برپایی چهارمین نمایشگاه صنایع دستی "گروه هنری آوای نقش" به مناسبت هفته صنایع دستی

"گروه هنری آوای نقش" به سرپرستی "فهیمه نیکویی فرد" چهارمین نمایشگاه صنایع دستی خود را به مناسبت هفته صنایع دستی و ۱۰ ژوئن روز جهانی صنایع دستی در فرهنگسرای ملل برگزار می کند.

آثار ارائه شده در این نمایشگاه شامل رشته های مختلف صنایع دستی از جمله: نقاشی ایرانی (مینیاتور)، تذهیب، تشعیر، معرق منبت، زیورآلات در سبکهای مختلف، نقاشی روی استخوان و قلمدان، سفالگری و... است.

شرکت کنندگان این نمایشگاه از شهرهای مختلف از جمله: تهران، اصفهان، اردبیل، کاشان، کرمانشاه، بروجن، تبریز، سر پل ذهاب، نائین و سمنان هستند، که آثارشان را در این نمایشگاه به نمایش میگذارند.

هنرمندان:

الناز خلیلی، الهام خطیبی، بهنام حسین پور، بهینا ژنده پیل، تارا اصطلامی، ثریا صفری، راحله اصلانکوهی، سپیده علیزاده، سعید چمن آرائیان، سعید میرزایی، سمیرا حسینچی قره آغاجی، سیامک فرساد، شریف السادات سیدعلی، شفیقه میرزایی، مهرنوش عرب شیبانی، فاطمه اصطلامی، فاطمه للهی، فاطمه متولی باشی نائینی، فائزه بلال زاده، فرشته غفاری، عباس شفیعی مهر، مهدی خلیلی بروجنی، مهسا رحیمی، نرگس باقری و نسرین صابری

فهیمه نیکویی فرد سرپرست گروه هنری آوای نقش در مورد هدف جمع آوری این مجموعه توضیح داد: با توجه به اینکه شناخت و باز آفرینی پیشینه فرهنگی و هنری بعنوان ضرورتی برای نسل ما میباشد و همچنین هنرهای کهن را میتوان با شیوه های نوین زنده نگه داشت و در زندگی امروز وارد کرد، برپایی نمایشگاه از آثار صنایع دستی میتواند سهمی هر چند کوچک برای رسیدن به این هدف باشد.

نیکویی فرد در توضیح تعداد آثار هنرمندان و مدت زمان آماده سازی این مجموعه بیان کرد:
هنرمندان با تعداد متفاوتی اثر در این نمایشگاه شرکت کردند، برای آثار تابلو از یک تا ۴ اثر و برای حجم و زیورآلات تعداد بیشتری به نمایشگاه گذاشته اند.
آماده سازی و جمع بندی نمایشگاه حدود ۲ تا ۳ ماه زمان برده است منتهی از آنجائیکه ما هر سال این نمایشگاه را در همین زمان برگزار میکنیم، هماهنگیهای لازم در رابطه با انتخاب رشته ها و ... را زودتر انجام میدهیم.

وی همچنین اعلام کرد: جهت آشنایی بیشتر مخاطبان با رشته های صنایع دستی و آثار ارائه شده در نمایشگاه در برخی از روزهای نمایشگاه هنرمندان شرکت کننده ورکشاپ برگزار میکنند، همچنین آثار برای فروش و نمایش هستند و امکان دادن سفارش هم برای آثار وجد دارد.

سرپرست گروه هنری آوای نقش در توضیح معیار انتخاب هنرمندان این مجموعه گفت: در انتخاب آثار سعی کردم آثاری که به لحاظ سبک و اجرا زیر شاخه صنایع دستی باشند و اصالت رشته ها حفظ شده باشند انتخاب کنم و همچنین نوع آوری در سبک و تکنیک نیز در برخی از آثار حائز اهمیت بوده است تا هنرمندان بتوانند در این نمایشگاه سبکها و تکنیکهای ابداعی خود را به مخاطبان معرفی کنند.

وی در آخر افزود: با انتخاب آثار در سبکها و رشته های مختلف از شهرهای مختلف سعی شده تا نمایشگاه برای بازدید کنندگان جذاب باشد و فضایی برای معرفی هنرمندان و آثارشان ایجاد شود، امید است که با استقبال مخاطبان قدمی هر چند کوچک در زمینه حفظ و ارتقاء سنتهای ‌کهنمان برداشته شود.

این نمایشگاه دوشنبه ۲۰ خرداد ۹۸ از ساعت ۱۶ الی ۲۰ افتتاح می‌شود و تا تاریخ ۲۴ خرداد ماه ادامه دارد. بازدید از این نمایشگاه هر روز از ساعت ۹ الی ۲۰ و در روز اختتامیه ۲۴ خردادماه ساعت ۱۶ الی ۲۰ امکان پذیر است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از آثار موجود در این نمایشگاه به آدرسخیابان شریعتی، بلوار قیطریه، بوستان قیطریه، فرهنگسرای ملل، گالری ملل مراجعه نمایند.

logo-samandehi