معبد ۲۰۰۰ ساله دوباره ساخته می‌شود

یک گروه محلی متشکل از باستان‌شناس و تاریخ‌دانان بریتانیایی اعلام کردند، پروژه بازسازی معبد دو هزار ساله رومی- سلتیک را به زودی آغاز خواهند کرد

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا و به گفته انشنت اوریجینز، بقایای این معبد دو هزار ساله زیر یک منطقه مسکونی مدفون شده بود، اما باستان‌شناسان بریتانیایی، بقایای این معبد باستانی را از خطر نابودی ابدی نجات دادند و تصمیم گرفتند آن را بازسازی کنند.

آوریل سال گذشته، باستان شناسان بریتانیایی کاوش خود را در روستای «Newington» واقع در جنوب شرقی انگلستان آغاز کردند. نتیجه این تحقیقات همگی آن‌ها را شگفت زده کرد. این گروه باستان‌شناسی محل مورد نظر را زمانی انتخاب کردند که گروهی از کارگران ساختمان از وجود شواهدی در رابطه با بقایای یک بنای تاریخی در این روستا خبر دادند.

معبد 2000 ساله انگلستان

نتیجه کاوش‌ این گروه باستان‌شناسی،‌ اکتشاف بقایای یک شهر رومی باستانی و مرکز تجاری بود که از آن می‌توان به عنوان یکی از مهم‌ترین اکتشافات این منطقه یاد کرد. علاوه بر بقایای ساختمان‌های مسکونی، تعداد بسیار زیادی از ظرف‌های سفالین ، انبارهایی برای نگهداری محصولات کشاورزی و جواهرات نیز کشف شد.

دکتر «پائول ویلکینسون» سرپرست این گروه باستان‌شناسی درمصاحبه‌ای اعلام کرد، در جریان این پروژه تحقیقاتی یک جاده ۷ متری عریض باستانی از لندن به «کنت» ‌نیز کشف شده است.

با این حال جالب‌ترین نتیجه این کاوش، بقایای یک معبد ۲۰۰۰ ساله است که زمانی به عنوان مکانی برای عبادت ساکنان محلی دوران رومی- سلتیک مورد استفاده قرار می‌گرفت. به گفته باستان‌شناسان این معبد در زمان گذشته «Watling» نام داشته است.

تنها ۱۵۰ مکان باستانی مرتبط با معبدهای این دوره در انگلستان وجود دارد که این موضوع به اهمیت کشف بقایای این معبد می‌افزاید.

به گفته‌ی «ویلکینسون»، وجود بقایای ساختمان‌های مسکونی و تجاری در کنار معبد نشان می‌دهد، «Newington» می‌تواند همان «Durolevum» باشد. «Durolevum» شهر باستانی گمشده رومی است که در دوره خود به عنوان قطب تجاری این منطقه محسوب می‌شد. قدمت این شهر باستانی به قرن ۳۰ پیش از میلاد مسیح باز می گردد. این شهرکه در اصل خانه «‌برایتون‌ها» بود بعدها توسط رومی ها اشغال شد و تا قرن پنجم پس از میلاد نیز تحت سلطه آن‌ها باقی ماند.

logo-samandehi