کشف مقبره سنگی 1900 ساله در ترکیه

کاوشگران موفق شدن مقبره‌ی سنگی متعلق به قرن دوم پس از میلاد مسیح را واقع در «قره بوک»، یکی از استان‌های ترکیه، کشف کنند.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا و به گفته دیلی صاباح، این مقبره سنگی در نزدیکی یک منطقه باستانی که پیشتر به عنوان مکانی برای عبادت مسیحیان شناخته می‌شد، کشف شده است.

محل کشف این مقبره سنگی در نزدیکی شهر زادگاه سنت «‌آلیپیوس»‌ که در گذشته با نام « Hadrianopolis» شناخته می‌شد و از مهم‌ترین شهرهای مذهبی اولین پیروان مسیحیت به شمار می‌رفت، تا این‌که اهمیت خود را در قرن هشتم پس از میلاد، کم کم از دست داد، قرار گرفته است.

مقبره سنگی 1900 ساله

یک تیم باستان‌شناسی به سرپرستی «ارسین چلیک‌باش»‌ باستان‌شناس ترکیه‌ای، در مجموع سه سکه باستانی، ماده‌ای برای سرعت بخشیدن به روند تجزیه استخوان‌ها و یک بطری شیشه‌ای کوچک در این مقبره سنگی کشف کردند.

به گفته «چلیک باش»، این تیم باستان‌شناسی تاکنون موفق شدند کشف 33 مقبره را در ابعاد مختلف در نزدیکی این منطقه کشف کنند.

این باستان‌شناس با اشاره به این موضوع که این تیم باستان‌شناسی پیش از این معتقد بود، قدمت گورستان باستانی کشف شده به قرن چهارم یا پنجم پیش از میلاد مسیح باز می‌گردد، افزود:‌ «اشیاء یافت‌شده در این مقبره سنگی نشان‌ می‌دهد قدمت این گورستان باستانی به قرن دوم پس از میلاد باز می‌گردد.»

«چلیک‌باش» با اشاره به تمرکز تحقیقات این تیم باستان‌شناسی برای کشف شواهد و اسناد جدید درباره اسرار مردم ساکن در این منطقه باستانی،‌ بیان کرد: «با توجه به شواهد مهمی که تاکنون در این منطقه یافت شده است، این منطقه یک مکان باستان‌شناسی مهم برای ما محسوب می‌شود.»

به گفته سرپرست این تیم باستان‌شناسی، با توجه به اهمیت آثار کشف شده در این منطقه که گمان می‌رود در دوران هلنیستی‌،‌ رومی‌ها، و بیزانتیوم‌ها به عنوان یک منطقه مسکونی مورد استفاده قرار می‌گرفته، تحقیقات بر روی این گورستان باستانی تا پایان این ماه ادامه خواهد داشت.

این تیم باستانی‌شناسی علاوه بر کشف مقبره‌های باستانی از کشف بقایای بنای یک کلیسا در این منطقه خبر داده بودند.

logo-samandehi