گروه هنری نیلی برگزار کرد

گالری خورشید میزبان نمایشگاه گروهی "رستن های ابدی"

"رستن های ابدی" عنوان نمایشگاه گروهی از هنرمندان است که از روز جمعه 11 مردادماه به همت گروه هنری نیلی در گالری خورشید برپا شده است.

در این نمایشگاه که تا چهارشنبه 16 مردادماه دایر خواهد بود، آثاری از رشته های عکس، نقاشی و نقاشیخط از هنرمندان ابوذر آخش جان، فهیمه آریا دوست، دره اراکی، هانیه اسلامیه، الهام اولیائی، ندا پورمند، فرزانه ترکمن، سارا خادمی، مرضیه رادصفت، محمدهادی ریاحی، پریسا رضائی، زهره دلخواه اطربی، بهاره دهقان، بردیا حداد، مریم قدسی، افسانه قربانی، عاطفه قائم پناه، پریسا سندسی، مهدی حسینی، فاطمه کریمی، آزاده صادقیان، آزاده محمدرضایی، زهرا علی زاده، ترانه ناصر طاهری، غزال محسنی، سیده مهسا موسوی دوست، کژال ولیزاده به نمایش در آمده است..

علاقمندان جهت بازدید از آثار نمایشگاه "رستن های ابدی" می توانند همه روزه از ساعت 16 الی 20 به گالری خورشید واقع در خیابان آفریقا (جردن)، بالاتر از پمپ بنزین، کوچه تور، پلاک ۷۰، طبقه اول مراجعه نمایند.


مهدی حسینی طبری متولد سال 61 از بابل دارای دکتری زبان و ادبیات فارسی

سوابق هنری:

منتخب دو دوره جشنواره بین المللی عکس خیام

منتخب جشنواره عکس سلامت روان

دارای گواهینامة نورپردازی و خلاقیت عکس از آمریکا

دارای گواهینامة عکاسی از آکادمی هنر ایتالیا

منتخب اشکوارة حسینی

برگزاری چند نمایشگاه انفرادی و گروهی عکس

صاحب اثر در زمینه های گرافیک، موسیقی، فیلم کوتاه و مستند

دیوار یک کارگاه صنعتی حاشیة شهر قم در 29 بهمن 1397 با خرده ابرهای سفید در آسمان و پرواز کلاغی که سایه اش روی دیوار نقش بسته است. شهرکها و کارگاه های صنعتی در سالهای اخیر سبب آلودگی محیط زیست و تخریب اقلیم طبیعی در حاشیة شهرهای ایران شده اند.

سه گنجشک در گرمای 12 اردیبهشت 1397 بر سه میله گردِ بیرون زده از اسکلت فلزی یک ساختمانِ نیمه کاره در گردشگاه باباامان استراحت می کنند. گردشگاه باباامان در کیلومتر 10 جاده بجنورد به مشهد، یکی از قدیمی ترین پارکهای گردشگری ایران است.


الهام اولیائی دارای مدرک عالی خوشنویسی از انجمن خوشنویسان و عضو انجمن هنرهای تجسمی خراسان رضوی

سوابق هنری:

شرکت در نمایشگاه گروهی نقاشیخط نقش قلم اصفهان

هرگاه بیتی بر دل‌اَم نشیند، آن را بارها بر کاغذ می‌نگارم تا در نهایت پیکره‌ای زیبا از آن خلق می‌شود که جان‌اَم را می‌نوازد، آنگاه رنگ‌ها را بر بوم می‌افشانم و “اتفاق” می‌افتد...

ماییم و شب تار و غم یار و دگر هیچ صبر کم و بی تابی بسیار و دگر هیچ

شاعر: عرفی شیرازی مشخصات: بوم گرد با قطر 80 رنگ اکریلیک

من کجا باران کجا و راه بی پایان کجا آه این دل دل زدن تا منزل جانان کجا

شاعر: پوریا سوری مشخصات: بوم مربع 80*80 رنگ اکریلیک – ورق طلا


بردیا حداد متولد سال 1376، او نقاشی را از سال 1391 به شکل حرفه ای آغاز کرد.

شروع دوره حرفه ای نقاشی برای او با مطالعه مینیاتورهای ایرانی همچون آثار محمد سیاه قلم و آثار نقاشان غربی از جمله پیتر بروگل، هیرونیموس بوش، جیمز انسور و فرانسیسکو گویا همراه بود.

نتیجه فعالیت های او برگزاری یک نمایشگاه انفرادی در اسفند 1397 با عنوان "مریضخانه شماره 641" در گالری رادین مشهد بود.

بردیا علاوه بر نقاشی فعالیت مستمری در زمینه موسیقی و آهنگ سازی نیز دارد. نتیجه این فعالیت از سال 2014 میلادی تحت عنوان VitaPhobia منجر به انتشار چهار آلبوم موسیقی بین المللی توسط یک ناشر اکراینی به نام Depressive Illusion Records شده است.

بردیا هم اکنون دانشجوی کارشناسی معماری دانشگاه فردوسی مشهد است.

این اثر تصویری از سه بیمار روانی ست که بیانگر تنهایی و خستگی ناشی از جنون است. جنون پدید آورنده دنیایی ناشناخته و غیر قابل درک و سرشار از تنهایی ست که سبب شده موضوع آن برای من جذاب گردد.


محمد هادی ریاحی متولد سال 1367 ساکن شهرستان کرمانشاه، دانش آموخته ی مقطع کارشناسی ارشد رشته ی شیمی

عکاسی را از دوران راهنمایی با دوربین آنالوگ یاشیکا شروع کرده و از سال 86 اولین دوربین دیجیتال خودم را خریداری نمودم.

پس از گذراندن دوران آموزشی نزد اساتید فن، شرکت در جلسات انجمن عکاسی کرمانشاه، کارگاه های آموزشی و مطالعه ی کتب تخصصی عکاسی دانش خود را در این زمینه بالا برده و با برگزیدن ژانرهای لنداسکیپ و پرتره عکاسی را به صورت تخصصی ادامه دادم و از سال 95 در این دو ژانر کسب تجربه می کنم.

در چند نمایشگاه و جشنواره شرکت کردم که در بالا بردن سطح دانش تخصصی من توانسته نقش مثبتی داشته باشد.

با وجود آنکه بیش از 10 سال است عکاسی را به صورت جدی پیگیری می کنم همچنان بر این باورم راه زیادی برای رسیدن به هدفم در پیش دارم همچنین قصد دارم در آینده ای نزدیک کتابی در مورد نورپردازی خاص پرتره نوشته و تجربیات خود را در این کتاب در اختیار علاقندان قرار دهم.


عصر تابستان بود، به دامان طبیعت رفتیم و مهمان خانواده ای عشایر از ایلات کرمانشاه شدیم. چه حال و هوایی و چه صفایی

رمه را پر سر و صدا و های و هوی روانه ی چرا کردند، منظره ی زیبایی بود همه به دنبال هم، بره به دنبال مادر و چه آزاد و رها به دنبال لقمه نانی می رفتند لنز دوربین چرخید و انتهای صف آنان را شکار کرد تقدیم به نگاه پر مهرتان.


ترانه ناصر طاهری متولد سال 1347 در تهران، دارای لیسانس نقاشی از دانشگاه آزاد اسلامی

شرکت در دو نمایشگاه گروهی گالری سرو و گالری اندیشه

احساس من این است که ما امروز خیلی کمتر به معنای واقعی زندگی میکنیم تا مردان و زنان نیمه افسانه ای چند هزار سال پیش که در شاهنامه وصفشان آمده ، از این رو هنوز محتاج آنیم که درسی از آنان بیاموزیم و از آنجا که اشعار حماسی به ویژه اشعار فردوسی رنگ و بوی سنت دارند و خود عاملی هستند برای حفظ سنت در میان اقشار ملت؛ سنتِ عجین شده در اعماقِ روح و روان ملتی که سالیان سال به بزرگواری و بزرگ منشی به شخصیت خود اندیشیده اند و روان را از پلیدی ها دور داشته و فضایل اخلاقی شعار خود قرار داده اند، لذا تصمیم به برداشت تصویری از آن گرفتم. در این راستا سعی کردم با استفاده از تضاد رنگها و خطوط شکسته و کنتراست های رنگی، حال و هوای نبردی افسانه ای را بسازم.





ندا پورمند متولد سال 1369 از ایلام

فارغ التحصیل رشته ی حسابداری

مدرس طراحی و سیاه قلم

مربی هنر مقطع ابتدایی

مدرک نقاشی و مربیگری نقاشی از سازمان فنی و حرفه ای

شرکت درنمایشگاه گروهی مهرگان ایلام

تکنیک و سبک آثار: سیاه قلم و به سبک فتورِئال



logo-samandehi