هنرستان‌ها از محورهای اصلی آموزش هنر هستند

پیام معاون امور هنری به یکصد سال آموزش هنر در تبریز

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به برنامه یکصد سال آموزش هنر در تبریز پیام داد.

به گزارشگالری آنلاینبه نقل از هنرآنلاین به گفته روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید مجتبی حسینی در پیامی به مناسبت یکصد سال آموزش هنر که در تبریز آغاز شده، نوشته است: هنر در بستر تاریخ و مسیر زمان، نام‌ها، نهادها و مکاتبی را ثبت کرده که نقشی ماندگار به یادگار گذاشته‌اند و این نقش پرثمر شایسته تأمل و بازخوانی است. هنرستان‌های هنرهای زیبا از همان نام‌هاست که در قرن اخیر از محورهای اصلی آموزش هنر بوده‌اند و مانند نگینی در جریان آموزش هنر این سرزمین درخشیده‌اند. سابقه یکصدسال هنرستان‌ها بیانگر فرهنگ دوستی و مدنیت و اهمیت آموزش در این مرز و بوم است.

هنرستان‌ها از محورهای اصلی آموزش هنر هستند / پیام معاون امور هنری به یکصد سال آموزش هنر در تبریز

در ادامه پیام معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده است: مرور کارنامه هنرمندانی که در هنرستان‌ها هنر آموختند و بعد قدم در راه هنر گذاشتند؛ جایگاه و تأثیر هنرستان‌ها را بیشتر عیان می‌کند، هنرستان‌هایی که آموزش هنر را با معرفت و جهان‌بینی پیوند داده‌اند و راه را برای خلاقیت و نبوغ جوانان به پشتوانه شناخت دیروز هموار کرده‌اند و همچنین به عنوان الگویی مؤثر در آموزش هنر تعریف می‌شوند.

حسینی در ادامه پیام نوشته است: گرامیداشت هنرستان موسیقی تهران در سال گذشته و اکنون یکصدمین سال هنرستان میرک تبریز، مایه مباهات و افتخار مردم دوست ایران اسلامی است که چنین نهادهایی با تداوم آموزش هنر، در توسعه هنر تأثیرگذار بوده‌اند اما افزون‌تر فرصتی برای بازخوانی و اندیشیدن به آموزش هنر و تجربه‌های درخشان هنرستان‌ها در قرن اخیر است تا هنرستان‌ها در ادامه مسیر فعال‌تر و پویاتر با تحولات پرشتاب امروز همچنان بالنده پیش بروند. درخواست و امیدواری من این است که نهادهای استان‌ها حمایت خود را از هنرستان‌های کشور به عنوان قلب تپنده و آینده‌ساز هنر دریغ نکنند. از همراهی هنرمندان، معلمان و همکاران هنرستان‌های هنرهای زیبا بویژه هنرستان میرک تبریز سپاسگزارم و برای فرهنگ و هنر ایران روزهای روشن‌تر و درخشان‌تری آرزو می‌کنم.

برنامه یکصد سال آموزش هنر و فعالیت هنرستان میرک در تبریز با برگزاری نمایشگاه آثار هنرمندان پیشکسوت فارغ‌التحصیل از هنرستان میرک تبریز، کارگاه هنری، نمایش فیلم و اجرای نمایش در تبریز آغاز شده و 15 مردادماه جاری اختتامیه این برنامه برگزار می‌شود.

779707_orig


logo-samandehi