برگزاری سمینار «ویکی‌پدیا برای عکاسان»

‌کانون عکس انجمن سینمای جوان اصفهان، ۲۹ خردادماه، میزبان سمیناری تخصصی به نام «ویکی‌پدیا برای عکاسان» با حضور چند تن از مدیران ویکی‌پدیای فارسی است.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا به گفته ‌رئیس هیئت مدیره کانون عکس اصفهان: ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: ویکی‌پدیا، دانشنامه‌ای اینترنتی با بیش از ۳۰۰ زبان با محتوای آزاد است که توسط افراد داوطلب نوشته می‌شود. این دانشنامه مجموعاً بیش از ۵۰ میلیون مقاله به زبان‌های مختلف و ماهیانه حدود ۱۷ میلیون بازدید داشته و از این لحاظ جزو پنج سایت برتر دنیا قرار دارد.

ویکی پدیا

شهرام احمدزاده ادامه داد: ویکی‌پدیای فارسی از ۲۸ آذر سال ۱۳۸۲ آغاز به کار کرده و اکنون بزرگ‌ترین ویکی‌پدیا در میان زبان‌های خاورمیانه است. سمینار تخصصی «ویکی‌پدیا برای عکاسان» در دانشگاه‌های شریف، تهران، چمران امیرکبیر، کاشان و … برگزار شده و با توجه به تعداد قابل‌توجه اعضای کانون عکس انجمن سینمای جوان و همچنین مفید بودن مباحث آن برای عکاسان، قرار است ۲۹ خردادماه در اصفهان نیز برگزار شود.

وی با برشمردن اهداف برگزاری این برنامه گفت: در سمینار «ویکی‌پدیا برای عکاسان» ضمن معرفی و آشنایی با ویکی‌پدیا، درباره مشارکت عکاسان در این دانشنامه و چگونگی آن، نقد و بررسی تصاویر در ویکی‌پدیا، ترویج ویکی نویسی، تبیین جایگاه ویکی‌پدیای فارسی و مباحثی مثل کپی‌رایت در دانشنامه، آپلود تصاویر و آشنایی با مسابقات تصویر سال صحبت می‌شود.

به گزارش ایسنا، سمینار تخصصی «ویکی‌پدیا برای عکاسان» با حضور محمد حیدرزاده، محسن سالک و آرش سلیمانی، سه تن از مدیران ویکی‌پدیا همچنین علیرضا پورعابدین، کارشناس و مشاور دیجیتال مارکتینگ، چهارشنبه، ۲۹ خردادماه از ساعت ۱۵ تا ۱۹ در نگارستان امام خمینی برگزار می‌شود. شرکت در این برنامه، برای عموم علاقه‌مندان آزاد و رایگان است.

logo-samandehi