برج ایفل به زودی با پارک بزرگی احاطه می شود

شرکت معماری مناظر طبیعی firm gustafson+ bowman کورس رقابت را برای خلق دوباره مفهوم محیط اطراف برج ایفل در پاریس از آن خود کرد.

به گزارش گالری آنلاین، این پروژه مربوط به اعمال تغییراتی در محل اطراف central green axis است که شامل مناظر متنوعی است. پیشرفت اولین فاز این ناحیه با وسعتی قریب به 54 هکتار تا المپیک سال 2024 تکمیل خواهد شد که برای اولین بار پس از سال 1924 در پایتخت کشور فرانسه برگزار میشود. هر سال حدود 30 میلیون نفر از برج ایفل بازدید می کنند. اگرچه، این مکان قربانی مسائلی چون شلوغی بیش از حد، دسترسی نامناسب، نبود خدمات و باغهای متراکم شده است که تاثیرات منفی بر بازدید از این مکان دیدنی دارد. برای پیدا کردن راه حل این مشکل شهر پاریس رقابتی جهانی را شروع کرده است که از طراحان دارای صلاحیت و دوستدار محیط زیست دعوت به عمل آورده است.


طرح برنده شرکتgustafson porter+ bowman از برج ایفل در مرکز محور تجلیل میکند که مکانهای du trocadéro،the palais de chaillot ، the pont d’iéna ، the champ de marsو ecole millitaire را به هم ارتباط میدهد. مجموعهای از مناظر در امتداد این ستون قرار دارند: یک آمفی تئاتر دارای فضای سبز که فضا را برای عابران du trocadero حفظ میکند در حالیکه فضای عمومی جدید و پر جنب و جوش از
فوارههای متنوعی که به سمت the pont d’iéna باز میشود جدا میشود که از این محل به عنوان تفرجگاه سبز یاد میشود.
در جایی نزدیک به این مکان دیدنی محوطه جلوی ساختمان برج ایفل برای جمعیت بازدید کننده خدمات و امکانات بیشتر فراهم میکند که به شکلی خردمندانه در میان درختان پنهان است. و این در حالیست که چمنزارهای champ de mars از این مکان حفاظت میکنند و این مکان را تعالی میبخشند. هم-چنین این نقشه فضای شاد و تامل برانگیزی را ایجاد میکند که بر درازای این مکان تاکید میکند و معیار انسانی را اولویت قرار میدهد. تیم طراحی توضیح میدهد که چشم انداز جدیدی شکل گرفته است و به نمایش گذاشته شده است که جاذبه برج ایفل را از نو بازتاب میدهد و حس وارد شدن را در سراسر آن القا کند.

logo-samandehi