نقاشی کودکان بیمار ۳۸ کشور عروسک می‌شود

در یک جشنواره بین‌المللی نقاشی برای کودکان بیمار قرار است که آثار منتخب به عروسک و اسباب بازی تبدیل شده و سپس به رتبه‌های برتر هدیه داده شود.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا، پنجشنبه ۱۷ مرداد در مرکز طبی کودکان تفاهم نامه همکاری «استارتاپ نقاشیم» با «پنجمین جشنواره بین المللی نقاشی برای کودکان بیمار» به امضا رسید.

نیما رضایی، دبیر جشنواره بین المللی نقاشی برای کودکان بیمار (شبکه جهانی یوسرن) در این مراسم بیان کرد: توجه به سلامت روان کودکان بیمار اهمیتی کمتر از سلامت جسم نداشته و هنر همواره خوراک سلامت روان را تامین می کند. توجه یک کودک بیمار به مقوله‌ای مانند نقاشی، خودباوری را در او پررنگ و از تمرکز بر دلزدگی ناشی از بیماری خارج می کند تا روند درمان تسریع یابد.

رییس مرکز طبی کودکان با بیان اینکه فراخوان جشنواره بین المللی نقاشی برای کودکان بیمار از آبان ماه سال گذشته اعلام شده، ادامه داد: از میان آثار ارسال شده به جشنواره، ۵۰۰ نقاشی از ۳۸ کشور در مرحله اول داوری انتخاب و در مرحله دوم ۶۰ اثر از ۴ گروه سنی منتخب شد که نهایتا ۱۵ اثر برگزیده با آرای هیئت داوران بین المللی و نظرسنجی مردمی معرفی می شوند.

او ادامه داد: ۲۵۰ اثر به مرحله نیمه نهایی رسیده و تاکنون بیش از ۱۳۰۰ نفر که ۸۵ درصد آنان غیرایرانی هستند توسط شبکه یوسرن و سایت جشنواره به نقاشی‌ها رای داده‌اند. آیین افتتاحیه جشنواره مهرماه امسال و همزمان با روزجهانی کودک با معرفی ۲۵۰ نقاشی برگزیده در تهران برگزار می‌شود. اختتامیه نیز در آبان ماه در بوداپست مجارستان برگزار می شود.

همچنین حمید فرضی، مدیر استارتاپ «نقاشیم» با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های نوآورانه استارتاپ‌ها در حمایت از فعالیت‌های بشر دوستانه سازمان‌های غیرانتفاعی و مردم نهاد، بیان کرد: استارتاپ «نقاشیم» امسال همراهی با جشنواره نقاشی برای کودکان بیمار را درقالب ادای مسئولیت اجتماعی دردستور کار قرار داده است.

او با بیان اینکه آثار منتخب جشنواره به عروسک، اسباب بازی و سبدی از محصولات این مجموعه تبدیل شده و به رتبه‌های برتر هدیه می‌شود، افزود: امید زیبای تمامی کودکان شرکت کننده در جشنواره ستودنی است، از این رو استارتاپ نقاشیم به تمامی این عزیزان هدیه‌ای اختصاصی اهدا خواهد کرد. همچنین در تلاشیم با اختصاص بخشی ویژه در وبسایت naghashim.com تمامی ۵۰۰ اثر برگزیده را به نمایش گذاشته و امکاناتی جهت حمایت مستقیم مردم از تبدیل نقاشی این کودکان به سبد ویژه هدایا ایجاد کنیم.

logo-samandehi