بازدید از موزه لوور فقط با رزرو آنلاین

موزه مشهور لوور پاریس پس از مواجه با ازدحام باورنکردنی علاقه‌مندان در طول تابستان، از بازدیدکنندگان خواست از این پس برای بازدید از موزه حتما از قبل برای رزرو آنلاین بلیت اقدام کنند.

به گزارش گالری آنلاین، ایسنا به نقل از آرت دیلی نوشت، پس از آن که تابلو نقاشی «مونالیزا» محبوب‌ترین اثر موزه لوور موقتا به گالری دیگری در همین موزه منتقل شد، این موزه برای کنترل ازدحام بازدیدکنندگان با مشکل مواجه شد و به دنبال آن اعلام کرد تا پایان سال جاری رزرو آنلاین بلیت‌های این موزه را اجباری می‌کند.

موزه لوور پاریس که خانه بسیاری‌ از شاهکارهای هنری جهان است و به عنوان پربازدیدترین موزه جهان شناخته می‌شود، در حقیقت قربانی موفقیت خود شده و کنترل تعداد زیاد بازدیدکنندگان به یک معضل جدی برای این موزه تبدیل شده است.

شاید موج شدید گرما که در روزهای اخیر فرانسه را تحت تاثیر خود قرار داده است نیز از عوامل مهمی باشد که سیل عظیم مردم را به بهانه فرار از گرما به این موزه می‌کشاند.

معاون مدیر کل موزه لوور در گفت‌وگویی بیان کرد:«تاکنون سیستم رزرو بلیت اجباری نبوده، اما قصد داریم همچون بسیاری از موزه‌های دیگر سیستم رزرو بلیت برای بازدید از این موزه را تا پیش از پایان سال جاری اجباری اعلام کنیم. به این ترتیب، تمامی بازدیدکنندگان ملزم به روزر بلیت خواهند شد.»‌

وی با اشاره به اینکه تصمیم جدید موزه لوور،‌ کنترل تعداد بازدیدکنندگان را آسان‌تر خواهد کرد، بیان کرد:«این تصمیم از اکتبر یا نوامبر سال جاری اجرا خواهد شد.»‌

موزه لوور با گنجایش ۳۰ هزار تا ۵۰ هزار بازدیدکننده در طول روز، هر ساله میزبان حدود ۱۰ میلیون بازدیدکننده است. نزدیک به ۸۰ درصد این افراد برای تماشای «‌مونالیزا» به این موزه می‌آیند.

logo-samandehi