"عَشَقِه"؛ برپایی نمایشگاه گروهی هنرهای تجسمی در گالری زرنا

گالری زرنا از عصر روز جمعه 11 مردادماه میزبان نمایشگاه گروهی هنرهای تجسمی تحت عنوان "عَشَقِه" به کیوریتوری رویا شهسوار می شود.

در این نمایشگاه آثاری از شقایق خوشبین، پوریا قصاب زاده، رکسانا سادات مدینه، الهه حمزه، زهرا فعلی، پوپک اخوان تقوی، آرش ممتاز بخش، الهام موفق، زهرا باقری خولنجانی، بابک میرابی، بهناز دشتی، بهروز دشتی، فیروزه نواب اکبر، پرهام صحرایی، دنیز نور محمد زاده ملکی، زینب صادقیان، صدیقه فردین، کفایت اشتر، سرور مداح، لیلی زنجانچی و فاطمه صادقی به نمایش در می آید.

در بیانیه این نمایشگاه آمده است:

هر چه گویم عشق را شرح و بیان
چون به عشق آیم خجل باشم از آن
علت عاشق ز علتها جداست
عشق اسطرلاب اسرار خداست
چون قلم اندر نوشتن می شتافت
چون به عشق آمد قلم بر خود شکافت
مولانا


زندگی را سرشار از عشق کنید، ما به ندرت عشق می ورزیم شاید اشتیاق عشق را داشته باشیم ولی بین این دو تفاوتی بسیار وجود دارد .
عشق ورزیدن بسیار اسرار آمیز است اما اشتیاق عشق را داشتن ...!
عاشق باید از عشق لبریز باشد، منفعت در عشق کل موضوع عشق را زیر سوال می برد، چه عشق به فرزند، میهن، معشوق زمینی، درخت و دریا، جهان هستی و چه عشق خداگونه!
عشق یعنی ندیدن من، عشق یعنی من و تو، یعنی یک نگاه واحد در یک تن
از من خالی شو تا تویی که با تمام وجود عاشق است در قلبت نشیند.
از هر چه حال بد، از هر چه حرص و طمع، از هر چه بدخواهی، از هر چه ناامیدی و یأس، از هر چه نگاه ناپاک، از هر چه دشنام، از تمام آلودگی ها رها شو، خالی شو، تا عشق در وجودت منزل گزیند.

رویا شهسوار کیوریتور نمایشگاه "عَشَقِه" در رابطه با هدف از جمع آوری این مجموعه توضیح داد: هدف از برگزاری نمایشگاه گروهی هنرهای تجسمی با عنوان عشقه با رویکرد عشق و ادراک هنرمندان و احساسات و درونیات آنها نسبت به عشق بود که در رشته ی مختلف عکاسی، نقاشی و چاپ دستی برگزار می شود.

وی در مورد روند شکل گیری ایده تا اجرا، انتخاب آثار و تکمیل مجموعه و مدت زمان سپری شده تا نمایشگاه بیان کرد: ایده و طرح اولیه توسط کیوریتور از اسفند ماه مطرح شد و فراخوان مربوطه منتشر شد و ثبت نام از اسفند ماه 97 تا خرداد 98 به طول انجامید تا آثاری متناسب با موضوع و هدف نمایشگاه جمع آوری شود.

شهسوار در توضیح تعداد، ابعاد و سبک و تکنیک آثار این نمایشگاه گفت: تعداد آثار به نمایش درآمده در این گالری 30 اثر در سایزهای مختلف از 30*40 تا 100*70 است که به صورت مفهومی و با موضوع عشق در سبکهای مختلفی از جمله اکسپرسیونیسم، رئالیسم و آبستره و با تکنیکهای رنگ روغن، اکرلیک، ترکیب مواد و نقاشی دیجیتال اجرا شده اند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر معیار انتخاب آثار این مجموعه بیان کرد: معیار انتخاب بر اساس مهارت، تنوع تکنیک ها و موضوعات بوده است.


نمایشگاه "عَشَقِه" تا 16 مردادماه همه روزه از ساعت 16 الی 20 ادامه خواهد داشت و علاقمندان جهت بازدید از آثار می توانند به نشانی خیابان انقلاب، بین خیابان وصال شیرازی و خیابان دانشگاه، کوی اسکو، شماره ۱۰، طبقه دوم مراجعه نمایند.

طراح پوستر: پارسا تاک

logo-samandehi