روایت اکبر رفیعی از نمایشگاه "مجموعه خانه های قدیمی" در گالری خط سفید

نمایشگاهی از نقاشی های اکبر رفیعی تحت عنوان "مجموعه خانه های قدیمی" از 7 الی 17 تیرماه در گالری خط سفید به نمایش درآمد.

اکبر رفیعی در رابطه با جمع آوره محموعه آثارش در این نمایشگاه توضیح داد: در این مجموعه سعی من بر این بوده که نمایی از خانه های قدیمی را نشان دهم چون همواره با دیدن این آثار به جا مانده از تمدن نه چندان پیشرفته ی اسلاف خودمان و نقاشی کردن آنها با روش خودم حس نزدیک شدن به آنها را دارم، و در آنها نوعی حسی که شاید بتوان گفت (رویا گونه) میبینم. این مجموعه از سالیان گذشته شروع و همچنان ادامه دارد.

رفیعی در توضیح تعداد، ابعاد و سبک و تکنیک آثار این مجموعه گفت: در این نمایشگاه تعداد ۳۷ اثر به نمایش در آمد که غالبا در ابعاد کوچک به تمنایی در آمده بود به غیر از یکی از آثار که در اندازه ۱/۵ در ۲ متر ارائه شده بود. همچنین این آثار گر چه گاهی به مرزهای باز نمایی نزدیک شده بودند اما بازتاب نوعی نقاشی کُنشی و اکسپرسیو بودند که با رنگ روغن و آکریلیک اجرا شده بود.

وی علت انتخاب عنوان "مجموعه خانه های قدیمی" برای آثارش را اینگونه بیان کرد: هدف از انتخاب این موضوع بیشتر توجه به تمدنی عاری از وجود خود انسان بوده و مکانی که بشر در آن زندگی میکرده و اکنون با روحی تازه نمایان شده.

وی در آخر افزود: توجه به ساختار ارگانیک در فضای معماری کهن و مناطق دور افتاده همواره برایم جالب توجه بود؛ و آیین نگرش به فرم و رنگهای ارگانیک و اکسپرسیو همچنان ذهن مرا به خود مشغول کرده و این مجموعه در کنار مجموعه های دیگر من ادامه خواهد داشت.

logo-samandehi