اعمال محدودیت زمانی در پربازدیدترین موزه جهان

موزه لوور پاریس در تلاش برای کنترل جمعیت بازدیدکنندگان

ژان لوک مارتینز، مدیر موزه لوور پاریس اعلام کرد به منظور ساماندهی بهتر و برقراری نظم در سالنهای مختلف این موزه (به ویژه سالن تابلوی مونالیزا)، در حال طراحی سامانه‌ای هستند تا بازدیدکنندگان به ازای خرید هر بلیط تنها مجاز به صرف زمان محدودی در موزه باشند.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از روزنامه “THE ART NEWSPAPER” به گفته ژان لوک مارتینز، رئیس موزه لوور: کنترل جمعیت بازدیدکنندگان از موزه لوور ما را قادر می سازد تا جریان بازدیدکنندگان را کنترل کرده و مانع از تشکیل صف این افراد شویم. این عمل باعث تغییر عادات بازدیدکنندگان می شود. رزروها اساسا آنلاین انجام می شود و این شامل تمام افراد است از جمله 40 درصدی که به طور رایگان وارد موزه می شوند : افراد زیر 18 سال، ساکنان زیر 26 سال منطقه اقتصادی اروپا، روزنامه نگاران و معلولین.


این تصمیم موزه پس از آن بود که تعداد بازدیدکنندگان لوور از آستانه سال گذشته که 10 میلیون نفر بود، فراتر رفت. بر طبق اظهارات مارتینز « هیچ موزه دیگری در جهان این رقم را به دست نیاورده است؛ این رقم معادل 25000-50000 نفر در روز است».
وی بر این باور است که شواهد نشان می دهد تعداد مخاطبان می تواند رشد چشمگیری داشته باشد، از جمله بازی های المپیک پاریس 2024 و این واقعیت که برخی ملیت ها از جمله هندی ها قطعا به میزان بیشتری به فرانسه خواهند آمد.
قابل ذکر است که لوور این سیاست را در طول نمایشگاه های پرفروش خود از جمله ورمیر در سال 2017 و دلکوئیس در سال 2018 از طریق وبسایت و ایستگاه های بلیط موزه آزمایش کرد.
قبلا یک سوم مشتریان بلیط های با محدودیت زمانی را خریداری می کردند و این بلیط ها در طول زمان 30 دقیقه به صورت آنلاین به فروش می رفت.
رئیس موزه لوور بیان می کند که این سیاست به مردم اجازه خواهد داد تا از بازدید موزه در پیک های زمانی 11 صبح تا 3 عصر جلوگیری کنند و من مطمعنم که رزرو آنلاین یک راه حل برای آینده است.
رزرو آنلاین در موزه های انگلیس دارای محبوبیت عمومی است ولی ایالات متحده تاکنون برنامه اجباری را برای خرید بلیط پیشنهادی ارائه نکرده است.
به گفته The Art Newspaper، سخنگویان گالری ملی لندن و موزه هنر متروپولیتن در نیویورک می گویند موسسات آنها هیچ برنامه ای برای پیروی از برنامه موزه لوور ندارند.

logo-samandehi