجمن‌هنرمندان سفالگر با حمایت و همکاری اداره کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد، سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری و سفارت ایران در پاریس در این دوره حامی این هنرمندان بوده‌است.

رجحانه حسینی (کیوریتور بخش ایران در این نمایشگاه) می‌گوید: هر بار در بخش کیوریتوریال این دوسالانه از یازده کشور برای شرکت دعوت می‌شود که امسال برگزارکنندگان این رویداد ایران را نیز دعوت کردند. هنرمندان جهان به واسطه شناختی که از گذشته هنر ایران دارند بسیار مشتاق دیدن آثار معاصر و هنرمندان جوان هستند و فرانسوی‌ها در تبلیغات امسال نمایشگاه از حضور ایران خیلی خوشحال بودند.

وی در خصوص شیوه‌ی انتخاب هنرمندان بخش ایران گفت: هنرمندانی که برای این نمایشگاه انتخاب شده‌اند به دو گروه تقسیم می‌شوند؛ هنرمندانی که از تولیدات خود و صنایع دستی امرار معاش می‌کنند و درآمد دارند و گروه دیگر هنرمندانی که از صنایع دستی در تولید اثر هنری استفاده کرده‌اند. درباره‌ی دسته‌ی اول باید بگویم که کار هنری آنها با فضای تولیداتشان بسیار متفاوت است و این در انتخاب‌ها این هنرمندان برای من نکته‌ی مهمی بود؛ اینکه این هنرمندان مرزی قائلند میان تولیدات صنایع‌دستی خود و آثار هنری که مسلما برگرفته از تکنیک‌هایی است که در تولیداتشان هم از آنها استفاده کرده‌اند. دسته دوم هم هنرمندانی هستند که از تکنیک و یا اثر تولید شده در صنایع دستی به‌عنوان ایده و مفهوم اثر خود استفاده کرده اند و مفهوم اثرشان در پیوند با کارکرد یا خاطره‌ای است که ما از صنایع دستی داریم.

مهدی شیر احمدی، نیما نصیری، محمد بهابادی، محمد رضا خلجی، نفیسه خلج، کورش آریش، بهزاد اژدری، محمد علی سجادی، محسن توحیدی و هیربد همت آزاد هنرمندان حاضر در در دوره از جشنواره‌ی فاین‌کرفت فرانسه هستند.

مهدی شیراحمدی، محمد بهابادی و محمدرضا خلجی هنرمندان فعال در عرصه‌ی مجسمه‌سازی، نیما نصیری هنرمند عرصه‌ی میناکاری و بقیه از هنرمندان سرامیست هستند.

دوسالانه‌ی فاین کرفت در تاریخ یکم تا پنجم خردادماه در گراندپاله‌ی شهر پاریس فرانسه برگزار خواهد شد.

logo-samandehi