آخرین وضعیت سردرتاریخی و عمارت کلاه فرنگی در پلیس آگاهی

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ از تکمیل شدن مرمت سردر تاریخی مقر مرکزی این پلیس در خیابان وحدت اسلامی خبر داد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا، سردار علیرضا لطفی درباره وضعیت سردر تاریخی مقر پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهارکرد: مراحل مرمت این سردر با تلاش عوامل شهرداری و میراث فرهنگی آغاز شد و ما نیز در این زمینه با این دستگاه ها همکاری داشتیم و تمام اقدامات با دقت و رعایت جزئیات انجام شد.

وی با بیان اینکه عملیات مربوط به مرمت این سردر تقریبا به تمام رسیده است، گفت: پیش از پایان تابستان اقدامات به طور کلی به پایان رسیده و از سردر رونمایی خواهد شد.

سردار لطفی

لطفی در مورد زمانبر شدن فرآیند مرمت نیز گفت: کارشناس میراث فرهنگی دراین فرآیند حضور داشته و اگر کار کند پیش رفته هم دلیلش حضور کارشناس بود، چرا که با نظارت ایشان تمام جزئیات در مرمت رعایت شده و کار بسیار دقیق پیش رفت.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ در مورد عمارت کلاه فرنگی در مجموعه پلیس آگاهی نیز گفت: این ساختمان بنا بود به موزه تبدیل شود و شهردار قبلی تهران هم در این زمینه دستوراتی را صادر کردند.

وی با با بیان اینکه میراث فرهنگی مرمت و بازسازی این ساختمان را به دست گرفته بود، خاطرنشان کرد: حدود ۴۰ درصد از کار هم به خصوص در ضلع جنوبی ساختمان انجام شد، اما حدود سه ماه است که این کار متوقف شده است. ما پس از توقف کار با شهرداری رایزنی هایی انجام دادیم.

لطفی تاکید کرد: پلیس از مرمت این ساختمان و تبدیلش به موزه استقبال کرده و در این زمینه همکاری های لازم را انجام خواهد داد، کمااینکه تاکنون با دیگر دستگاه ها در این زمینه همکاری داشته است.

به گزارش ایسنا، سال گذشته در آستانه هفته نیروی انتظامی بود که محمدعلی افشانی - شهردار سابق تهران به همراه تعدادی از اعضای شورای شهر از مقر مرکزی پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی که به آگاهی شاپور معروف است، بازدید کرد و در جریان آن قرار شد تا ساختمان کلاه فرنگی که داخل مجموعه پلیس آگاهی قرار گرفته است، مرمت و بازسازی شده و به موزه پلیس تبدیل شود، همچنین مدتی بعد مراحل مرمت سردر اصلی پلیس آگاهی نیز در خیابان وحدت اسلامی نیز آغاز شد.

logo-samandehi